باز کردن درب رانا

باز کردن درب قفل شده خودرو رانا

شاید برای همه ما پیش بیاید که کلید را داخل ماشین جای بگذارید و کاملاً اتفاقی درب خودرو شما قفل شود یا اینکه در موقعی که یک وسیله ضروری درون ماشین گذاشته اید کلید پیش شما نباشد؛ در این مواقع بدون شک بیشتر افراد دچار استرس و اضطراب می شوند.

باز کردن درب رانا

البته برای باز کردن درب ماشین قفل شده بدون کلید، راه‌های زیادی وجود دارد که همه آن ها بستگی به نوع خودرو و سوئیچ شما خواهد داشت؛ زیرا قفل درب ماشین ها دارای انواع مختلفی بوده و با هم متفاوت هستند، بعضی با ریموت کنترلی، تعدادی با سوئیچ معمولی و یا به صورت کاملاً دستی و در مدل های جدیدتر با اثر انگشت و قفل برقی باز می شوند.

در این مقاله به آموزش جدیدی در مورد ترفند های باز کردن درب خودرو رانا در صورت جا ماندن کلید خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی خودرو رانا

رانا با تغییراتی ظاهری که در داخل و خارج روی آن انجام شد و با دریافت امکانات بیشتر، به عنوان یکی از محصولات جدید در سبد ایران خودرو قابل عرضه قرار گرفته است.

درست است که در مشخصات فنی آن تقریباً تغییری نمی توان مشاهده کرد و پیشرفت محسوسی در این زمینه نسبت به نسخه های معمولی قبلی حاصل نشده است.

اما شاید نسبت به مدل اصلی آن امکانات بیشتری داشته باشد که البته هزینه بیشتری هم از مشتریان دریافت می شود.

در سبد محصولاتی که ایران خودرو به مشتریان خود عرضه می کند خودروهای مختلف و متنوعی می توان پیدا کرد و بیشتر آن ها دارای محدوده قیمتی کاملاً نزدیک به همدیگر هستند و همین مسئله باعث شده تا در نبود برندهای خارجی برای رقابت با خودروسازان داخلی، محصولات ایران خودرو در بین خود رقابتی پیش بروند!

ایران خودرو محصولی جدید با نام رانا را در سال ۱۳۹۱ به بازار هدف معرفی کرد و چون اکثر مشتریان ایرانی آن جز اقشار متوسط به پایین جامعه هستند چاره ای به جز خریدن ماشین های ایرانی نداشتند، پس خرید این خودرو با استقبال خوبی در بازار روبرو شد، گر چه تعداد فروش آن به پای معامله های محصولات پژو نرسید.

با این اوصاف شرکت های خودروساز داخلی طی سال ها فعالیت خود و کسب تجربه کافی و مفید، یاد گرفته اند که با اضافه کردن امکاناتی هر چند ساده و ایجاد تغییراتی در ظاهر رانا، قادرند محصولات قدیمی خود را به نحوی به‌روزرسانی کرده که به عنوان خودروی مدل جدید به بازار عرضه کنند و مشتریان زیادی را برای خرید ترغیب نمایند.

رانا هم دقیقاً چنین خودرویی بود که با دریافت تغییراتی در داخل و خارج خود و ایجاد شدن یکسری امکانات اضافه، به عنوان یکی از خودرو های مدل روز وارد بازار شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

ترفند باز کردن دری قفل شده رانا در صورت نبودن کلید

باز کردن درب رانا

در صورتی که کلید شما در ماشین جا بماند باز کردن قفل اصلاً کار راحتی نخواهد بود؛ چون در درب این ماشین ها سیم های رابط بسیار زیادی وجود دارد که امکان دارد در زمان باز کردن قفل درب رانا آسیب زیادی به آن برسد.

* باز کردن درب با بند کفش: از ساده ترین راه‌ها برای باز کردن درب رانا استفاده کردن از بند کفش است که با آن می توانید قفل هایی را که به طرف بالا کشیده می شوند را به راحتی باز کنید.

با کمک بند کفش سعی کنید یک حلقه دایره ای شکل درست کنید که دو طرف آن را می توان به راحتی بکشید و حلقه تشکیل شده سفت شود.

سپس از لای درب جلو و یا عقب حلقه را به درون ماشین بفرستید و قفل را به آرامی بالا بکشید.

اگر متوجه شدید بین درب جلو و یا عقب ماشین فاصله ای نیست و نتوانستید حلقه را رد کنید، نوار لاستیکی دور پنجرهٔ ماشین را جدا کرده تا فاصله ای بین شیشه و لبه درب  به وجود آید.

حالا با احتیاط حلقه ایجاد شده را از این فاصله به قفل درب رانا برسانید و آن را به طرف بالا بکشید.

* باز کردن درب با استفاده از کاغذ تا شده: یک برگه کاغذ را به صورت چند لایه در آورده تا صفحه‌ای محکم ولی نازک داشته باشید. حالا این صفحه نازک را از لا‌به‌لای درب جلو و یا عقب ماشین به طرف داخل برده و قفل را به آرامی بالا بکشید تا درب رانا بدون استفاده از کلید باز شود. همین کار را می توانید با استفاده از یک نوار نازک لاستیکی هم انجام دهید.

* باز کردن درب ماشین با استفاده از اسلیم جم: از فضایی که بین لبه و نوار پنجره مشاهده می شود اسلیم جم را به داخل ماشین هدایت کنید و قفل ماشین را بدون کمک از کلید باز کنید. نیروی انتظامی در بیشتر موارد برای باز کردن درب ماشین هایی که به آن ها مشکوک باشد و کلیدی در اختیارشان نیست از اسلیم جم استفاده می کند. به این نکته مهم توجه داشته باشید که قبل از اینکه اسلیم جم را وارد ماشین کنید حتماً محل دقیقی از قفل را شناسایی و بعد از بررسی کامل کار را شروع کنید تا به سیم های داخل درب خودرو آسیبی وارد نشود.

* باز کردن درب ماشین با استفاده از سیخ: با کمک یک وسیله تیز مانند چاقو یا هر شی دیگری که بتوان بین بدنه و درب خودرو کمی فاصله به وجود آورد این کار را شروع کنید ولی در ابتدای کار کاملاً حوصله به خرج داده و صبور باشید، وقتی فاصله ای را که مورد نظرتان بود به وجود آوردید، سیخ را به درون ماشین ببرید و قفل را به سمت بالا هدایت کنید.

* باز کردن درب ماشین از طریق صندوق عقب ماشین: اگر شما فرد خوش شانسی بودید و در موقعی که درب رانا بسته شد و سوئیچ در داخل ماشین جا مانده، صندوق عقب آن باز باشد؛ بهتر است شروع به شناسایی و پیدا کردن سیم اضطراری در درب صندوق عقب باشید. در بیشتر موارد این سیم در سقف صندوق یا درب صندوق تعبیه شده است. وقتی که سیم را پیدا کردید آن را با حوصله بالا بکشید تا صندلی های عقب ماشین کمی به طرف جلو حرکت کنند. با آزاد شدن صندلی های عقب ماشین راهی برای وارد شدن و برداشتن سوئیچ جا مانده برایتان باز می شود و به این ترتیب می توانید درب ماشین را باز کنید. بعد از باز شدن درب صندلی های عقب را در جای اصلی خود قرار داده و درب صندوق عقب را باز ببندید.

* کمک گرفتن از پلیس نیروی انتظامی یا آتش نشانی: در مواقعی که خودتان موفق به باز شدن درب ماشین قفل شده نشدید یا هیچ یک از موارد فوق را نتوانستید به درستی پیاده کنید بهتر است با پلیس نیروی انتظامی یا نیروهای آتش نشانی تماس گرفته و بعد از شرح ماجرا از آن ها کمک بخواهید. بدون شک ابزار و وسایلی که آن ها برای این کار دارند می تواند به شما کمک زیادی کند.

* باز کردن درب با روش های خلاقانه: با کمک روش های خلاقانه هم می توان برای بازکردن درب خودرو قفل شده بدون کلید استفاده کرد. بهتر است در این کار خلاقیت به خرج دهید و ابزارها و روش های جدیدی را به کار بگیرید. برای مثال اگر در زمان کار پیچ گوشتی در دسترس بود بهتر است با استفاده از آن به عنوان اهرم برای ایجاد کردن فاصله در بین بدنه و درب ماشین کمک بگیرید یا از راه‌های بسیار ساده‌تر مانند بررسی کردن دستگیره درب ماشین برای بازکردن آن بدون کلید کمک بگیرید.

نکاتی مهم و ضروری برای بازکردن درب خودرو قفل شده

به طور کلی برای بازکردن قفل هر ماشینی هیچ شاه کلیدی وجود ندارد؛ زیرا اگر این ادعا را کنیم که شاه کلیدی هم هست برای قفل ماشین ها احتیاج به کلید دو طرفه می شود ولی این با سیستم آن ها اصلاً جور نیست.

روش هایی که در بالا ذکر کردیم بدون شک از بهترین کارها است که با چندین بار تمرین کردن می توانید در مواقع اضطراری و حساس به خوبی از آن ها کمک بگیرید. به شما توصیه می کنیم حتماً قبل از انجام این کار دزدگیر ماشین خود را غیر‌فعال کنید تا با ایجاد سر و صدا تمرکز خود و استراحت دیگران را به هم نزنید.

قبل از وارد کردن هر شی برای بالا آوردن قفل، ابتدا به طور دقیق محل آن را روی درب ماشین شناسایی کنید تا در زمان وارد شدن وسیله برای بازکردن درب ماشین قفل شده، به سیم‌هایی که روی درب وجود دارد آسیبی وارد نشود.

برای بازکردن درب ماشین قفل شده حتماً نباید به طرف درب راننده بروید، بلکه درب سمت کمک راننده یا درب های پشتی که دارای سیم کمتری هستند و راحت‌تر می توانیم بین درب و بدنه ماشین فاصله ایجاد کنیم تا وسیله‌ای را برای بالا کشیدن درب به ماشین وارد کرد. با این کار احتمال می دهیم خطر آسیب زدن به سیم های زیاد که در درب راننده وجود دارد کاهش یابد.

همان گونه که قبلاً هم ذکر شد برای باز کردن قفل درب ماشین های گران قیمت که اتومات هستند بهتر است که از راه های بالا استفاده نشود؛ زیرا در درب این ماشین ها بدون تردید سیم های رابط بسیاری وجود دارد که با انجام این کارها ممکن است به آنان آسیب زیادی وارد شود.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

بهترین کلید سازی شبانه روزی تهران کدام است؟

اگر به دنبال یک کلید سازی مطمئن هستید که با ارائه سرویس و خدمات خود در ۲۴ ساعت شبانه روز به شکل سیار و به صورت فوری به کمک شما بیاید، ما به شما امداد کلید تهران را معرفی می کنیم.

تنها کافی است به وب سایت امداد کلید تهران مراجعه و اطلاعات لازم را در مورد خدمات این مجموعه دریافت کنید.

امداد کلید تهران با فعالیت چند ساله خود از همان ابتدا قصد داشت تا بیشترین مناطق تهران را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد به همین خاطر در نقاط مختلفی به صورت شبانه روزی واحدهای خود را مستقر و به محض دریافت کردن تماسی از سمت شما عزیزان در کمترین زمان ممکن و با ارسال نزدیک‌ترین واحد مستقر به محل جهت بررسی و ارائه دادن خدمات مورد نیاز مشتریان گرامی افراد خود را اعزام می کند.

مجموعه امداد کلید تهران خدمات بسیار گوناگونی را در تمام شبانه روز به مشتریان عزیز ارائه داده و در هر ساعت که با ما تماس بگیرید بدون فوت وقت به کمک و یاری شما می شتابیم، فقط کافی است تا آمدن تیم شما کاملاً خونسردی خود را حفظ کنید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری