قفل ضد سرقت چیست؟

قفل ضدسرقت چیست؟

برای پیشگیری از سرقت منزل، اولین قدمی که باید برداریم، تعویض قفل‌های معمولی درب با قفل‌‏های ضد سرقت است. قفل ضدسرقت طوری طراحی شده‌‏است که به راحتی و بدون کلید باز نمی‌شود و از ورود افراد ناشناس جلوگیری می‌کند. در این مقاله از امداد کلید قرار است با قفل‌های ضد سرقت بیشتر آشنا شویم و به معرفی انواع قفل‏‌های ضدسرقت بپردازیم، تا پایان این مقاله با همراه ما باشید.

قفل‌های ضدسرقت به قفل‌هایی گفته‎ می‌‎شود که نسبت به قفل‌های معمولی مقاوم‌‎تر و ایمن‌‎تر هستند. این قفل‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که احتمال سرقت از منزل را کاهش می‌‎دهند، به‌‎راحتی شکسته نمی‌‏شوند، دارای چندین زبانه هستند و زبانه‌‎ها در چندین جهت مختلف در داخل چهارچوب تعبیه می‌شوند.

به‌‎طور کلی قفل‌های ضدسرقت باعث می‌‎شوند امکان نفوذپذیری به داخل منزل بدون کلید، بسیار دشوار شود. البته این ویژگی خوب، زمانی که بدون کلید پشت در بمانید، می‌تواند تبدیل به یک معضل شود، در این موارد سعی نکنید خودتان درب را باز کنید و با یک کلید سازی شبانه روزی تماس بگیرید و از افراد متخصص برای باز کردن درب کمک بگیرید.

وقتی تصمیم به تعویض قفل‌های ضدسرقت گرفتید، با کمی جستجو در بازار متوجه می‌شوید که این قفل‏‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

قفل‏‌های ضدسرقت مغناطیسی که توسط کارت باز می‏‌شوند

قفل‌های کارتی که معمولا در هتل‌ها، ادارات و باشگاه‍ای ورزشی استفاده می‌‎شوند و از امنیت و کیفیت خوبی برخوردارند. یکی از مشخصه‌های خوب این نوع از قفل‌های ضدسرقت این است که مشخص می‏‌کنند چه کسی در چه زمانی قفل درب را باز کرده است و البته قابلیت تعریف حداکثر 100 کارت برای یک قفل وجود دارد. برخی از قابلیت‌های قفل‏‌های مغناطیسی:

  1. اتصال به سیستم هوشمند (قابلیت وصل شدن به وایفای و بلوتوث)
  2. مجهز به سیستم‏‌های ضد هک (هیچ راه ارتباطی با هیچ نرم‏‌افزاری ندارند)
  3. آلارم هشدار امنیتی (در صورتی که فردی بخواهد به زور وارد ساختمان بشود، اخلالی در قفل بوجود بیاورد و یا هنگام آتش‌سوزی به شما هشدار می‌دهد)

انواع قفل ضد سرقت

قفل ضدسرقت دیجیتالی که با وارد کردن کد دیجیتالی امکان ورود را به شما می‏دهند

قفل‌های ضدسرقت دیجیتالی هم از آن دسته قفل‌هایی هستند که لازم نیست در کیف‌تان به جستجوی دسته‏ کلید بپردازید. کافیست به ‎جای حمل دسته کلید فقط یک رمز را به‌‎خاطر بسپارید. درصورتی که چندبار رمز را اشتباه وارد کنید، قفل مدتی از کار می‌افتد و باید از یک کلید سازی سیار کمک بگیرید. این نوع از قفل‌ها علاوه بر امنیت، از ظاهری زیبا، سیستم اعلام حریق، حسگر ضدسرقت و حسگر ضدشوک(زمانی که ولتاژ غیرعادی به قفل وارد شود، سریعا از کار خواهد افتاد) هم برخوردارند. این دسته از قفل‌‏های ضدسرقت، رمزهای 4 تا 12 رقم را شناسایی می‏کنند، و حتی برخی از مدل‏‌های آن قابلیت استفاده از رمز یکبار مصرف را هم دارند.

قفل ضدسرقت با قابلیت حسگر اثرانگشت

یکی از بهترین انواع قفل‌های هوشمند، قفل‌های اثرانگشتی‎ هستند، مخصوصا برای افرادی که فراموش‌کارند و به‌خاطر نمی‌آورند که کلیدهای خودشان را کجا گذاشته‌‎اند. کارکرد این نوع از قفل‌‎ها مثل حسگر اثرانگشت تلفن همراه است. کافیست اثرانگشت خودتان و افراد خانواده را بر روی قفل ثبت کنید. قفل‌های ضدسرقت اثر انگشتی از امنیت بالایی برخوردار هستند و اگر اثرانگشتی که بر روی قفل ثبت نشده‌است سعی در باز کردن قفل داشته‌باشد، قفل برای مدت کوتاهی غیرفعال خواهدشد.

قفل ضدسرقت با قابلیت تشخیص هویت از طریق صدا و یا اسکن چهره

مجهزترین نوع قفل‏‌های امروزی قفل‏‌های دیجیتال بیومتریک با امکان تشخیص چهره و صدای افراد هستند. این قفل‌‎ها براساس ویژگی‌های چهره افراد مثل فاصله دو چشم، فاصله بین چشم و بینی، اسکن چشم، تن صدا و… افراد را تشخیص می‎دهند. این نوع از قفل‌‎ها از خطای کمتری برخوردار هستند، قابلیت اتصال به وایفای را دارند، می‌توانند یک گزارش از افرادی که وارد خانه شده‌اند به شما بدهد و به دلیل تماس نداشتن با افراد باعث انتقال آلودگی و بیماری نمی‌‎شوند. البته اگر تغییر کوچکی در صورت شما ایجاد شود، قفل قادر به تشخیص چهره شما نیست و باید از یک قفل ساز سیار کمک بگیرید.

امنیت قفل ضد سرقت

قفل ضدسرقت پستچی

یکی از انواع قفل‏‌هایی که معمولا در فیلم‌‏های قدیمی به نمایش گذاشته می‌‏شوند، قفل‌‎های ضدسرقت پستچی هستند. قفل‌‏هایی که یک زنجیر به دو لنگه درب متصل می‌‏شود و اجازه نمی‏‌دهند در از یک حدی بیشتر باز شود اما نمی‌‎شود خیلی به این قفل‏ها اتکا کرد چون با اندکی فشار می‏‌شکنند.

قفل درب ضد سرقت گاو صندوقی

همانطور که از اسمش مشخص است، ساختمان این نوع از قفل‌‎ها، شبیه به قفل‎های گاوصندوق‏‌ها است.در قفل‌های گاوصندوقی به‌علت عدم استفاده از سیلندر، امکان نفوذ تقریبا غیرممکن است، قفل گاوصندوقی 3 زبانه است و شما کلید را مستقیما وارد قفل می‎کنید (توپی وجود ندارد).

قفل‌های ضد سرقت مکانیکی

قفل‏‌های مکانیکی ضدسرقت که جز اولین نسل‏‌های قفل‌های ضدسرقت هستند، از نظر ظاهری شبیه همان قفل‏‌های عادی هستند که نیاز به دسته کلید دارند اما از قفل‌‎های عادی با کیفیت‌تر ساخته ‎شده‌اند. این قفل‌‏ها معمولا ازجنس مس، فولاد و یا آلیاژ آلومینیوم ضد زنگ و ضدخش ساخته شده‌اند. از نظر قیمتی، این دسته از قفل‌های ضد سرقت نسبت به سایر قفل‌‏های ضدسرقت هوشمند ارزان‌تر هستند.

آیا قفل ضد سرقت امن است؟

قفل درب ضد سرقت مرکزی

بهتر است افزایش امنیت را از درب جلوی ساختمان شروع کنید. یکی از بهترین قفل‏‌ها برای درب‌‏های ورودی ساختمان، قفل‏‌های ضد سرقت مرکزی است. این نوع از قفل‌های ضدسرقت، برخلاف ظاهر ساده‌شان از 12 زبانه تشکیل شده‌اند که به هیچ وجه امکان باز کردن آن‏‌ها بدون کلید وجود ندارد. برای تهیه، نصب و تعمیر قفل‌های ضدسرقت مرکزی می‌‎توانید به کلید سازی حومه تهران مراجع کنید.

در این مقاله از  امداد کلید تلاش کردیم به معرفی انواع قفل‌‏های ضد سرقت بپردازیم تا بتوانید بهترین قفل را برای افزایش امنیت منزل‎تان انتخاب کنید. با هزینه‌ی خرید یک قفل می‌‏توانید از خسارتی مثل سرقت لوازم منزل و اشیای قیمتی خود جلوگیری کنید پس درنگ نکنید و در اسرع وقت قفل‌‏های منزلتان را با قفل‏‌های ضدسرقت تعویض کنید. راستی نظر شما در مورد انواع قفل‌های ضدسرقت چیست؟ در بخش نظرات حتما ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری