مشکل در آوردن سوئیچ شکسته از قفل

مشکل در آوردن سوئیچ شکسته از قفل

در زمان های بسیار گذشته، اجداد ما پیاده به مسافرت می رفتند و یا از چهارپایان استفاده می کردند.

اما در حال حاضر شاهد انبوه عظیمی از وسایل نقلیه در انواع و مدل های مختلف هستیم.

اگر چه استفاده از ماشین زندگی را برای ما بسیار راحت کرده است اما نگهداری صحیح و تعمیر آن کار بسیار سخت و پر هزینه ای است.

مشکل در آوردن سوئیچ شکسته از قفل

همیشه این امکان وجود دارد که یک قطعه از ماشین خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است رخ دهد، گیر نمودن یا شکستن سوئیچ خودرو می باشد.

در مواقعی که این اتفاق افتاد باید آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

در زمان هایی که سوئیچ در داخل استارتر گیر می کند، دیگر ماشین روشن نمی شود و اگر به آن فشار زیاد وارد شود باعث شکسته شدن سوئیچ می شود.

چه زمانی ممکن است سوئیچ خودرو شکسته شود و این اتفاق چه آسیبی به ماشین وارد می کند؟

اولین و مهم ترین قدم برای این که ماشین روشن شود این است که سوئیچ را داخل استارتر قرار داده و آن را بچرخانید.

سوئیچ ماشین های کلاسیک و ماشین هایی که مدلشان پایین است مانند پیکان سواری، شبیه یک کلید خانه است اما در مدل های بالاتر و خودروهای امروزی سوئیچ به صورت ایموبلایزر ساخته شده است.

در داخل سوئیچ خودرو یک چیپ الکترونیکی قرار دارد که به آن ایموبلایزر گفته می شود و درون آن یک کد دسترسی تعبیه شده است.

در خودروهای جدید یک پردازنده کامپیوتر یا ECU وجود دارد که کد دسترسی داخل آن ذخیره می شود و هنگامی که سوئیچ ماشین داخل استارتر گذاشته می شود چند صدم ثانیه طول نمی کشد که بین ECU و سوئیچ خودرو ارتباط برقرار شده و در صورت یکی بودن کد داخل چیپ سوئیچ و ECU ماشین روشن می شود اما اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد روشن شدن ماشین ممکن نمی باشد.

امکان دارد گیر کردن سوئیچ ماشین  باعث شکسته شدن آن شود.

دلایل گیر کردن سوئیچ خودرو

اگر سوئیچ خودرو را داخل استارتر چرخاندید و ماشین روشن نشد، دست و پای خود را گم نکنید و خونسردی خود را حفظ نمایید. به طور کلی دلایلی که باعث می شود سوئیچ گیر کند را می توان این گونه بیان کرد.

این احتمال وجود دارد که فرمان قفل شده باشد. در این صورت با حرکت فرمان به سمت چپ و راست مشکل رفع می شود.

دنده را در وضعیت خلاص یا حالت پارک بگذارید. امکان دارد خودرو خاموش نشده باشد. اگر روی استارتر نگاه کنید می بینید که دکمه OFF وجود ندارد پس برای خاموش کردن خودرو آن را در حالت Lock بگذارید.

یکی دیگر از دلایل می تواند احتمال گرد و غبار گرفتن یا کثیف شدن مغزی سوئیچ خودرو یا همان استارتر ماشین باشد.

مواردی که در بالا ذکر شد از علل احتمالی گیر کردن سوئیچ خودرو است که پس از بررسی در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کنید و هیچ گاه به سوئیچی که گیر کرده فشار نیاورید زیرا احتمال شکسته شدن سوئیچ بسیار بالاست.

مشکل در آوردن سوئیچ شکسته از قفل

درد سرهای شکسته شدن سوئیچ خودرو

اگر در حالت خاموش بودن ماشین سوئیچ شکسته شود خیلی کم خطر از زمانی است که در حالت روشن بودن این اتفاق بیفتد زیرا در حالت روشن احتمال تصادف وجود دارد. خطرات ناشی از تصادف، صرف زمان جهت رفع مشکل و بر هم خوردن برنامه ریزی کاری یا زندگی به دلیل اهمیت و فوریت حل این مشکل و هزینه های تحمیل شده از جمله دردسرهایی است که در هنگام شکسته شدن سوئیچ با آن روبه رو خواهید شد.

ابزار های لازم برای در آوردن سوئیچ شکسته شده خودرو

روغن های روان کننده که به صورت اسپری هستند، قلاب مخصوص بافتنی، انبر دست، پیچ گوشتی در سایز های مختلف و فرچه سیمی از جمله ابزارهایی است که برای خارج کردن سوئیچ شکسته شده مورد نیازتان می شود.

مراحل خارج کردن سوئیچ شکسته شده خودرو

قبل از شروع به کار باید آرامش داشته باشید و با دقت بسیار زیاد این کار را انجام دهید زیرا هر گونه شتاب یا بی دقتی باعث بغرنج تر شدن مشکل می شود.

برای این کار ابتدا داخل استارتر خودرو روغن روان کننده بریزید و سپس با استفاده از ابزرای که در بالا گفته شد سوئیچ شکسته را به آرامی به سمت بیرون کشیده وخارج کنید.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

کلام آخر

با توجه به مهم بودن این مسئله، فراموش نکنید زمانی که سوئیچ داخل استارتر ماشین گیر کرد به هیچ عنوان به آن فشار وارد نکنید زیرا ممکن است سوئیچ بشکند اما در صورت شکسته شدن سوئیچ با کمک ابزار و روش گفته شده اقدام به خارج کردن آن نمایید. این کار نیاز به دقت و ظرافت دارد پس اگر با چند با تلاش موفق به خارج کردن سوئیچ نشدید پیشنهاد می کنیم با کلید سازهای سیار یا شبانه روزی تماس بگیرید تا علاوه بر بیرون آوردن سوئیجی که شکسته شده، سوئیچ یدکی مورد نیاز شما را هم برایتان آماده کنند.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری