قفل درب ضد سرقت

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت امروزه طرفداران زیادی دارند زیرا ساختار آن ها به گونه ای است که به هیچ وجه نمی توان به محیط داخلی نفوذ کرد. گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی از قبیل گیر کردن، باز و بسته نشدن قفل و … برای درب ایجاد شود. در این زمان اولین اقدام عیب یابی است.

پس از یافتن منشأ مشکل به راحتی می توان آن را برطرف نمود. سیستم قفل این درب ها نیز از امنیت بسیار زیادی برخوردار است اما گاهی دچار مشکل شده و ممکن است درست کار نکند. علاوه بر این برخی افراد تمایل دارند در هنگام خرید یا اجاره منزل جدید قفل درب را تعویض نمایند.

در این مطلب در مورد نحوه ی تعویض مغزی یا توپی قفل درب ضد سرقت توضیحاتی خواهیم داد. اگر در کارهای فنی تخصص داشته باشید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید در غیر این صورت از یک فرد متخصص در امداد کلید تهران کمک بگیرید.

سیستم قفل درب ضد سرقت

سیستم قفل درب ضد سرقت

ساختار مهندسی قفل درب های ضد سرقت متفاوت است و این تفاوت در ساختار منجر به تفاوت در کیفیت و قیمت نیز می شود. در بازار ایران قفل های ساخت ایران، ترکیه و چین وجود دارند که کیفیت و کارایی آن ها متفاوت از یکدیگر است. به طور کلی قفل های ترک و ایرانی کیفیت بالاتری نسبت به انواع ساخت چین دارند.

نحوه ی تعویض مغزی یا توپی قفل درب ضد سرقت

توپی شب بند و توپی ساده دو مغزی به کار رفته در قفل درب ضد سرقت هستند. برای تعویض مغزی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پیچ ها را باز نموده و پوکی را خارج نمایید.
  2. رزت را خارج کرده، پیچ مغزی را باز نموده و آن را خارج نمایید.
  3. در بخش شب بند مغزی از قسمت داخلی خارج می شود بنابراین به منظور تعویض مغزی باید ابتدا پوکی و کاسه را داخل قفل انداخته و سپس رزت ها را ببندید.
  4. در بخش مغزی ساده نیز باید همین مراحل را انجام دهید با این تفاوت که ابتدا کاسه را به تنهایی داخل قفل انداخته و سپس پوکی و رزت باهم از پشت بسته می شوند.

نکات مهم برای تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

  • در صورتیکه آگاهی و تخصص لازم برای انجام این کار را ندارید کار را به یک متخصص بسپارید زیرا قیمت قفل های درب ضد سرقت و اجزای آن ها بسیار بالاست و نمی توان برای تعویض اشتباه ریسک کرد.
  • نوع مغزی و قفلی که خریداری می کنید باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد پس گول قیمت ارزان قفل های بی کیفیت را نخورید.
  • در هنگام تعویض مغزی از وارد کردن فشار بیش از حد خودداری کنید زیرا ممکن است سایر بخش ها آسیب ببینند.
  • پس از تعویض نیز جهت بهبود کارایی بهتر است با روغن چرخ یا روغن های مخصوص قفل را روغن کاری نمایید.
  • در صورت استخدام تعمیرکار بهتر است بدانید که قیمت تعمیر بستگی به نوع قفل و نوع درب ضد سرقت دارد.
  • پس از اتمام کار باید رگلاژ یراق آلات نیز انجام شود.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری