بالابردن امنیت خودرو

روش های ایمن سازی خودرو در مقابل سارقین

اگر منزل شما پارکینگ ندارد و خودرو خودتان را در کنار خیابان پارک می‏کنید و یا اگر برای رفتن به سرکار از ماشین شخصی خودتان استفاده می‏کنید و ساعت ‏ها ماشین را در  در گوشه ‏ای از خیابان پارک می‏ کنید و به آن سر نمی ‏زنید، بدانید که سارقان از این غفلت شما سواستفاده می‏کنند و برای دزدیدن ماشین شما در کمین‏ اند و در چشم برهم زدنی خودروی شما را به‏ سرقت می‏برند. در این مقاله به 9 روش برای افزایش امنیت خودرو به منظور پیشگیری از سرقت آن پرداخته ‏ایم. اگر شما هم نگران خودرو و وسایل داخل خودروی خودتان هستید، تا پایان این مقاله، همراه امداد کلید باشید.

1.    قفل فرمان، یک روش آسان برای افزایش امنیت خودرو

یکی از کم هزینه ترین روش های افزایش امنیت خودرو، استفاده از قفل فرمان است. اولین نکته ای که در هنگام خرید قفل فرمان باید توجه کرد، جنس فولادی آن است، هرچقدر قفل فرمان سنگین‏تر باشد یعنی مقاوت آن بیشتر است. دومین نکته قابل توجه هنگام استفاده از قفل فرمان، نحوه صحیح قفل کردن آن است، اگر اصول درست قفل کردن را رعایت نکنید، به راحتی با پیچاندن فرمان می‎توان قفل را آزاد کرد. اما اگر قفل فرمان را درست ببندید، بدون کلید باز نخواهد شد مگر با کمک کلید سازی شبانه روزی و افراد متخصص.

قفل فرمان برای بالا بردن امنیت خودرو

2.    خودرو را به سیستم دزدگیر متصل کنید

برای افزیش امنیت خودرو، یکی دیگر از اقداماتی که می‏ توانید انجام بدهید، نصب دزدگیرهای پیشرفته است. اگر کسی سعی در باز کردن درب های خودرو داشته باشد و یا ضربه‌ای به خودرو وارد کند، آلارم دزدگیر به صدا در می‌آید و شما را آگاه می‌‎کند. برخی از این سیستم‏‌ها از امکانات پیشرفته‌‎تری برخوردارند، سیم کارت دارند، تصویر ماشین را به شما نشان می‌‏دهند و امکان خاموش کردن خودرو از فاصله‌ی دور  را به شما می‏‌دهد. لذا امداد کلید توصیه می‎کند که با کمی هزینه‌‎ی بیشتر، یک دزدگیر مطمئن‌تر نصب کنید.

استفاده از دزدگیر و قفل کاپوت

3.    تعویض قفل‌های خودرو به ‏منظور افزایش امنیت

اگر اتومبیل خریداری شده‌ی شما کار کرده است، حتما قفل‌‎های درب خودرو را عوض کنید و قفل‌هایی با مقاومت بیشتر تهیه کنید. گاهی اوقات افراد خودروی خودشان را از دلالان خریداری می‌کنند که این دلالان همان سارقان هستند، پس از فروش خودرو به شما نسبت به سرقت خودرو اقدام می‎کنند. البته ناگفته نماند که حتی اگر خودرو را از کارخانه تحویل گرفتید بهتر است به یک کلید سازی سیار مراجع کنید و قفل درب خودرو را تعویض کنید زیرا قفل‌های خودروها از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار نیستند.

4.    جی پی اس، مهم‏ترین قدم برای افزایش امنیت

امروزه به لطف رایج شدن نرم افزارهای مسیریابی، تقریبا همه افراد با کاربرد چی پی اس و مسیریاب‏‌ها آشنا شده‏اند. جی پی اس‏ های خودرو هم به همین صورت عمل می‏‌کنند. اگر خودروی شما به سرقت برود، با استفاده از ردیاب به‌‏راحتی می‏توانید محل خودرو را شناسایی کنید. ردیاب‌‎ها یکی از برترین روش‌های افزایش امنیت خودرو در جهان است.

5.    قفل پدال، از سرقت خودرو جلوگیری می‌کند

باز کردن قفل پدال کار راحتی نیست و به خوبی می‌تواند امنیت خودرو را افزایش بدهد. با وجود قفل پدال امکان استفاده از گاز، ترمز و کلاج به فرد سارق داده نمی‌شود، خودروی بدون این امکانات را نمی‌‏توان سرقت کرد. البته هیچ تضمین صد در صدی وجود ندارد. با وجود قفل پدال، زمان سرقت افزایش پیدا می‎کند و احتمال موفقیت سرقت را کاهش می‎دهد. البته همین قفل پدال در صورت گم شدن کلیدش، می‌تواند برای شما دردسر ساز شود و باید به یک قفل ساز سیار مراجعه کنید.

6.     چرخ اتومبیل را از حرکت بیاندازید

سرقت خودرو یکی از شایع ‎ترین جرم‏ها در ایران است برای پیشگیری از سرقت خودرو باید لاستیک های آن را از کار انداخت، خودروی بدون لاستیک قابلیت حرکت ندارد، اما امکان باز و بسته کردن تایرها پس از هر بار توقف کار وقت گیری است. پس چاره چیست؟ استفاده از قفل چرخ که سارقان را ناکام می‎گذارد. قفل چرخ به 2 شکل در بازار موجود است، نوع اول آن که شبیه به چنگال هستند و رینگ و لاستیک را همزمان قفل می‎کند. نوع دوم که کمی ساده‌‏تر است شبیه به پیچی است که برای باز کردن آن باید از یک آچار مخصوصی که در کلید سازی حومه تهران هم موجود است، استفاده کنید. قفل‎های چرخ، در 3 سایز موجودند، سایز کوچک مناسب برای خودروهای سواری، سایز متوسط مناسب برای خودروهای شاسی بلند و سایز بزرگ که برای برای خودروهای سنگین مناسب هستند.

قفل رینگ خودرو

7.    جلوگیری از سرقت باتری خودرو با قفل کاپوت

سرقت لوازم داخلی خودرو بسیار سریع‌تر است و فروش آن‎ها راحت‎تر، پس سارقان رغبت بیشتری نسبت به دزدی لوازم خودرو دارند. لوازم داخلی خودرو مثل موتور و باتری هم در معرض سرقت هستند. بهتر است یک قفل برای کاپوت تهیه کنید تا امنیت خودرو را به طور چشم‎گیری افزایش دهید.

8.    استفاده از پاور ویندوز

حتما برای شما هم پیش آمده که برای رسیدن به یک قرار مهم عجله داشته باشید و ماشین را در گوشه‌ای از خیابان پارک کنید و  سریعا خود را به محل قرار برسانید. بعد از چند دقیقه ذهن شما درگیر می‎شود که آیا درب را قفل کردم؟ شیشه پایین بود؟ سیستم پاور ویندوز چاره‎ی این مشکل است. این سیستم باعث بالا رفتن خودکار شیشه‌ها پس از ترک خودرو می‌شود.

چطور امنیت ماشین را بالا ببریم

9.    ضبط صوت خودرو، مورد علاقه سارقان

از وسایل محبوب سارقان خودرو، ضبط صوت است. هم سرقت آن کم زحمت و سریع‎ است و هم گران قیمت هستند. بهترین‏ روش برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار بهتر است از ضبط‎های کشویی استفاده کنید و پس از خروج از ماشین حتما پنل ضبط را با خود ببرید. از گذاشتن پنل در زیر صندلی و یا داخل داشبورد پرهیز کنید.

چند نکته دیگر که امداد کلید برای جلوگیری از سرقت خودرو پیشنهاد می‎کند.

  • خودروی خودتان را در مکان ‏های شلوغ پارک کنید و از پارک کردن خودرو در مکان ‏های خلوت و تاریک پرهیز کنید
  • از گذاشتن وسایل قیمتی در ماشین مخصوصا در معرض دید پرهیز کنید
  • به‌ منظور جبران خسارت‎های وارده به خودرو می‌توانید از بیمه بدنه استفاده کنید
  • در صورت سرقت خودرو و یا لوازم داخلی آن سریعا با پلیس تماس بگیریدایمن سازی خودرو از سارقان

در این مقاله از امداد کلید تلاش کردیم ضروری‎ترین نکات برای افزایش امنیت خودرو را بیان کنیم. شما کدام یک از روش‌های پیشنهادی را امتحان کرده‌اید؟ به ‎نظر شما چه روش‌های کاربردی دیگری وجود دارد که در این مقاله از قلم افتاده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری