قفل درب حیات

قفل درب حیات

قفل درب حیات

4000 سال پیش نخستین باری بود که قفل اختراع شد. قفل های اولیه از جنس چوب بودند اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی پیشرفته تر شده و انواع هوشمند نیز پا به عرصه نهادند. قفل اصلی ترین بخش در تأمین امنیت ساختمان محسوب می شود حال این ساختمان می تواند مسکونی، اداری، تجاری و … باشد. در ساختمان های مسکونی اصلی ترین بخش به منظور ایجاد امنیت درب حیات است.

درب حیات به تنهایی قادر به حفظ امنیت فضا نیست. در واقع این قفل است که مانع ورود افراد بیگانه با داخل ساختمان می شود. به همین دلیل نوع قفلی که برای درب حیات مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر در این مطلب از امداد کلید با ما همراه باشید.

قفل درب حیات

قفل برقی

قفل های برقی از نظر ابعاد و ظاهر مشابه انواع قدیمی و مکانیکی بوده و نصب آن ها بسیار آسان است. این نوع قفل ها دارای ایمنی بالا، کنترل تردد و مسائل حفاظتی و امنیتی بوده و معمولاض ضد سرقت هستند. زبانه ضد سرقت در اکثر مدل ها وجود دارد.

مزایای قفل برقی

  1. در مناطق اداری و صنعتی باعث افزایش سرعت عمل می شود.
  2. قابلیت نصب بر روی انواع مختلف درب ها را دارد.
  3. از کیفیت بالایی برخوردار است.
  4. اکثر قفل های برقی دارای ضمانت نامه و گارانتی معتبر هستند.
  5. گزینه ای ایده آل برای حفظ امنیت مراکز حساس نظامی است.
  6. قابلیت باز و بسته شدن از طریق ریموت کنترل و کنترل از راه دور وجود دارد.

قفل مکانیکی

قفل های مکانیکی قدیمی ترین نوع قفل هستند که هنوز هم طرفداران زیادی دارند. پیشرفت تکنولوژی باعث تغییر شکل ظاهری این نوع قفل شد اما ساختار اصلی طبق همان اصول اولیه کار می کند.

بخش های قفل مکانیکی درب حیات

  1. بخش ثابت قفل مکانیکی بدنه ی آن است. این بدنه از جنس های مختلف برنج، آلومینیوم و … ساخته می شود.
  2. توپی یا مغزی که در سه نوع گلابی، استوانه ای و دایره ای موجود می باشد.
  3. سوراخ هایی که موازی با مغزی و در امتداد ه بر روی بدنه و توپی وجود دارند. هر سوراخ موجود روی بدنه در راستای سوراخ ایجاد شده روی توپی است.
  4. شیارهای موجود بر روی توپی که محل قرار گرفتن کلید هستند. توپی با چرخاندن کلدی حول محور مرکزی خود حرکت کرده و قفل باز می شود.

نحوه ی عملکرد قفل مکانیکی

فنرهای بدنه وقتی کلید درون قفل نیست ساچمه ها را داخل سوراخ هایی که در بخش متحرک قرار دارند نگه می دارند. قرار گرفتن ساچمه ها بر روی بخش متحرک از چرخش توپی جلوگیری می کنند در نتیجه نمی توان قفل را بدون کلید باز کرد.

با ناداختن کلید داخل قفل ساچمه های کله قندی بالا رفته و باعث خارج شدن ساچمه ها از سوراخ های بخش متحرک می شوند. در این زمان مغزی آزاد شده و حول محور مرکزی خود می چرخد و همزمان با چرخیدن توپی زائده زبانه به جلو و عقب حرکت می کند. همزمان با حرکت توپی نوک کلید زائده ی دوم را به عقب فشار داده و باعث درگیر شدن زائده اول با زائده ی دوم شده و در نهایت قفل باز می شود.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری