ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی

ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی

یکی از با سابقه ترین کارخانه های موتور سیکلت ایتالیایی در سال ۱۹۱۱ در پزرو تأسیس شد و بنلی نام گرفت.

در ابتدا این کارخانه کار خود را فقط در یک گاراژ پایه گذاری کرد و با تعمیر دوچرخه و موتور سیکلت فعالیت می کرد. کم‌کم با پیشرفت های به وجود آمده توانستند همه قطعات مورد نیاز برای تعمیرات را هم تولید کنند.

ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی

مصادف با جشن پنجاه سالگی بنلی یعنی در سال ۱۹۶۱ توانست رکود صنعت موتورسازی را بزند و دو شرکت بنلی و موتوبی (Motobi) را با هم ادغام کند.

کمپانی بنلی با سابقه خوبی که داشت وارد بازار ایران شد و رفته رفته به یک برند معروف و شناخته شده در بین مشتریان ایرانی خود تبدیل گردید. محصولات بسیاری از بنلی در ایران عرضه می شود که هر کدام به نوعی دارای خصوصیات ضعیف یا قوی و ارزان یا گران هستند.

از ویژگی های بارز موتور سیکلت های بنلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– دارای وزن کم

– دارای قدرت CVT

– سواری نرم و روان

– رانندگی بسیار آسان

– پایداری در میزان سرعت

– عملکرد بهینهٔ سیستم ترمز

– آسایش و راحتی در زمان موتور سواری

– مصرف سوخت پایین و مقرون به صرفه

سوئیچ موتور سیکلت بنلی

سوئیچ را می توان یک وسیله یا ابزار دانست که باعث روشن شدن موتور سیکلت می شود. سوئیچ‌ها در طرح و مدل های مختلف طراحی و به بازار عرضه می شوند. از پرفروش ترین و پرکاربردی ترین سوئیچ‌ها برای موتور سیکلت می باشد که این روز ها طرف‌داران زیادی برای خود دارد. خرید و فروش این محصولات امروزه به طور گسترده ای در جریان است. فروشندگان انواع سوئیچ موتور سیکلت تمام تلاش خود را می کنند تا کالاهایی مرغوب و با کیفیت را به دست خریداران برسانند.

بررسی موتورسیکلت های بنلی

این موتورسیکلت ها را می توان جز دسته بندی انژکتوری و پیشرانه، زیر زین طبقه بندی کرد. زمانی که دو سرنشین روی آن سوار می شود و یک وزن بار اضافی روی آن متحمل می گردد، با افزایش فشار وارد بر شاسی سوکت های ورودی و خروجی کابل های واحد پردازشگر مرکزی پیشرانه (ECU) در صدد ایجاد تعادل فشار فیزیکی بر می آیند و احتمال پارگی کابل ها، قطع شدن کابل ها و اتصالات، آسیب دیدگی ترمینال الکترونیکی و… را کم می کنند.

بهتر است مالکین این موتورسیکلت ها به خاطر وجود حساسیت زیاد و تأثیرگذاری بالای این قطعه در روی آن تغییرات اساسی در زمان نصب واحد پردازشگر مرکزی پیشرانه ایجاد کنند. زیرا در صورت صدمه دیدن باید فرد هزینه زیادی را برای نصب مجدد ECU جدید و سیم کشی آن متحمل شود.

به همین علت اگر بتوانیم به موقع یک تعویض اصولی در موقعیت این یونیت ایجاد کنیم بدون شک از افزایش ناگهانی هزینه ها خیلی جلوگیری کرده ایم.

به طور کلی موتور سیکلت های بنلی از لحاظ فرم ظاهری بسیار خوش فرم هستند که از اواخر سال ۱۳۹۵ بیشتر مردم برای رفت و آمدهای شهری خود آن را جایگزین ماشین ها کرده اند.

این موتورسیکلت با اصالت که از تولیدات مطرح کشور ایتالیا و کارخانه های بنلی به حساب می آید، خیلی زود توانستند شهرت خاصی را پیدا کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که شرکت ایتالیایی بنلی در تولید موتور سیکلت دخالت زیادی نداشته و به خاطر حضور پر رنگ در بازار موتورسیکلت های کشورهای توسعه یافته ای مانند هند، چین توانست امتیاز این کار را برای خود ثبت کند.

در اصل تمام مراحل طراحی و ساخت این موتور توسط شرکت کیوی موتورز ایتالیایی انجام می شود.

این را فراموش نکنید که وقتی اسمی از موتورسیکلت های بنلی به میان می آید شما با یک محصول اصیل ایتالیایی روبرو هستید، بلکه مانند بقیه محصولات چینی که فقط از نام برندهای اروپایی برای اعتبار بخشیدن به تولیدات خود استفاده کرده اند، در اینجا هم با یک موتورسیکلت چینی تحت نام و نشان برند ایتالیایی به نام بنلی روبرو هستیم.

مدل های جدید موتور سیکلت بنلی به خاطر تغییر در لاستیک آن ها میزان لغزش و خطر سر خوردن در سرعت بالا در زمان عبور از پیچ ها را بالا برده اند و سواران باید در زمان عبور از پیچ ها همه جوانب ایمنی را در نظر گرفته و با احتیاط زیادی از مسیرها گذر کنند.

همین طور میزان گرمایی که از رادیاتور منتشر می شود نیز ممکن است پای موتورسوار را زخمی کند. می توان مدل های بنلی نوع ۲۵۰ را از نظر میزان شتاب و حداکثر سرعت از گزینه های بسیار مناسب موجود در بازار دانست که چابکی بسیار خوبی را از خود نشان می دهند. از خوبی های این اسکوترهای شهری این است که ترمزهای آن به میزان کافی و با تسلط می تواند متوقف شوند.

طراحی موتورسیکلت بنلی

ساخت سوئیچ موتور سیکلت بنلی

موتورسیکلت بنلی به خوبی توانست از لحاظ بصری تا حدودی جایگاه خالی موتورسیکلت های سنگین شهری را در بازار ایران پوشش دهد. هر فردی می خواست از هیبت بنلی برای کسی تعریف کند آن را مانند ورزشکاری توصیف می کرد که دارای عضلات پرورش یافته بود و زیبایی خود را به رخ بقیه موتورسیکلت‌های شهری می کشاند.

استریت (استایل خیابانی) این موتورسیکلت با یک آیرودینامیک زیبا و مناسب قابل قبولی همگان قرار گرفت. خوشبختانه وجود المان‌های ظاهری بنلی از قسمت چراغ جلو تا صندلی و باک سوخت آن، به شکل اسپرت طراحی شده و هر بیننده ای با دیدن آن به هیجان می آید.

وجود یک شاسی به شکل کاملاً آرماتوربندی شده و رنگ متمایز در قسمت زیر باک آن باعث شده تا شکل و ظاهر اسپرتی به این موتورسیکلت چینی مدل ایتالیایی داده شود.

البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست بنلی ها بیشتر در دو قالب جفت سیلندر و تک سیلندر تولید شده اند و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با هم دارند. تنها اختلافی که در آن ها می توان به صورت واضح مشاهده کرد تفاوت در فلاپی ها و اگزوز ها است.

مشخصات بنلی تک سیلندر را می توان در اگزوز مشکی رنگ، پهنای زیادتر و طول بلندتر اشاره کرد. از سوی دیگر بنلی دو سیلندر اگزوزی آلومینیومی رنگ و کوتاه را به خود اختصاص داده که تا بخش ابتدایی چرخ عقب ادامه دارد.

کمک فنر عقب بنلی دو سیلندر تکی و از نوع روغنی سوئینگ آرم بوده و به خوبی می تواند ضربات نسبتاً سنگین را تحمل کند. همچنین نوع طراحی چراغ عقب ال ای دی آن به شکل عمودی و هماهنگ با بقیه بخش های بدنه می باشد.

اخیراً بروز رسانی هایی در موتور سیکلت های بنلی به وجود آمده و تغییرات ظاهری در چراغ های آن دیده می شود که باعث شده چهره جذاب تری به این مدل بدهد.

نکات مهم قبل از خرید موتور سیکلت

– دقت در ایمن بودن موتور

– داشتن بیمه نامه موتور

– انتخاب مناسب موتور در زمان خرید

– تحقیق کامل قبل از خرید

– توجه به ارتفاع صندلی

– وزن مناسب موتور سیکلت

انواع سوئیچ موتور سیکلت

سوئیچ دو تکه

سوئیچ تک تکه

سوئیچ سه تکه

ست سوئیچ قفل فرمان

سوئیچ درب باک

سوئیچ‌های رنگ دار (هفت رنگ)

سوئیچ موتور استاندارد

سوئیچ استارت بدون کلید (از جدیدترین، با کیفیت ترین و پرفروش ترین مدل سوئیچ موتور برقی)

بازار فروش سوئیچ موتور سیکلت

این روزها بسیاری از افراد در سراسر ایران مشغول خرید و فروش انواع مختلف سوئیچ موتور هستند و این افراد از راههای مختلفی محصولات خود را روانه بازار کرده و در اختیار خریداران قرار می دهند.

این روش می تواند به صورت عمده و یا جزئی باشد و این کاملاً به انتخاب و سلیقه مشتری و خریداران بستگی دارد. اما فروش عمده می تواند یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش ها باشد. در این روش با کم کردن هزینه ها می توان به نفع خریداران و مشتری پیش رفت.

خوشبختانه افراد زیادی از این راه و روش استقبال می کنند و بعد به صورت جزئی آن را در اختیار خریدار قرار می دهند.

مزایای موتور سیکلت بنلی

– سیستم ترمز کارآمد

– چالاکی مطلوب

– عملکرد فنی مناسب

– طراحی ظاهری بسیار مناسب

معایب موتور سیکلت بنلی

– آزار دیدن پای راکب توسط حرارت موتور

– وجود استهلاک بالا نسبت به سایر رقبا مخصوصاً در نسخه دو سیلندر

خدمات کلید سازی شبانه روزی

سخن پایانی

موتورسیکلت های بنلی از نظر طراحی ظاهری بسیار دارای وضعیت مطلوب و مناسبی هستند و تا حدودی توانسته اند جای خالی موتورسیکلت های سنگین هم رده خود را در بازار های ایران برای طرفداران و خریداران خود پر کنند.

این موتور ها دارای عملکرد فنی بسیار خوبی بوده اند که پایداری آنها قابل قبول بوده و توانسته یکی از گزینه های مطلوب برای انتخاب مشتریان باشد. با این حال به خاطر داشتن استهلاک و هزینه های بالا در نگهداری این موتورسیکلت ها در مقایسه با بقیه هم رده های هندی خود شاید هزینه های بیشتری را برای مالک خود به ارمغان بیاورد.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری