تعمیر قفل درب ضد سرقت

تعمیر قفل درب ضد سرقت

ایمن ترین و محبوب ترین درب های موجود در بازار انواع ضد سرقت هستند. ساختار مهندسی درب ضد سرقت فوق العاده بوده و امنیت آن بسیار بالا است به همین دلیل در اکثر آپارتمان ها و مراکز اداری این نوع درب مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از امداد کلید با ما همراه باشید.

درب ضد سرقت نیز مانند سایر درب ها متشکل از اجزای مختلفی است. لولا، دستگیره، قفل، روکش و … برخی از اجزای این درب هستند. یکی از اصلی ترین اجزا که مهمترین بخش در تأمین امنیت درب محسوب می شود قفل است. وظیفه ی اصلی قفل جلوگیری از ورود افراد بیگانه به درون محل می باشد.

قفل ها نیز انواع مختلف و مدل های گوناگونی دارند در واقع نوع قفل متناسب با نوع درب و نوع کاربرد تعیین می شود. به عنوان مثال قفل درب چوبی با قفل درب ضد سرقت متفاوت است و قفل انواع درب های چوبی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. قفلی که برای درب چوبی حمام مورد استفاده قرار می گیرد با قفلی که برای درب چوبی اتاق مورد استفاده قرار می گیرد نیز فرق دارند.

بر اثر عواملی مانند تغییر شرایط آب و هوایی، استفاده نامناسب، فرسایش، خطاهای انسانی و … ممکن است عملکرد قفل درب ضد سرقت دچار مشکل شود. در صورتی که مشکل جدی نباشد می توان قفل را تعمیر نمود اما در صورت جدی بودن مشکل مانند شکستن قفل باید حتماً تعویض شود.

تعمیر قفل درب ضد سرقت

تعمیر قفل درب ضد سرقت

در بازار داخلی سه نوع قفل درب ضد سرقت وجود دارد: ترک، ایرانی و چینی. اگر بخواهیم از نظر کیفیت این قفل ها را دسته بندی کنیم انواع ترک در رده ی اول و قفل های چینی در رده ی سوم قرار می گیرند. تعمیر قفل های ایرانی به دلیل در دسترس بودن وسایل و قطعات مورد نیاز آسان تر است بنابراین بهتر است از قفل های ایرانی استفاده شود تا در صورت بروز مشکل مجبور به روزها گشتن و منظر ماندن برای رسیدن قطعه ی مورد نظر نباشیم.

قفل درب ضد سرقت این قابلیت را دارد که پس از تعمیر نیز مانند روز اول کار کند در واقع عملکرد قفل پس از تعمیر مختل نخواهد شد. مغزی مهم ترین بخش در قفل درب ضد سرقت است. این قفل ها دارای دو توپی هستند که یکی در قسمت بالایی و دیگری در بخش پایینی قرار دارد. به توپی که در بخش پایین قرار دارد مغزی یا توپی ساده و به مغزی که در بخش بالایی قرار گرفته مغزی شب بند گفته می شود.

مراحل تعمیر

  1. عیب یابی، در این مرحله باید قطعه ی معیوب شناسایی شده و نسبت به تعویض آن اقدام شود. به طور معمول در درب های ضد سرقت مغزی دچار مشکل می شود که با تعویض آن ایراد به کلی برطرف شده و قفل مثل روز اول کار می کند.
  2. تهیه مغزی مورد نظر
  3. باز کردن پیچ های قفل از دو طرف
  4. تعویض مغزی قدیمی با مغزی جدید
  5. بستن پیچ ها
  6. اطمینان از عملکرد صحیح قفل(چندبار درب را باز و بسته کرده و از قفل استفاده کنید تا از عملکرد درست و مناسب قفل مطمئن شوید)

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری