باز کردن قفل پدال

باز کردن قفل پدال ماشین

افزایش سرقت و نا امنی به خصوص در کلان شهرها باعث شده تا کارشناسان و متخصصان به فکر راه چاره باشند.

باز کردن قفل پدال ماشین

امروزه روش های مختلفی برای جلوگیری از سرقت وسایل نقلیه وجود دارد و این وسایل روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر می شوند اما نباید هوش سارقین را دست کم گرفت. سارقین به سرعت خود را با پیشرفت تکنولوژی وفق می دهند حتی برخی از آن ها می توانند پیچیده ترین قفل ها را در کمترین زمان باز کنند.

در مورد وسایل نقلیه استفاده از دزدگیر، ردیاب، قفل فرمان و قفل پدال به منظور جلوگیری از سرقت خودرو توصیه می شود اما نمی توان گفت لزوماً استفاده از این وسایل مانع دزدی خواهد شد.

استفاده از این روش ها فقط می تواند احتمال دزدی را کمتر کند. در این بین قفل های پدالی محبوب تر هستند و دردسر بیشتری برای سارقان به وجود می آورند.

مشکل اصلی سارقین وسایل نقلیه زمان است. آن ها ساعت ها منتظر می مانند تا محل خلوت شده و بتوانند در کمترین زمان خودرو را به سرقت ببرند اما قفل پدال زمان بیشتری برای باز کردن طلب می کند. در این مطلب به بررسی قفل پدال خواهیم پرداخت.

قفل پدال

همانطور که از نامش پیداست از قفل پدال برای قفل کردن پدال ها استفاده می شود. این قفل دارای تکه ای فلزی است که در بخش زیرین ترمز و کلاچ قرار گرفته و آن ها را از کار می اندازد در واقع مانع حرکت این پدال ها می شود.

خودروی فاقد ترمز و کلاچ عملاً نمی تواند حرکت کند و حرکت دادن آن منجر به تصادف خواهد شد.

قفل پدال نسبت به قفل فرمان ارزان تر بوده و انواع مختلفی دارد. بهترین نوع قفل پدال نوعی است که ترمز و کلاچ را به طور همزمان مسدود می نماید.

برخی از قفل پدال ها فقط ترمز را مسدود می کنند و متأسفانه برخی سارقین توانایی باز کردن این نوع قفل ها را دارند و در کمترین زمان و بدون کوچکترین مشکلی آن را باز خواهند نمود.

در نتیجه هرقدر مکانیسم قفل پیچیده تر باشد خطر دزدیدن خودروی شما نیز کمتر خواهد بود.

باز کردن قفل پدال

باز کردن قفل پدال ماشین

همانطور که گفته شد قفل پدال ها در انواع مختلف و مدل های گوناگونی در بازار موجود می باشند.

برخی از قفل ها به طور همزمان هم پدال و هم فرمان را قفل می کنند. این قفل ها دارای مکانیسم باز کردن پیچیده ای هستند.

در این نوع قفل ها یک سر به پدال و سر دیگر به فرمان وصل می شود. بهترین گزینه برای جلوگیری از سرقت خودرو می باشند و فوق العاده محکم و کارآمد هستند.

قفل پدال مانند هر قفل دیگری دارای کلید مخصوص بوده و فقط می توان با کلید اصلی یا کلید یدک آن را باز کرد اما از سایر روش ها مانند استفاده از میله ی آهنی، سنجاق، شاه کلید و …. نیز می توان برای باز کردن آن استفاده نمود.

البته این روش ها به زمان بیشتری نیاز دارند و در اکثر موارد جوابگو نیستند.

به دلیل کیفیت بالا و مستحکم بودن این نوع قفل ها امکان شکستن آن ها وجود ندارد مگر اینکه با دستگاه های تراشکاری این کار انجام شود که این کار معقولی نیست!

در صورتی که کلید قفل پدال خود را گم کرده اید با کلیدسازی های معتبر تماس بگیرید.

کارشناسان مجرب و کارآزموده به راحتی قفل را برای شما باز کرده و توانایی ساخت کلید یدک از روی قفل را دارند.

قفل پدال چه مزایایی نسبت به قفل فرمان دارد؟

قفل فرمان را می توان با کندن غربیلک فرمان و جایگزین کردن غربیلکی دیگر به راحتی باز نمود اما در مورد قفل پدال اینگونه نیست. سارق برای باز کردن قفل پدال باید بنشیند در نتیجه دید کافی به بیرون از خودرو نخواهد داشت و در صورت آمدن صاحب خودرو نمی تواند به موقع فرار کند. طولانی بودن زمان باز کردن قفل پدال مهمترین مزیت آن نسبت به سایر روش ها مانند دزدگیر و قفل فرمان است.

البته همانطور که گفته شد این روش به طور صد در صدی از سرقت خودروی شما جلوگیری نمی کند اما با به تأخیر انداختن سرقت تا حدودی مانع این کار می شود زیرا زمان برای سارقین بسیار حیاتی و مهم است و به هیچ وجه برای باز کردن یک قفل پدال ریسک نکرده و زمان زیادی به آن اختصاص نمی دهند. اکثر سارقان ترجیح می دهند به سراغ خودروهای فاقد وسایل ایمنی رفته و خود را به دردسر نیاندازند.

مهمترین نکات در هنگام خرید قفل پدال

  1. اولین و مهمترین نکته ای باید در هنگام خرید قفل پدال مورد توجه قرار گیرد کیفیت ساخت آن است.قفل پدال باید دارای وزن متعادلی بوده و از مواد اولیه اصلی و با کیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد. ضریب ایمنی دیگر عامل مهم در این نوع قفل ها است. هرقدر ضریب ایمنی بالاتر باشد زمان باز کردن قفل نیز بیشتر خواهد بود.
  2. جنس بدنه ی قفل پدال از دیگر فاکتورهای مهم در هنگام خرید می باشد. تولیدکنندگان معمولاً از فولاد و متریال های آهنی برای ساخت قفل پدال استفاده می کنند. آهن و فولاد فوق العاده مستحکم بوده و دوام بالایی دارند. انواع فولادی بهتر از انواع آهنی هستند زیرا هم سبک تر هستند و هم مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی می باشند.
  3. طول میله ی قفل پدال از دیگر عوامل مهمی است که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. برخی قفل پدال ها دارای میله ی کوتاه تری هستند و فقط برای بستن پدال مناسب می باشند اما انواع دیگری وجود دارند که میله های بلندی داشته و می توان برای قفل کردن فرمان نیز از آن ها استفاده نمود. ضریب امنیت قفل هایی که همزمان پدال و فرمان را مسدود می کنند بسیار بالاتر از انواع معمولی است.
  4. نوع توپی به کار برده شده در قفل پدالی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به دلیل حرفه ای شدن سارقان نباید از توپی های معمولی استفاده کرد بهتر است توپی مناسب برای کلیدهای کامپیوتری باشد در نتیجه هر کلید معمولی نمی تواند آن را باز کند.
  5. قفل های پدالی معمولاً دارای دو کلید هستند اما برخی از انواعی که همزمان پدال و فرمان را قفل می کنند دارای سه کلید می باشند. در صورت گم کردن یکی از کلید ها می توانید به راحتی از روی کلید دیگر بسازید.
  6. تناسب با مدل خودرو مورد دیگری است که باید به آن توجه نمود. البته اکثر قفل های پدال برای استفاده روی طیف وسیعی از خودروها مناسب می باشند اما باید جانب احتیاط را در نظر گرفته و متناسب با مدل خودروی خود اقدام به خرید قفل پدال کنید.
  7. قفل های پدال رنج قیمت بسیار متنوعی دارند. شما باید متناسب با بودجه و نوع نیاز خود اقدام به خرید نمایید. برخی از آن ها نیز دارای امکانات خاصی هستند که باید این امکانات نیز متناسب با نوع نیازتان باشند.

کلام آخر

افزایش سرقت خودرو و حرفه ای شدن سارقان نیاز به استفاده از وسایل ضد سرقتی نظیر دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و… را بیشتر کرده است. قفل پدال در این بین از اهمیت ویژه ای برخودار است. این وسیله ی کاربردی نمی تواند به طور کامل مانع دزدیده شدن خودرو شود اما احتمال سرقت آن را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد. قفل های پدال انواع مختلف و قیمت های متنوعی دارند.

در صورت نیاز به متخصص و داشتن سوال با ما در امداد کلید تهران قفل سازی و کلید سازی شبانه روزی در تهران تماس بگیرید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری