رگلاژ درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت همانطور که از نامش پیداست به دربی گفته می شود که در مقابل هر نوع تخریب و دستکاری مقاوم بوده و از ورود سارقین جلوگیری می کند. درب های ضد سرقت نمی توانند به صورت صد در صدی مانع دزدی و ورود سارقین شوند اما نسبت به درب های معمولی ایمن تر بوده و تفاوت بسیار زیادی دارند.

رگلاژ درب ضد سرقت

یکی از اصلی ترین دغدغه ها در جوامع امروزی حفاظت از منازل با کمترین هزینه است. درب های ضد سرقت با کاهش سرقت از منازل تا حد زیادی توانسته اند از این نگرانی ها کاسته و جایگاه ویژه ای را در بازارهای جهانی به خود اختصاص دهند.

مزایای درب ضد سرقت

  • ورقه ی فلزی فوق العاده مقاومی که در داخل درب به کار برده شده مانع نفوذ سارقین می شود.
  • برخلاف درب های معمولی از چند نقطه به چهارچوب متصل هستند.
  • اکثر این درب ها عایق صوتی هستند.
  • سنگ پشم نسوز به منظور جلوگیری از شعله ور شدن در ساختار داخلی این درب ها مورد استفاده قرار گرفته است.
  • پس از نصب در چهارچوب امکان اهرم کردن آن وجود ندارد.
  • نصب درب های ضد سرقت بسیار آسان است و در کمترین زمان ممکن انجام می شود بنابراین در اکثر ساختمان های در حال ساخت نصب پس از پایان عملیات ساخت انجام خواهد شد.
  • روکش اکثر آن ها ضد آب و ضد خش است.
  • تنوع فوق العاده ای در رنگبندی، ابعاد و ضخامت دارند.
  • دارای قفل های شب بند می باشند.

رگلاژ درب ضد سرقت

عملکرد درست لولا مهمترین و در واقع اساس رگلاژ درب ضد سرقت می باشد. لولا مقاومت بسیار بالایی داشته و لنگه ی درب را بر روی چهارچوب محکم نگه می دارد. رگلاژ زمانی به درستی انجام خواهد شد که تمامی قطعات به طور صحیح تنظیم شده باشند.

تعداد لولاها و فاصله ی نصب آن ها از مهمترین موارد در تحقق رگلاژ هستند که تشخیص آن با تعمیرکار است. یکی از آزاردهنده ترین مشکلات ناشی از خارج شدن درب از رگلاژ گیر در باز و بسته شدن آن است. این مشکل هم موجب سلب آرامش شده و هم کارایی درب را کاهش می دهد.

تعمیرکار برای رگلاژ باید تمامی قطعات از جمله لولاها و یراق آلات را به دقت بررسی نموده و در صورت لزوم از واشر مخصوص برای بالا بردن لنگه ی درب استفاده نماید. در برخی موارد نیز برای انجام این کار از لولای کمکی استفاده می شود. البته این کار برای درب های ضد سرقت چینی قابل اجرا نیست و تعمیرکار باید در هنگام تعمیر جوشکار نیز همراه خود داشته باشد تا در صورت نیاز لولاها را جابجا نماید.

در صورت رگلاژ اصولی و درست صدای درب نیز به طور کامل رفع خواهد شد فقط کافی است تعمیرکار همه ی نکات مربوط به تعمیر را به دقت و مو به مو رعایت کند. برطرف کردن این مشکل تا حد زیادی به دانش فنی و تخصص تعمیرکار بستگی دارد. افراد عادی قادر به تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت نیستند. برخی افراد این را جزو معایب و برخی دیگر جزو مزایای درب ضد سرقت محسوب می کنند. علاوه بر تجربه، دانش فنی، مهارت و تخصص و همچنین داشتن ابزار کامل نیز در برطرف کردن انواع مشکلات این درب ها اهمیت بسزایی دارد.

رگلاژ درب ضد سرقت

ابزار مورد نیاز برای رگلاژ درب ضد سرقت

  • دستگاه جوشکاری

دستگاه جوشکاری یکی از اساسی ترین ابزار برای تعمیرکاران در این حوزه ی کاری است. از دستگاه جوشکاری معمولاً برای جوش زدن بخش هایی که دچار ایراد یا شکستگی شده و همچنین جابجایی لولاها استفاده می شود.

  • چکش و میله ی آهنی

از چکش و میله ی آهنی برای زدن ضربه به بخش های فرورفته و بالا کشیدن درب استفاده می شود. در واقع میله ی آهنی نقش اهرم را دارد. ابعاد این میله معمولاً 50 سانتی متر است.

  • پیچ گوشتی و آچار مخصوص

آچار و پیچ گوشتی و سایر لوازم جانبی موجود در جعبه ابزار در شرایط مختلف مورد استفاده ی تعمیرکار قرار می گیرند.

در صورتی که به ایرادات درب توجهی نشود در گذر زمان آسیب های جبران ناپذیری ایجاد شده و باعث می شود به جای تعمیرات مجبور به تعویض کامل درب شوید. این مسئله هزینه های بالایی در پی خواهد داشت.

 

مشکلات درب ضد سرقت

  • معیوب شدن مغزی یا توپی
  • معیوب شدن یراق آلات
  • خارج شدن از رگلاژ
  • شکستن لولاها
  • نفوذ صدا به داخل ساختمان
  • معیوب شدن قفل
  • معیوب شدن و کاهش کارایی دستگیره

هزینه ی رگلاژ درب ضد سرقت

قیمت رگلاژ درب ضد سرقت به جنس درب، نوع آن و مقدار تعمیرات لازم بستگی دارد. در برخی موارد ممکن است چهارچوب نیز در اثر ضربات وارده در حین باز و بسته کردن و فشار ناشی از عدم رگلاژ دچار آسیب هایی شده باشد. این آسیب ها چه جزئی باشند و چه کلی باید برطرف شوند و این بستگی به دانش فنی تعمیرکار دارد. بنابراین نمی توان قیمت واحدی برای رگلاژ درب ضد سرقت در نظر گرفت.

مهمترین نکات برای پیشگیری از تعمیر درب ضد سرقت

درب ضد سرقت یکی از مهمترین عوامل در امنیت ساختمان و زیبایی نمای آن می باشد بنابراین اهمیت مراقبت از آن دوچندان است. با رعایت نکات زیر علاوه بر افزایش عمر مفید درب ضد سرقت از هزینه های اضافی که باید بابت تعمیر آن بپردازید نیز جلوگیری خواهد شد.

  1. با دقت به صدای درب گوش دهید

بهتر است هربار که درب را باز و بسته می کنید آن را مورد بررسی قرار داده و به صدای باز و بسته شدن با دقت گوش دهید. این کار باعث می شود قبل از بروز آسیب های جبران ناپذیر آن ها را شناسایی و برطرف نمایید در نتیجه هزینه های تعمیرات نیز کاهش خواهند یافت. علاوه بر این در صورتی که برخی از قطعات دچار آسیب شوند می توانید بلافاصله منبع بروز مشکل را پیدا کنید.

  1. نحوه ی روغن کاری را آموخته و این کار را به طور مداوم انجام دهید

روغن کاری درب ضد سرقت بسیار ساده و همانند روغن کاری درب های معمولی است. هرگاه در هنگام باز و بسته کردن درب صدایی شنیده و یا نتوانستید درب را به راحتی باز و بسته کنید لولا و قفل باید روغن کاری شده و به آن ها اسپری روان کننده زده شود. این کار ظرف کمتر از ده دقیقه انجام می شود اما تأثیر بسزایی بر افزایش عمر مفید درب دارد. روغن کاری لولاها و قفل را باید به صورت دوره ای و منظم انجام دهید.

  1. از تمیزکاری غفلت نکنید

روکش درب ضد سرقت اهمیت بسیاری برزیبایی ظاهری آن دارد بنابراین باید به درستی از آن مراقبت و نگهداری شود. به هیچ وجه برای تمیز کردن درب از شیلنگ و آب فشار قوی استفاده نکنید. روکش درب های ضد سرقت دارای پوششی پودری است که برای محافظت از آن به روکش زده می شود. مواد شیمیایی و دستمال های زبر این پودر را از بین برده و به روکش آسیب می رسانند. بهتر است از دستمالی نرم برای انجام این کار استفاده نموده و حداقل هفته ای دوبار درب را تمیز کنید. کافی است دستمال را کمی نمدار کرده و روی درب بکشید.

  1. به هیچ وجه رگلاژ را خودتان انجام ندهید

درب ضد سرقت تفاوت های زیادی با درب معمولی دارد و تعمیرکار در زمان رگلاژ تمامی قطعات را مورد بررسی قرار خواهد داد تا در صورت وجود ایراد آن را برطرف نماید بنابراین بهتر است رگلاژ را به فردی متخصص و ماهر در این زمینه بسپارید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری