طریقه بازکردن انواع قفل

طریقه باز کردن انواع قفل

قفل ها انواع مختلفی دارند و ساختار هریک متفاوت از دیگری است. قفل های سنتی و قدیمی دارای ساختار ساده تری بودند و باز کردن آن ها حتی بدون کلید هم آسان بود اما قفل های جدید ساختار پیچیده تری دارند در نتیجه باز کردن آن ها کار سختی است اما غیر ممکن نیست.

زندگی در جوامع امروزی سخت و پرمشغله است. همین مشغله ها باعث می شوند بسیاری از لوازم ضروری موردنیاز خود را گم کرده و یا فراموش کنیم. کلید و سوئیچ ماشین جزو این لوازم ضروری هستند که در اکثر مواقع یا گم می شوند و یا جا می مانند.

گاهی اوقات در بازگشت از مهمانی، خرید یا سرکار وقتی می خواهیم درب را باز کنیم متوجه می شویم که کلید در جیب یا کیفمان نیست. این شرایط نگران کننده و استرس زا است اما باید خونسردی خود را حفظ کرده و با آرامش تصمیمی عاقلانه بگیریم. داشتن اطلاعات در هر زمینه ای کمک می کند تصمیمی منطقی و معقول گرفته شود.

اگر اطلاعات کافی در مورد انواع قفل ها و نحوه ی باز کردن آن ها داشته باشیم در چنین شرایطی به جای سردرگمی دست به کار شده و مشکل خود را حل می کنیم. در این مطلب در مورد روش هایی برای باز کردن انواع قفل صحبت کرده و برخی از این روش ها را به شما آموزش خواهیم داد.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای باز کردن قفل درب

طریقه بازکردن انواع قفل

وقتی پشت درب مانده اید و کلید خود را پیدا نمی کنید معمولاً به ابزارآلات زیادی دسترسی ندارید پس باید با حداقل امکانات این کار را انجام دهید. برخی از ابزاری که همیشه همراه ما هستند و می توانند در این شرایط کمک کننده باشند عبارتند از:

  • سنجاق لباس
  • گیره کاغذ
  • سنجاق مو
  • موچین
  • کارت بانکی
  • دم باریک
  • پیچ گوشتی
  • چاقوی نازک
  • روان کننده

طریقه باز کردن انواع قفل

  1. هنگامی که درب بسته شده اما قفل نشده است

ممکن است برای چند دقیقه خانه را ترک کرده و درب را قفل نکرده باشید اما درب بسته شده و کلید نیز همراهتان نباشد. در چنین شرایطی اولین راه حل استفاده از کارت بانکی یا هر کارت قابل انعطاف دیگری است. در مواقعی که درب بسته اما قفل نشده است می توان از این روش برای باز کردن آن استفاده نمود.

دلیل اصلی استفاده از کارت بانکی این است که این وسیله محکم و در دسترس است. اما همانطورکه گفته شد اگر کارت بانکی در دسترستان نیست می توانید از هر کارت محکم و منعطف دیگری استفاده نمایید. برای باز کردن قفل با این روش باید کارت را در دست خود محکم نگه داشته و آن را از شکاف بین درب و چهارچوب دقیقاً بالای قفل وارد کنید.

سعی کنید حتی بخش کوچکی از کارت را وارد این شکاف نمایید و از فشار دادن آن نترسید. همزمان با فشار دادن کارت آن را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا بیشتر وارد شکاف شود. این کار را تا زمان باز شدن درب تکرار کنید. فراموش نکنید این شیوه زمانی کاربرد دارد که بیرون درب ساختمان باشید.

  1. هنگامی که درب قفل است و کلید در دسترس نیست

گاهی اوقات ممکن است درب را قفل کرده و بیرون رفته باشید اما در هنگام بازگشت به خانه متوجه می شوید که کلید همراهتان نیست. ابزاری که در این مورد می توانند به شما کمک کنند سنجاق مو، گیره ی کاغذ، سنجاق قفلی و هر وسیله ی بلند و باریک دیگری است.

البته این روش برای باز کردن درب های معمولی کاربرد دارد و نمی توان برای باز کردن درب های ضد سرقت از آن استفاده نمود. برای باز کردن قفل با این روش ابتدا ابزار انتخابی را وارد سوراخ قفل نموده و در جهتی که کلید را برای باز کردن درب می چرخانید بچرخانید.

در تمام طول کار این فشار باید حفظ شود پس دست خود را محکم نگه دارید. حال سمت دیگر را از بخش بالایی قفل وارد نموده و تا باز شدن پین ها آن را نگه دارید. در هنگام باز شدن پین ها صدایی خواهید شنید پس تا زمان شنیدن آن صدا ابزار را محکم در دست خود نگه دارید.

پس از بالا رفتن همه ی پین ها آچار آزادانه چرخیده و قفل باز می شود. این روش بیشتر برای درب های اتاق خواب و درب های ورودی معمولی کاربرد دارد.

  1. هنگامی که کلید داخل قفل شکسته است

شکستن کلید داخل قفل اتفاقی است که ممکن است برای هر یک از ما رخ دهد اما این اتفاق بسیار دردسرساز خواهد بود. اگر کلید خیلی عمیق در داخل قفل نشکسته باشد می توان از روش های زیر برای بیرون آوردن آن استفاده نمود.

اولین روش استفاده از چسب قطره ای است. بخشی از کلید که در دستتان است را به چسب آغشته نموده و با دقت به کلید شکسته ی داخل قفل بچسبانید. اگر کلید خیلی عمیق داخل قفل شکسته باشد استفاده از چسب قطره ای باعث نفوذ آن به داخل مغزی شده و دیگر نمی توانید کاری کنید.

اگر نمی توانید این کار را انجام دهید حتماً با کلیدسازی تماس بگیرید زیرا قرار نیست به قیمت خراب شدن قفل  و دوبرابر کردن دردسر و هزینه ها این کار را انجام دهید. استفاده از موچین یا دم باریک روش دوم است. در صورتی که بخشی از کلید شکسته بیرون از قفل است با موچین یا دم باریک آن را گرفته و خارج کنید.

باز کردن قفل درب ضد سرقت

طریقه بازکردن انواع قفل

به دلیل ساختارهای امنیتی به کار برده شده در درب های ضد سرقت تنها راه باز کردن این درب ها از طریق قفل است. قفل هایی که در درب های ضد سرقت به کار برده می شوند عبارتند از:

  • هفت زبانه
  • مولتی سیستم چهارده زبانه
  • هوشمند
  • دیجیتال
  • چنگکی

این قفل ها به منظور افزایش امنیت و جلوگیری از ورود سارقین به داخل ساختمان ضد نفوذ هستند. به همین دلیل نمی توان از ترفندهای ذکر شده برای باز کردن این قفل ها استفاده نمود. تعویض و تعمیر قفل توسط کلیدساز ماهر تنها راه حل باز کردن قفل درب ضد سرقت است.

قفل های درب ضد سرقت بسیار گران قیمت بوده و ساختار پیچیده ای دارند بنابراین در صورت خراب شدن قفل یا بروز هرگونه مشکل بهتر است با کلیدساز تماس بگیرید. هر نوع دستکاری غیر تخصصی می تواند آسیب را بیشتر کرده و شما را متحمل ضرر مالی زیادی کند.

باز کردن قفل درب کمد

برای باز کردن قفل درب کمد نیز می توانید از گیره ی کاغذ استفاده نمایید. یک طرف گیره را با استفاده از انبردست خم کنید. حال آن را به صورت عمودی بین انگشت شست و اشاره دستتان نگه دارید و انتهای خمیده را وارد شکاف قفل کنید. گیره در اینجا نقش کلید را ایفا کرده و مغزی قفل را تکان می دهد.

حال یک گیره ی کاغذ دیگر از بالای گیره ی اول وارد قفل نموده و ابتدا به سمت چپ و سپس به سمت راست بچرخانید. اگر گیره ی کاغذ دوم به راحتی داخل قفل بچرخد یعنی توانسته اید موقعیت صحیح باز کردن آن را پیدا کنید.

نکته

ترفندهای آموزش داده شده ممکن است جالب و آسان به نظر برسند اما به خاطر داشته باید که عدم تسلط و نداشتن آشنایی لازم در کار می تواند مشکل به وجود آمده را دو برابر کند. اگر دانش فنی کافی و تسلط لازم را ندارید بهترین راه حل تماس با کلیدسازی های معتبر است.

برای بازکردن انواع قفل با ما در امداد کلید تهران بهترین کلید سازی شبانه روزی در تهران در ارتباط باشید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری