ساخت سوییچ موتور سیکلت آپاچی

ساخت سوئیچ موتور سیکلت آپاچی

تی وی اس با تولید آپاچی در مدل های 150، 160، ۱۸۰ توانست فروش خیلی خوبی را در بازار ایران به دست آورد.

این وسیله یکی از محصولات تقریباً جدید کمپانی TVS (سومین خودروساز بزرگ هندوستان) در سال ۲۰۱۶ بود که در لیست تولیدات این شرکت به عنوان نسخه جدیدتر مدل RTR180 قرار گرفت.

ساخت سوییچ موتور سیکلت آپاچی

البته مدل ۲۰۰ سی سی آن در سال ۹۶ به بازار عرضه شد، ولی متأسفانه در نسخه اول آپاچی ۲۰۰ تک رنگ، کلاچ و گیری بوکس دچار نقص و مشکل بود به خاطر همین تی وی اس در فکر اصلاح کلاچ آن بر آمد و نسخه ریس ادیشن آپاچی ۲۰۰ را برای طرف‌دارانش طراحی و ساخت.

آپاچی ۲۰۰ هم مانند موتور سیکلت های دیگر دارای نکات مثبتی مانند قیمت مناسب قطعات، ایجاد یک سواری نرم برای راکب خود نسبت به rs ، زیبایی فوق العاده، گشتاور ۱۸ نیوتن، کیلومتر تمام دیجیتال بسیار جذاب، قدرت موتور ۲۰ اسب بخار، ترمزهای خوب، جعبه دنده ۵ سرعته، شارژر موبایل و… بود. در مقابل نکات منفی هم در این موتور بدون شک می توان مشاهده کرد مانند پنج دنده بودن گیربکس، آلیاژ ضعیف انجین تک سیلندر و ۴ سوپاپه (نسبت به مدل های قبلی)، شتاب پایین تر نسبت به مدل موتورهای رقبا هستند.

آپاچی ۲۰۰ شباهت ظاهری بسیاری به آپاچی ۱۸۰ سی سی داشت ولی فلاپ ها و باک آن کمی بزرگتر، یک کیلومتر شمار جدید، زین دو تکه و جدا، اگزوز به حالت دو لول تفنگی و تقویت شده و… بر روی آن نصب شده بود.

سوئیچ موتورسیکلت آپاچی (Apache)

این موتور سیکلت هندی TVS Motors (سومین تولیدکننده موتورسیکلت) در ۶ مدل از سال ۲۰۰۶ تولید و وارد بازار شد. محصولات این شرکت تا کنون به ۶۰ کشور مختلف فرستاده شده و در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با درآمد بیش از 1.6 میلیارد دلار در سال از فروش2.5  میلیون دستگاه توانست در رده دهم تولید کنندگان برتر موتور قرار بگیرد.

انواع مدل های معروف آپاچی موجود در بازار به نا م های زیر می باشد:

Apache RTR 160 Hyper edge

Apache RTR 180

Apache RTR 180 ABS

apache RTR 150

apache rtr160 2017 EFi

Apache RTR 200 4V. “RTR(Response Gas Throttle Racing)

موتورهای آپاچی کلاً از موتورسیکلت های خوش چهره در ۳ رنگ سفید، مشکی و قرمز با ظاهری زیبا هستند و قیمت مناسب آن ها نسبت به رقیبان باعث شده تا افراد زیادی برای خرید آن ها ترغیب شوند و محبوبیت بسیاری در بازار ایران پیدا کنند.

خوشبختانه طراحی آپاچی و ظاهر خاص آن ابهت بسیاری را در او ایجاد کرده است و افراد زیادی از موتورسواران مبتدی را برای خرید خود وسوسه می کند. همچنین آیرودینامیکی هم در بالا بردن رتبه این اسکوتر نقش بسیار خوبی را ایجاد کرده اند. زیرا قاب های جانبی و اطراف این موتورسیکلت قادر بوده باد را به خوبی بشکند و این خود نشانه این خواهد بود که کمپانی های سازنده هندی در تولید آن چیزی از استانداردهای جهانی را کم نگذاشته است. زین آپاچی با کیفیت قابل قبول و سطح مناسب باعث شده تا یک وسیله راحت را برای همه سرنشینان خود تأمین کند. اگر بخواهیم یک سقف سرعت مشخص برای موتور سیکلت آپاچی در نظر بگیریم می توان حجم موتور را از ۱۲۷ تا ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت تخمین زد. در نظر سنجی که برای استفاده افراد سنگین وزن از این موتور انجام شد، مشخص گردید که وزن سنگین هیچ تأثیری روی سرعت و چابکی آن ندارد. از خصوصیات ویژه این موتور باز هم می توان به سوئیچ فوق العاده ایمن و مناسب، پنل کیلومتر شمار تلفیقی (صفحات آنالوگ و دیجیتال) و سیستم تعلیق مناسب با توجه به رنج قیمت آن اشاره کرد.

ساخت سوییچ موتور سیکلت آپاچی

نکات ایمنی در نگهداری و جلوگیری از سرقت موتور سیکلت آپاچی

– در زمانی که در یک وضعیت اورژانسی و پزشکی برای دیگران قرار می گیرید هرگز موتور سیکلت خود را بدون قفل رها نکنید. بهتر است ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و بعد از پارک آن در یک مکان امن و برداشتن کلید از روی قفل به محل حادثه بروید.

– در زمان سوار کردن مسافر یا دوستان خود احتیاط لازم را به کار ببرید.

– اگر از افراد ناشناس یا نمایندگی های غیر معتبر موتورسیکلت خود را تهیه کرده اید در اولین فرصت بهتر است قفل های آن را تعویض کنید.

– از قرار دادن سوئیچ موتورسیکلت در معرض دید افراد و مکان های نامناسب جدا خودداری کنید.

– هیچ گاه سوئیچ موتورسیکلت خود را به افرادی که مطمئن نیستید یا هیچ شناختی روی آن ندارید امانت ندهید.

– اگر تصمیم گرفتید در پارکینگ موتور سیکلت خود را پارک کنید ابتدا بهتر است چک کنید که نگهبان دارد و سپس اگر لازم بود سوئیچ را فقط به نگهبان تحویل دهید.

– در صورتی که برای تعمیر به یک تعمیرگاه مراجعه کردید و وقت کافی برای درست کردن موتور شما نداشتن در مدت زمانی که موتور سیکلت شما آن جا نگهداری می شود، اکیداً توصیه می کنیم که سوئیچ را تنها به مسئول تعمیرگاه تحویل دهید.

– در زمانی که تصمیم گرفتید موتور سیکلت خود را به هر دلیلی بفروشید باید حواستان باشد که به یک غریبه اجازه ندهید به بهانه امتحان و تست، به تنهایی سوار آن شود. بهتر است یا همراه او بروید و یا از او بخواهید چیز با ارزشی پیش شما به امانت بگذارد.

– درست است که به همراه داشتن مدارک در بیشتر اوقات لازم و ضروری است ولی هیچ وقت آن را زیر قاب باتری، زیر زین یا داخل خورجین حمل نکنید.

– در اولین فرصت بعد از خرید و معامله موتور سیکلت خود نسبت به شماره کردن و نصب نمودن پلاک بر روی آن اقدام کنید.

– هنگام خرید موتورسیکلت از هر فردی، مطمئن شوید که دارای سند معتبر و قابل اطمینان است.

– برای از بین رفتن مشکلات احتمالی در آینده بهتر است خرید و فروش موتورسیکلت انتخابی خود را حتی الامکان از طریق فروشگاه‌های رسمی و معتبر انجام دهید.

– هیچ گاه یک موتور سیکلت قولنامه ای را برای خرید انتخاب نکنید.

– در زمان انجام معاملات، از هویت درست و کامل فرد مالک اطمینان حاصل کنید.

– همیشه در زمان خرید از یک قفل محکم تر و پیشرفته برای موتور سیکلت خود انتخاب کنید، زیرا این کار باعث بالا رفتن ایمنی آن می شود.

– از روش های مطمئن برای محافظت از موتور سیکلت، استفاده از سیستم ردیاب است.

– بهترین قفل ها برای موتور سیکلت قفل گردن و ترمز، قفل دیسک می باشد که باعث می شود احتمال سرقت را کاهش دهد.

– برای انجام کارهای هر چند کوچک در مکان های شلوغ هم زدن قفل الزامی است.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

در وقتی برای موتور سیکلت ما مشکلی پیش می آید، بهترین اقدام چیست؟

– بهتر است همیشه مدارک موتورسیکلت را در یک جای امن به همراه داشته باشید تا خدایی ناکرده در زمان سرقت بتوانید در اسرع وقت به مراکز پلیس مراجعه و تشکیل پرونده دهید.

– در زمان مراجعه به پلیس او را در جریان جزئیات دقیق سرقت (مانند زمان و محل وقوع حادثه) قرار دهید.

– در زمان اعلام سرقت موتور سیکلت خود مشخصات کامل مثل رنگ، شماره انتظامی، مدل و.. را طبق سند مالکیت خود به پلیس اعلام کنید.

– در فرم مذکور یک شماره تماس که همیشه در دسترس باشید به پلیس بدهید تا در زمان پیدا شدن موتورسیکلت‌، شما را در کمترین زمان ممکن در جریان قرار دهند.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری