ساخت سوئیچ موتور سیکلت کلیک

ساخت سوئیچ موتور سیکلت کلیک

موتور سیکلت کلیک را می توان یکی از اسکوتر های کارآمد و شیک یاد کرد. این موتور از لحاظ متمایز بودن با دیگر انواع خود حرف های زیادی برای گفتن دارد.

این تازه وارد دوست داشتنی توانسته خودش را در گروه اسکوترهای نسبتاً قیمت بالا جای دهد.

ساخت سوئیچ موتور سیکلت کلیک

اگر شما هم اهل رفت و آمدهای شهری هستید بدون شک این وسیله می تواند برای کارهای روزانه فوق العاده خوب عمل کرده و دل راکبین را به دست آورد.

خوشبختانه موتور سیکلت کلیک با داشتن چند آپشن مانند سیستم آی دلینگ، چراغ های SMD، سنسور جک طرف‌داران زیادی در ایران برای خود پیدا کرده است.

اگر شما به دنبال مدل های این موتور باشید می توانید آن را در دو نوع متفاوت در بازار مشاهده کنید.

مدل اول ساخت کشور تایلند بوده که برای آن ۳ رنگ مجزا در نظر گرفته اند و از نوع تک ریموت است. مدل دوم ساخت کشور اندونزی در ۷ رنگ و جفت ریموت می باشد.

مروری بر موتور سیکلت کلیک

موتورسیکلت هوندا مدل کلیک از به روزترین، جدیدترین و در عین حال گران ترین اسکوتر های شهری سال ۲۰۲۰ بوده که می توان آن را محصول مشترک کشور اندونزی و تایلند دانست. طراح اولیه این محصول هوندا موتور ژاپن یکی از سردمداران طراحی و تولید موتورسیکلت در جهان گرفته شده است.

موتور سیکلت ها جزو اسکوترهای بنزینی هستند که برای تردد های روزانه و رفت و آمدهای شهری مناسب اند.

ولی به خاطر قیمت بالا فقط قشر محدودی از جامعه قادر به خرید آن هستند.

هوندا کلیک موتورسیکلتی دوست داشتنی، جذاب با ظاهری تهاجمی بوده که دارای امکانات رفاهی زیاد است.

از نقاط قوت این موتور سیکلت می توان به شتاب و قدرت بالای آن اشاره کرد. در مقابل نقاط ضعفی هم در این اسکوتر وجود دارد مانند افت قیمت غیر منطقی و ترمز ضعیف، وجود لوازم یدکی کم و گران.

بدون شک همه ما در موقع انتخاب هر وسیله نقلیه، چه ماشین یا موتور سیکلت به دنبال آپشن های متفاوت در آن هستیم و داشتن این مزایا حس خوبی را در ما القا می کند.

آپشن های موتور سیکلت کلیک را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • – آی دلینگ: با این آپشن موتور سیکلت کلیک به صورت اتوماتیک در پشت چراغ قرمز خاموش و با چرخاندن گاز بلافاصله روشن می شود.
  • – سنسور جک: با پایین آوردن جک جانبی، موتورسیکلت کاملاً خاموش می شود.
  • – چراغ های  SMD: با وجود این چراغ ها این اسکوتر توانسته خود را نسبت به مدل های دیگر بارزتر نشان دهد و از رقیبان پیشی بگیرد.
  • – سیستم ترمز مجهز به CBS: این سیستم یک نوع ترمز ترکیبی است و به صورت خودکار می تواند کار خود را انجام دهد. یعنی با فشردن یکی از اهرم های ترمز، ترمز چرخ بقیه نیز فعال شده و جوری عمل می کند که انگار راننده هر دو اهرم را هم زمان فشار داده است.
  • – چراغ های زنو با پرتاب نور اصولی: از برگ های برنده موتورسیکلت کلیک نسبت به بقیه موتور ها وجود چراغ های زنو با روشنایی خوب و پرتاب نور اصولی است.
  • – سیستم تعلیق تلسکوپی: این سیستم در قسمت جلو و تک کمک فنر برای عقب (UNIT SWING)تعبیه شده است.
  • – رینگ های اسپرت آلومینیومی: وجود این رینگ ها با سایز ۱۴ اینچ تأثیر زیادی در زیبایی آن گذاشته است.
  • – راحتی برای راکب و سواران: سواری نسبتاً نرم و بدون تنش در زمان استفاده از این اسکوتر باعث شده تا استقبال زیادی از آن شود.
  • – وجود انواع پیشرانه ها: پیشرانه بکار رفته در موتورسیکلت مدل کلیک جدید، تک سیلندر، انژکتوری، دو سوپاپ است که می تواند حداکثر گشتاور ۱۲/۸ نیوتن متر و نیرویی معادل ۱۶/۷ اسب بخار را تولید کند.
  • – جعبه دنده اتوماتیک ۵ سرعت: با وجود این دنده انتقال قدرت در این موتور صورت می گیرد. میزان شتاب 0-100 این موتور در مدت ۱۲ ثانیه، مصرف سوخت آن حدود ۱٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده که با توجه به وزن و نوع موتور آن می توان جز کم مصرف ترین و قابل قبول ترین انواع برشمرد.
  • – تکنولوژی بالا در پروسه طراحی: با وجود این پروسه وقتی موتور شما روشن می شود صدای بسیار کمی دارد و به خوبی می تواند تولید انجین کند.
  • – جادار بودن: از آپشن های بسیار خوب این موتورسیکلت می توان جادار بودن آن را نام برد. شما در زیر زین محفظه ای دارید که می توانید به راحتی وسایل و داشبورد جلو را نگهداری کنید.
  • – ارتفاع مناسب: قسمت جای پای راکب در این موتور بسیار مناسب است ولی ارتفاع کم فرمان از ضعف های آن به شمار می رود.

ساخت سوئیچ موتور سیکلت کلیک

روشن کردن موتورسیکلت بدون سو‌‌ئیچ

برخی اوقات مشاهده می کنیم که افراد موتورسیکلت خود را در معابر عمومی، پارکینگ و یا در حیاط ادارات بدون این که رعایت اصول امنیتی را داشته باشند، رها می کنند.

صاحبان این وسایل نقلیه به شکل خوش بینانه ای پیش خود تصور می کنند که وسیله ی نقلیه شان واقعاً در امان است.

ولی نمی دانند که سارقان خیلی راحت قادرند بدون داشتن کلید و سوئیچ، آن را روشن کرده و به سرعت محل را ترک کنند.

در این شرایط و بعد از سرقت تنها مالک موتور سیکلت با در دست داشتن مدارک می تواند به مراکز پلیس مراجعه و گزارش کاملی از سرقت را در اختیار مأموران آگاهی قرار دهد و روزها منتظر تماس آن ها بماند تا شاید آن هم اگر خوش شانس باشد موتورش را پیدا کنند، ولی اگر شانس با او یار نکند، سارقان در یک چشم به هم زدن موتورسیکلت را اوراق کرده و اقدام به فروش قطعات آن می کنند.

روش نگهداری از قفل و سوئیچ موتور سیکلت

برای نگهداری بهتر از سوئیچ موتور سیکلت خود رعایت نکات زیر لازم و ضروری است تا کمتر بخواهید برای ساخت آن هزینه کنید:

  • – روغن کاری قفل موتور هر چند وقت یکبار: به خاطر این که جنس قفل از آهن بوده و به احتمال بسیار زیاد ممکن است به مرور زمان دچار زنگ زدگی شود.
  • – قرار دادن قفل موتور سیکلت در زیر صندلی: با این کار شما باعث افزایش طول عمر قفل در زمان بارش باران و برف می شوید.
  • – عدم استفاده از کلید های دیگر در زمان گم شدن کلید اصلی موتور:
  • وقتی کلید قفل موتور خود را گم کردید هرگز سعی نکنید با کلیدهای دیگر شروع به باز کردن آن کنید. زیرا این کار باعث می شود تا ساچمه‌های درون قفل هرز شده و دیگر نتوانید آن را باز کنید.
  • – عدم استفاده از قفل موتور در دعوا و نزاع ها: فراموش نکنید که هدف از ساختن قفل موتور بالابردن سطح ایمنی آن است، پس شدیداً به شما توصیه می کنیم از این وسیله در دعوا های خود استفاده نکنید، زیرا باعث صدمه‌ی جانی شده که دیگر جبران ناپذیر است.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

انواع قفل مناسب موتور

۱. قفل دیسک

این نوع قفل‌ها از کوچک ترین نوع بوده که حمل آن بسیار راحت است. به خاطر همین نسبت به مدل‌های دیگر در جهان بیشتر فروش می رود. در موتور هایی که ترمز آن ها دیسک ندارد نمی توانند از این مدل استفاده کنند.

لوله متصل کننده دو طرف آن از مهم‌ترین قسمت های قفل دیسکی است. جنس این قسمت کاملاً ضد ضربه بوده و به راحتی شکسته نمی شود. زمانی که این قفل را روی موتور سیکلت کلیک خود نصب کردید حواستان باشد تا قبل از حرکت قفل را خارج کنید و گرنه صفحه دیسک ترمزتان می شکند.

۲. قفل کابلی

از قفل های پرفروش در بازار ایران قفل کابلی است. زیرا موتورهای وجود در بازار ایران ترمزی از نوع دیسکی ندارند از سوی دیگر به کمک این قفل می توانید با خیال راحت مور سیکلت خود را به یک جسمی ثابت متصل کنید. بیشتر سارقان در زمان سرقت از روش بریدن و باز کردن قفل این کار را انجام می دهند، خوشبختانه جنس قفل کابلی با کیفیت بوده و این کار برایشان سخت می شود.

از سوی دیگر این نوع قفل ها با هم متفاوت هستند برای مثال بعضی با اثر انگشت و رمز باز می شوند برخی دیگر از نوع کامپیوتری هستند.

۳. قفل زنجیری

اگر بخواهیم از لحاظ امنیتی یک قفل را در نظر بگیریم قفل زنجیری بسیار مناسب است. ولی در زمان حمل و نقل دچار دردسر می شوید زیرا دارای وزن بسیار سنگینی در حدود بالای ۱.۵ کیلوگرم است. در زمان خرید قفل زنجیری به ضخامت و نوع مغزی کلید آن باید توجه کرد. همیشه سعی کنید یک نوع کاملاً با کیفیت انتخاب کنید تا احتمال سرقت آن کم باشد.

برای ساخت سوئیچ موتور سیکلت کلیک با ما در ارتباط باشید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری