ساخت سوئیچ ماشین

ساخت سوئیچ ماشین ( ساخت سوئیچ خودرو )

با استفاده از سوئیچ می توان خودرو را روشن یا خاموش کرد. محل قرار گرفتن سوئیچ معمولاً در کنار غربیلک فرمان و طرف راست آن می باشد.

البته در خودروهای جدید ظاهر و شکل سوئیچ کاملاً متفاوت و به اصطلاح کیلس استارت گفته می شود.

سوئیچ ها در اکثر موارد دارای ۴ حالت LOCK (قفل کردن)، ACC (تجهیزات جانبی) ، ON (روشن کردن) و START (استارت زدن، راه اندازی) می باشد.

ساخت سوئیچ ماشین

سوئیچ خودرو

همانطور که در بالا گفتیم سوئیچ خودرو در چهار حالت طراحی و ساخته شده است. اکنون تصمیم داریم تا با هم توضیحاتی در مورد حالت های آن بخوانیم:

1- سوئیچ خودروها LOCK (لاک): قفل

با قرار گرفتن سوئیچ در این حالت موتور خاموش و فرمان در حالت قفل می رود، یعنی دیگر غربیلک فرمان چرخشی نخواهد داشت. بد نیست بدانیم که تنها در این حالت، سوئیچ قابلیت خارج شدن دارد.

2- سوئیچ خودروها ACC (ای. سی. سی): تجهیزات جانبی

زمانی که سوئیچ در این وضعیت قرار گرفت، موتور در وضعیت خاموش بوده ولی می توان از تجهیزات جانبی برقی خودرو مثل رادیو استفاده کرد.

3- سوئیچ ماشین ON (آن): روشن

در حالت سوم سوئیچ می توان مدار جرقه زنی، سیستم های برقی، هشدارهای نمایشگر جلوی داشبورد و نشانه ها را روشن کرد ولی موتور خودرو در وضعیت خاموش خواهد بود.

پس می توان ON یا روشن بودن را به منزله روشن بودن موتور تلقی نکرد و در اصل منظور باز بودن مدارات الکتریکی خودرو است.

4- سوئیچ ماشین START (استارت): راه اندازی

وقتی سوئیچ در این وضعیت قرار می گیرد میل لنگ با سرعت حدوداً ۱۰۰۰ دور در دقیقه شروع به حرکت کرده و موتور روشن است. اگر دست خود را از روی سوئیچ بردارید، به طور حتم سوئیچ به حالت ON بر می گردد.

دلیل قفل شدن سوئیچ ماشین

علت های زیادی برای گیر کردن سوئیچ ماشین در استارت می توان بیان کرد. از یک نقص کوچک گرفته تا یک مشکل کاملاً جدی در سیلندر سوئیچ از دلایل به وجود آمدن این مشکل می باشد.

عده ای از رانندگان در این وضعیت با دستپاچگی با یک مکانیک یا کلید ساز تماس می گیرند. در صورتی که در زمان به وجود آمدن چنین مشکلی برای رفع گیر سوئیچ در استارت خودرو اصلاً لازم به این افراد نیست و شما خودتان می توانید این مشکل را حل کنید.

در ادامه مطلب به مواردی اشاره می کنیم تا در زمان به وجود آمدن این حالت بتوانید کار خود را راه بیندازید:

اتومبیل های گیربکس اتوماتیک در زمان تولید، دارای خصوصیت محافظتی بوده و باعث می شود تا مکانیزم استارت خودرو به طور خودکار سوئیچ را در جای خودش قفل کند. این اتفاق زمانی می افتد که راننده خودرو را در حالت خلاص یا پارک قرار ندهد.

این عملکرد، به عنوان یک یادآوری برای راننده ها هشدار داده می شود، تا قبل از خارج کردن سوئیچ حتماً، دنده اتومبیل را در یکی از حالت های P (پارک) یا N (خلاص) قرار دهد. در غیر این صورت متأسفانه ممکن است ماشین خود به خود شروع به حرکت کند.

همین طور ما به شما راننده محترم توصیه می کنیم مطمئن شوید دنده خودرو در موقعیت مناسب قرار دارد.

از موقعیت های مطلوب برای دنده park یا neutral می باشد. زمانی که دنده را در یکی از این دو حالت بگذارید، می توانید سوئیچ را خارج کنید.

در مورد بعدی که می توان از دلایل قفل شدن سوئیچ ماشین بیان کرد این است که اگر به استارت خودرو دقت کنید، بخش های زیادی با نام های مختلف را می توان مشاهده کرد.

اگر بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که هیچ قسمتی با نام OFF (خاموش) نمی توان روی آن پیدا کرد. ولی در عوض قسمتی به نام lock دارد که در دایره ای حول استارت خودرو در سمت پایین جای گرفته است.

هر زمان که ماشین خود را خاموش کردید باید سوئیچ حتماً روی این گزینه قرار گیرد. توجه کنید گذاشتن سوئیچ روی گزینه های دیگر باعث می شود خودرو هنوز در وضعیت روشن مانده و اجازه خروج سوئیچ را ندهد.

شاید پیش خود الان این تصور را کنید که گیر کردن سوئیچ به این علت امری غیر ممکن است، ولی ما به شما می گوییم مطمئن باشید گاهی هم این اتفاق ها رخ می دهد. خیلی از رانندگان ما تنها به این دلیل که فراموش کرده اند سوئیچ را تا انتها بچرخانند و روی گزینه Lock بگذارند در این شرایط قرار می گیرند.

پس حتماً قبل از این که در این مواقع دستپاچه شوید اطمینان حاصل کنید که سوئیچ در موقعیت Lock قرار گرفته، سپس آن را خارج کنید.

موارد دیگری که در هنگام قفل شدن سوئیچ ماشین می توان بررسی کرد به شرح زیر است:

  • – چک کردن وضعیت فرمان ماشین
  • – بررسی سوراخ استارت ماشین برای پاک‌سازی از وجود هر مانع خارجی احتمالی
  • – اطمینان از عدم وجود کلید شکسته در استارت خودرو
  • – اطمینان از سلامت باتری ماشین

اگرهمه مراحل فوق را امتحان کردید ولی باز هم نتوانستید سوئیچ را از استارت خودرو خارج کنید، امکان دارد مشکل شما از سیلندر باشد.

این مورد احتیاج به راه حلی حرفه ای دارد و شما به تنهایی نمی توانید آن را رفع کنید. پس بهتر است برای حل این مشکل با متخصصان مورد اعتماد در این مورد مشورت کنیم.

ساخت سوئیچ خودرو

ریموت و سوئیچ فابریک ماشین

همان گونه که همه ما می دانیم تعداد ماشین ها هر روز در حال افزایش است.

پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه خودرو باعث رقابت بین شرکت های خودرو ساز شده است.

دزدگیر و سوئیچ ماشین از موارد مهمی است که خوشبختانه خیلی از شرکت ها توجه زیادی نسبت به طراحی و تولید آن دارند.

یکی از علت های این موضوع زمانی ملموس می شود که سوئیچ در دست کاربر قرار می گیرد.

بدین صورت باید دزدگیر و سوئیچ به کاربر در این زمان یک حس ناب و خاص را منتقل کند و از سوی دیگر زمانی که سوئیچ در دست راننده قرار می گیرد، افراد دیگر از نظر شکل ظاهری شیفته آن شوند.

ریموت تاشو چیست؟

عملکرد و شکل ظاهری سوئیچ های خودرو مانند گذشته نیست که فقط دارای یک نگهدارندهٔ پلاستیکی و تیغه فلزی باشد، بلکه این روزها تغییراتی در آن ایجاد شده جوری که تیغه فلزی سوئیچ را در یک قاب پلاستیکی یا فلزی جای داده اند و مدار فرمان برای کنترل کردن سیستم قفل مرکزی (سیستم ضد سرقت) خودرو روی آن تعبیه شده است، به این مجموعه (یعنی مدارفرمان، قاب، تیغه فلزی) ریموت تاشو خودرو گفته می شود و با توجه به شرکت سازنده، نوع و مدل خودرو ریموت تاشو از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

تعمیر سوئیچ خودرو (تعویض سوئیچ خودرو)

سوئیچ استارت ماشین می تواند دارای انواع و اقسام متفاوتی باشد مانند انواع سوئیچ های معمولی، سوئیچ ایموبلایزر، چیپ ایموبلایزر و … . ساخت سوئیچ ماشین امروزه بسیار کار سختی است؛ زیرا بیشتر ماشین ها از کلید کددار استفاده می کنند و نیاز به زمان نسبتاً زیاد و تجهیزات بسیار پیشرفته ای است. اما ما در امداد کلید تهران قادریم سوئیچ ماشین شما را وقتی گم شد در کمترین وقت و پایین ترین قیمت انجام دهیم. اگر مشکلی برای سوئیچ رخ دهد که نیاز به تعمیر کردن یا تعویض آن باشد، باز هم این کارها برای راننده مشکل بوده و از سوی متخصصین ما کار کامل تر و بهتر انجام می شود. وابستگی همه ما به ماشین هایمان این روزها بسیار تعجب آور است. خیلی از ما حتی قادر نیستیم بدون خودرو خود کارهای روزانه را انجام دهیم. به همین علت است که آسیب دیدگی، گم شدن یا شکستن کلید در استارت و قفل می تواند تبدیل به یک کابوس استرس زا برای راننده ای باشد که سوئیچ اضافی ندارد. ما به شما این اطمینان را می دهیم که جای نگرانی نیست؛ شما می توانید به کمک ما در امداد کلید خودرو به راحتی سوئیچ ماشین خود را تعمیر یا یک سوئیچ دیگر مانند همان بسازید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری