باز کردن درب مزدا

باز کردن درب مزدا

بنیان‌گذاران خودروسازی مزدا جوجیرو مات سودا با الهام گرفتن از اهورامزدا این نام را برای اولین بار در روی محصول خود گذاشتند.

طبق نظریه رسمی مزدا علت نام گذاری این ابرشرکت را می توان این گونه بیان کرد: ” نام شرکت مزدا گرفته شده از خدای نخستین تمدن های غرب آسیا در ایران یعنی نام اهورامزدا است.

ما در تفسیر خود اهورامزدا را خدای اندیشه، خرد و هماهنگی می دانیم.” در مجموع این نام می تواند منشأ هر دو تمدن غرب و شرق و هم عنوان نمادی برای فرهنگ خودرو سازی باشد.

باز کردن درب مزدا

این آمیختگی باعث شده تا یک رابطه بین توسعه صنعت خودرو و صلح جهانی به وجود آید.

از نکات مهم برای هر فردی که مالک یک خودرو است، رعایت کردن نکات ایمنی آن می باشد.

شاید برای هر کدام از ما این اتفاق یا افتاده یا قرار است روزی بیفتد که سوئیچ را داخل ماشین جا بگذاریم و یا آن را به هر دلیلی گم کرده و نیاز باشد که بدون سوئیچ درب آن را باز کنیم.

به هر صورت باید توجه داشت که در هر خودرویی سیستم قفل مرکزی، مدیریت قفل و باز کردن درب های خودرو را بر عهده دارد.

از چه راهی می توان درب قفل شده مزدا را باز کرد؟

روش های زیادی برای باز کردن درب مزدا وجود دارد که با توجه به موقعیت شخص و وسایلی که در اختیار اوست می تواند یکی از آن ها را به کار برد.

اولین توصیه ما به شما در زمانی که درب مزدای شما قفل شد این است که هرگز به خود نگرانی راه ندهید و در کمال خونسردی کار را پیش برده و اگر با تلاش خودتان نتوانستید کاری انجام دهید فقط با یک تماس با نیروهای امداد کلید تهران بدون شک مشکلتان حل خواهد شد. راه‌های باز کردن درب مزدا وقتی قفل شده باشد به شرح زیر است:

یکی از روش هایی که شاید از عهده هر فرد بر بیاید باز کردن درب مزدا با استفاده از یک آویز فلزی لباس است.

در ابتدای کار آویز فلزی را به شکلی صاف کنید که به عنوان یک مفتول بلند بتوان استفاده کنید.

این که گفتیم باید صاف باشد یکی از نکات بسیار مهم است زیرا به راحتی می توان موقع انجام کار آن را به داخل مزدا هدایت کرد، پس بهتر است اگر زایده و قسمت پیچ خورده در آن مشاهده کردید با کمک سیم چین آن را جدا کنید ولی این کار را نباید به حدی انجام داد که سیم کوتاه شود چون ما به یک سیم بلند احتیاج داریم در صورتی که حس کردید با چیدن قسمت های چین دار و پیچ خورده مفتول شما کوتاه می شود بهتر است با کمی حوصله آن را در جایی محکم گذاشته و با چکش شروع به صاف کردن آن کنید.

باز کردن درب مزدا

در مرحله بعد شما باید تصمیم بگیرید از کدام شیوه درب مزدا را باز کنید؛ این مرحله دارای دو حالت است، اگر تصمیم گرفتید از راه دستگیره داخلی خودرو باز کردن درب را امتحان کنید باید قلابی کوچک در انتهای سیم ایجاد کنید ولی شاید فرد دیگری باز کردن درب مزدا را از قفل دکمه عمودی مسلط تر باشد پس در این صورت بهترین پیشنهاد ایجاد یک دایره کوچک در انتهای سیم است.

هرگز این نکته را از یاد نبرید که در روش اول اندازه قلاب و در روش دوم دایره باید به اندازه دکمه عمودی و متناسب با دستگیره داخلی باشد.

در مرحله بعد یک اهرم یا هر وسیله لاستیکی که به درب آسیبی وارد نکند را خیلی آرام و با حوصله زیاد از طرف ستون درب مزدا به داخل هدایت کنید.

در زمان وارد کردن دیلم یا شی لاستیکی حتماً از کنار نوار پلاستیکی بادگیر به اندازه ای باشد که فقط باعث ایجاد مسیر باریکی برای عبور کردن سیم فلزی به وجود آورد.

سپس دیلم را جوری نگه دارید که فضای ایجاد شده به طور ثابت باقی بماند.

اگر تنها قصدتان باز کردن درب مزدا از دستگیره بود؛ بهتر است سیم را از کنار چهارچوب با زاویه مناسب به داخل ببرید و از قسمت پایین روی دستگیره درب و با کمک قلاب آن را بگیرید و با احتیاط سیم را به طرف دستگیره خم کنید.

ولی اگر باز کردن درب را از طریق قفل دکمه عمودی راحت تر می دانید، سیم را از بالای شیشه به داخل خودرو برده و دکمه را به طرف بالا بکشید.

این مهم است که در زمان کار احتیاط کامل را رعایت کنید و مراقب باشید تا آسیبی به بدنه مزدا وارد نشود که بعداً برایتان هزینه های بیشتری به دنبال داشته باشد.

روش دوم که ساده ترین راه ممکن در این زمان است و شاید بتوان گفت از عهده هر فردی بر می آید و کاری راحت به نظر می رسد کمک گرفتن از یک بند نازک و محکم است،

البته بهتر است این بند کمی لیز باشد و راحت سر بخورد؛ مثل بند کفش یا یک تکه نخ که حداقل دارای طول دو متر بوده و کار با آن مطمن تر است.

در شروع کار وسط بند را گره ای به شکل یک دایره تاب خورده بزنید.

سپس یک طرف گره را به داخل بکشید و از طرف دیگر، گره را به صورت کاملی در بیاورید.

توجه داشته باشید هر قدر یک سمت گره دایره ای را بکشید به طبع کوچک و تنگ تر می شود.

پس از آماده شدن گره، آن را از گوشه درب مزدا یا کنار آن جوری داخل خودرو کنید که گره کوچک نشود.

این کار را حتماً با صبر و حوصله زیادی انجام دهید، مسلماً برای فردی که تا به حال این کار را انجام نداده، اتفاق می افتد که در طی چندین بار امتحان کردن موفق شود.

البته این که کسی در کنار دستتان به شما در نگه داشتن درب خودرو و بدنه کمک کند و فاصله ایجاد شده را حفظ نماید راحت تر کار را پیش می برد. در حین کار خیلی مراقب باشید که گره کوچک نشود و دو سمت گره را جوری بلند بگیرید که به دو طرف درب رسیده و گره در وسط باشد.

با حرکت آهسته و با احتیاط کامل گره را نزدیک دکمه ای که قفل را باز می کند برسانید و آن را روی کار به خوبی سوار کنید. حالا وقت آن شده که دو سمت گره را به نحوی بکشید که در دور دکمه قفل محکم شود، بعد از آن با انجام حرکاتی منظم و کشیدن بند به طرف بالا باعث باز شدن درب شوید.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

سخن آخر

شاید بعد از خواندن این مطالب و قبل از اینکه تمرینی داشته باشید فکر کنید باز کردن درب مزدا یا هر ماشین دیگری کار بسیار راحت و ساده ای باشد، اما باید به همه شما بگوییم تا کاری را انجام نداده اید نمی توان در مورد آن قضاوت کرد.

این امری طبیعی و روشن است که انجام این کار نیاز به حوصله و ظرافت خاصی دارد و اگر شخصی که دارای مهارت کافی در این زمینه نباشد اقدام به این کار کند به احتمال خیلی زیاد آسیب جدی و جبران ناپذیری به بدنه و رنگ خودرو وارد خواهد کرد.

ما به عنوان افرادی که در این زمینه سال ها تجربه و آگاهی کافی را کسب کرده ایم به تک‌تک شما پیشنهاد می کنیم تا آن جا که امکان دارد و برایتان مقدور است این کار را در یک محیط کاملاً بدون سر و صدا و با تمرکز بالایی انجام دهید.

شرایط باید طوری مهیا شود که دیگران فکر نکنند شما خدایی ناکرده در حال سرقت هستید و این برایتان دردسر ساز شود.

ما در این مقاله همه تلاش خود را بر آن داشتیم تا آموزشی هر چند ساده ولی کاربردی برای باز کردن درب مزدا به شما ارائه کنیم تا در صورت نیاز شخصاً بتوانید مشکل را حل کنید.

اما اگر با خود فکر می کنید مهارت کافی و لازم را ندارید یا اطمینان کامل دارید که با همه تمرین و پشتکار باز به خاطر شرایط پیش آمده و وجود استرس و نگرانی نمی توانید تمرکز کافی داشته باشید و بدون صدمه زدن به خودروی خود کار را پیش ببرید، بهتر است از یک تیم قفل ساز حرفه ای که دارای سابقه طولانی در این کار است کمک بگیرید.

ما در امداد کلید تهران با گرد هم آوری مجموعه ای از بهترین خدمات در حیطه باز کردن قفل درب انواع خودرو مخصوصاً درب مزدا به شما این مژده را می دهیم که بدون هیچ گونه آسیبی برای خودرو شما این مشکل رفع شود.

همکاران ما در امداد کلید تهران با داشتن تجربه های زیادی که در این سال ها به دست آورده اند قادرند در حداقل زمان ممکن مشکل را به راحتی و بدون هیچ نگرانی رفع کنند.

امداد کلید تهران در تمام شرایط و در همه نقاط  و ساعات شبانه روز با داشتن مناسب ترین قیمت آماده ارائه خدمات به روز و کامل، به شما عزیزان است.

پس اگر خدایی ناکرده در جایی با این مشکل روبرو شدید بهتر است قبل از اینکه افکار منفی و نگرانی را به ذهن خود راه دهید، با کمی تمرکز شماره ما را که در گوشی خود از قبل ذخیره کرده اید گرفته و تا آمدن نیروهای خدماتی ما، کمال خونسردی خود را حفظ کنید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری