انجام رگلاژ درب خودرو برای رفع گیر قفل درب

انجام رگلاژ درب خودرو برای رفع گیر قفل درب

درب خودرو ها اکثرا از طراحی و نوع ساختار مکانیکی است و هنگامی که دسته درب را می کشید تا از آن پیاده شوید، میله ها حرکت کرده و با آزاد کردن ضامن قلاب باعث بازکردن درب می شود، اگر این روند در خودرو بدون هماهنگی و همچنین بدون رعایت کامل بازکردن درب اتفاق بیافتد در نهایت شاهد به وقوع پیوستن اتفاقاتی خواهیم بود که برای رفع این مشکل باید درب خودرو را رگلاژ کرد تا این مشکل به طور کامل از قسمت قفل درب خودرو رفع شود.

عدم رعایت و همچنین نا آشنایی با برخی موارد باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می شود و نداشتن دانش کافی درمورد برخی از مسائل باعث می شود تا در بلند مدت شاهد اتفاقات عجیب و بسیار ناراحت کننده برای مختلف خودرو شاهد باشیم، یکی از حساس ترین و البته مهم ترین قسمت های خودرو، قفل آن می باشد که به طور جدی و انحصاری به بخش های مختلفی لینک شده است و نیازمند نگهداری و مراقبت می باشد و با رعایت نکردن برخی از نکات می تواند مشکلات زیادی را برای دارندگان خودرو ها به وجود بیاورد که به همراه آن نیازمند پرداخت هزینه بسیار زیادی می باشد.

انجام رگلاژ درب خودرو برای رفع گیر قفل درب

درب های خودروها جوری طراحی شده اند که در زمان رانندگی به راحتی باز نخواهند شد. مثل درب کاپوت و صندوق عقب که بسیار مقاوم می باشند. درب خودرو تفاوتی که با این دو دارد این است که به صورت دائمی باز و بسته می شود و پس از استفاده زیاد ممکن است دیگر باز نشده و مجبور به رگلاژ آن شوید. دلایل بسیار زیادی برای خراب شدن قفل درب خودرو وجود دارد، یکی از آنها انحنا پیدا کردن میله ها است.

مشکل قفل درب خودرو به مرور زمان به وجود می آید و این کار با تکرار مداوم یک کار می باشد که در نهایت باعث می شود تا بخش قفل درب خودرو از کار بیافتد و شاهد به وجود آمدن برخی از اتفاقات ناخوشایند باشیم که افراد مجبور به رگلاژ کردن قفل درب خودرو خود خواهند شد، این فرایند با ضربه زدن محکم به درب ها و همچنین بازکردن بیجا و زودتر از موعد باز شدن توسط دزدیگر و قفل مرکزی می باشد که در نهایت تبدیل به ایجاد یک مشکل اساسی می باشد که باعث شده تا شاهد به وجود آمدن قابلیت های ایده آل و بسیار عجیب می باشد که واقعا برای رفع آن دچار مشکل می شوید.

قفل درب خودرو ها نیز مانند دیگر قفل ها دچار مشکلاتی می شوند که باید برای رفع آنها برخی از مراحل را باید به طور کامل انجام دهید تا مشکل بازنشدن و همچنین صدا کردن قفل را از بین ببرید تا شاهد به وجود آمدن یک حالت مناسب و بدون مشکل برای درب و قفل خودرو باشیم که به طور معمول در بیشتر خودرو ها شاهد به وقوع پیوستن این اتفاقات و حالت ها خواهیم بود، این روند در اکثر خودرو های ایرانی دیده می شود و امر طبیعی محسوب می شود.

دلیل ایجاد چنین حالتی استفاده بسیار زیاد از درب می باشد که در مدت زمان زیاد قفل درب خودرو ها دچار مشکلاتی می شوند و در نهایت فرد مجبور به انجام برخی از مراحلی می باشد که برای رفع مشکل و همچنین انجام ندادن قابلیت های بسیار ایده آل و فوق العاده هوشمندانه هستیم که این شرکت می تواند در بالاترین سطح ممکن از خود به نمایش بگذارد و خروجی مناسب و ایده آل را از خود به نمایش گذاشته و افراد می توانند از درب های خود بدون مشکل استفاده کنند.

رگلاژ قفل درب خودرو یکی از روش هایی می باشد که افراد دارای خودرو می توانند برای رفع مشکل قفل درب خودرو خود اقدام کنند و با این روش می توانند به طور کامل مشکل اساسی باز نشدن و صدا کردن قفل درب خودرو را مورد تعمیر قرار دهند و با یک حرکت فنی این مشکل را برای مدت زیادی از بین ببرند و این روند آنها را مورد آزار و اذیت قرار ندهد.

یکی دیگر از ایرادات موجود در درزگیر درب خودرو ها می باشد، درزگیرهای درب های خودرو در استفاده زیاد، ممکن است پاره و یا فرسوده گردند و احتیاج به عوض کردن داشته باشند و همین موضوع باعث ایجاد مشکل برای قفل درب خودرو ها می شود که در نهایت مجبور به انجام رگلاژ برای درب خودرو ها خواهیم بود. شکسته شدن دسته پلاستیکی درب نیز یکی دیگر از مشکلاتی می باشد که باعث ایجاد رگلاژ درب خودرو می شود.

مشکل در درب خودرو معمولاً به راحتی برطرف می گردد. می توان با یک متخصص تعمیرات قفل درب تماس گرفته و از آن ها بخواهید که مشکل را برطرف نمایند. در صورتی که خود شما می خواهید این کار را امتحان نمایید باید روکش درب را باز کنید و به بخش های مکانیکی آن نگاهی بیاندازید. جهت باز نمودن روکش درب خودرو نیاز است پیچ هایی را در نقطه های مختلف وجود دارد، باز نمایید. پیچ ها در پشت دسته داخل درب، زیر دسته تکیه گاه و نزدیک به پنجره خودرو وجود دارند.

هرچند وقت یکبار در خودرو های پژو و پراید شاهد دچار گیر در قسمت قفل درب خودرو هستیم برای اینکه این مشکل را حل کنید مجبور به رگلاژ کردن می باشد و برای رفع ایراد کلی بدون نقص و بدون ایراد باید به یک متخصص نشان داده شود تا مشکل را به صورت اساسی و کلی حل نماید، یا اگر تمایل زیادی برای رفع این مشکل در خودرو های خود هستید باما تا آخر این مقاله همراه باشید تا به طور کامل نحو رگلاژ کردن را توضیح دهیم.

انجام رگلاژ درب خودرو برای رفع گیر قفل درب

با استفاده از پیچ‌ گوشتی دو پهلو از قسمت درز، تکیه‌گاه را به سمت بالا بکشید تا آزاد شود. در ضمن یک سری پرچ‌های پلاستیکی هستند که با کشیدن پنل جدا خواهند شد. که دوباره نیز قابل استفاده هستند. یکی دیگر از دلایل خرابی درب خودرو نیز می‌تواند این باشد که یک فنر خراب شده و یا میله‌ها انحنایشان را از دست داده باشند. در این حالت باید میله‌ها را مقداری کج کرد تا کشش لازم را ایجاد کنند. البته در برخی موارد محل اصلی خرابی از چفت درب است یا قسمتی که امکان تعویض آن وجود ندارد و نیازمند تعمیر است. به یاد داشته باشید تنها در موارد ساده می‌توانیم دست به آچار شده و خودمان تعویض را انجام دهیم و در سایر موارد باید به مکانیک مراجعه کرد.

این کار در ظاهر بسیار ساده و قابل انجام می باشد اما برای اجرایی کردن و همچنین درست انجام دادن این کار باید دقت کافی داشته باشید چون وجود مشکل در مراحل انجام این کار باعث می شود تا قفل از کار بیافتد و شما مجبور به خرید یک قفل جدید هستید که هزینه بسیار زیادی برای شما به ارمغان می آورد و پیشنهاد می شود این مراحل را با احتیاط بالا و با داشتن حداکثر توانایی و تجربه شخصی انجام دهید. رگلاژ کردن یک نوع مهندسی و تعمیر محسوب می شود که نیازمند دانش خاصی نیست و با تجره مناسب و مفید هر فردی می تواند این عمل را بر روی قفل درب خودرو خود به طور کامل و بدون هیچ مشکلی پیاده سازی کند.

روش رگلاژ کردن نوعی روغن کاری نیز محسوب می شود که بر روی قفل درب خودرو انجام می گیرد و باید به طور کلی باید مراقب به وجود آمدن اتفاقات بسیار عجیب مانند شکسته شدن و همچنین نا سازگاری برخی از موارد در هنگام انجام این کار باشید که نیازمند داشتن دانش کافی و همچنین تسلط شما به باز کردن و همچنین داشتن توانایی های مورد نیاز برای انجام این کار می باشد. به طور کلی این روش نیازمند برخی از مهارت ها می باشد و شما باید برای انجام این کار حداقل توانایی را داشته باشد و در صورت عدم آشنایی با این روش و حتی قطعات نباید هیچ واکنشی نسبت به این کار داشته باشید و در اسرع وقت خودرو خود را به یک تعمیر کار و قفل ساز حرفه ای برای رفع مشکل نشان دهید.

برای اینکه در مدت زمان کوتاه دچار این مشکل نشوید، پیشنهاد می شود نکات گفته شده را به طور کامل رعایت کنید تا حداقل مدت زمان زیادی برای تعویض و یا انجام رگلاژ قفل درب خودرو های خود داشته باشید، ضربه نزدن به درب خودرو ها، رعایت فاصله و بازکردن درب بعد از زدن دزدگیر، استفاده کمتر از کلید بجای دزدگیر در قفل مرکزی که یکی از اساسی ترین مشکل های وجود قفل درب خودرو و نیازمند آن برای رگلاژ کردن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری