باز کردن گاو صندوق

روش و نحوه باز کردن گاو صندوق

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در شرایطی قرار بگیرید که در باز کردن گاو صندوق خود دچار مشکل شده و نیاز داشته باشید گاوصندوق خود را باز کنید.

قبل از این که بخواهیم درباره روش باز کردن گاو صندوق صحبت کنیم  بهتر است با انواع مختلف گاوصندوق آشنا شویم.

امروزه گاو صندوق ها در مدل های مکانیکی، کلیدی، دیجیتال و الکترونیکی در بازار عرضه می شود.

مسلما نحوه و روش باز کردن گاوصندوق به نوع آن وابسته است و بسته به این که از چه گاوصندوقی استفاده می کنید روش باز کردن آن نیز متفاوت است.

باز کردن گاو صندوق

شیوه های مختلف باز کردن گاوصندوق

بسیاری از افراد برای باز کردن گاوصندوق اقدام به تخریب قفل می کنند و مستقل از این که گاو صندوق از چه نوعی باشد بعد از تخریب قفل، درب آن را باز می نمایند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که گاوصندوق قدیمی دارید ممکن است  که برای باز کردن آن به مشکل برخورد کرده باشید.

باز کردن گاو صندوق های قدیمی از راه های متفاوتی انجام می شود.

به طور معمول یکی از دلایل باز نشدن قفل گاوصندوق های قدیمی این است که کلید آن ها در دسترس نیست و گم شده است.

جدا از این که به چه دلیل کلید گاوصندوق را در اختیار ندارید، برای باز کردن بدون کلید گاو صندوق به ابزار و روش های ویژه ای نیاز است که می توان به استفاده از روش هایی مانند چنگک و سنجاق، سوراخ کردن قفل گاوصندوق با مته و یا دادن شوک به قفل گاوصندوق اشاره کرد.

باز کردن قفل با سنجاق روش آن چنان پیچیده ای نیست اما آن قدر ها هم ساده نمی باشد و اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید نیاز به تمرین و تجربه بسیاری دارید.

به خاطر همین پیشنهاد می کنیم برای به کار گرفتن این روش با افرادی که در زمینه قفل های مکانیکی تجربه کار دارند مشورت کنید.

شاید تصور شما این باشد که وقتی از ابزار برای باز کردن قفل گاوصندوق صحبت می کنیم منظور ما فقط  یک سنجاق ساده می باشد ولی حقیقت این است که بسته به این که گاوصندوق از چه نوعی است و چه قفلی در آن استفاده شده است ابزار مختلفی لازم می شود و سنجاق تنها برای گاو صندوق هایی با قفل های ساده کاربرد دارد.

پیرامون گاوصندوق هایی که دارای قفل های پیشرفته تر و با امنیت بیشتر هستند استفاده از ابزار آن چنان کاربردی نبوده و باز کردن آن ها کار پیچیده تری است.

برای مثال باز کردن قفل گاوصندوق هایی که برای نگهداری از اسلحه استفاده می شود  به ابزار خاص و ویژه ای نیاز دارد و باز کردن آن کار هر کسی نیست.

همان طور که قبلا اشاره کردیم یکی از روش های باز کردن گاوصندوق فرآیند شوک دادن است.

این روش به گونه ای عمل می کند که با شوک دادن های پی در پی، سازو کار درونی قفل به قدری جابه جا می شود که در موقعیت صحیح و درست باز شدن قفل گاوصندوق قرار گیرد.

لازم به یادآوری است که استفاده از شوک برای گاوصندوق هایی با قیمت بالا و امنیت مناسب کاربرد نداشته و موثر نیست و کارساز بودن این روش به نوع زبانه قفل وابستگی زیادی دارد.

برخی افراد برای بازکردن  قفل گاوصندوق هسته قفل را با مته سوراخ می کنند.

این روش یکی از قدیمی ترین، سریع ترین و پرطرفدارترین روش های باز کردن قفل گاوصندوق بدون استفاده از کلید است.

اما به خاطر داشته باشید که ابتدا راه حل های دیگر را امتحان کنید و اگر ناچار شدید این روش را به عنوان آخرین راه حل برای باز کردن گاوصندوق خود مد نظر داشته باشید.

در روش استفاده از کلید برای باز کردن گاوصندوق می توانید از یک کلید ساز یا قفل ساز حرفه ای و با تجربه کمک بخواهید تا با ساخت کلید یدکی و استفاده از کلید جایگزین متناسب با گاوصندوق شما، مشکل را برطرف کند.

این روش با شیوه باز کردن درب منزل یا خودرو دارای عملکرد یکسانی می باشد.

کلید های چند محور نیز گزینه دیگری است که می توانید به آن فکرکنید. بسیار ی از افراد با کلیدهای چندمحور نا آشنا هستند.

افرادی که به صورت تخصصی در حوزه باز کردن قفل گاوصندوق ها فعالیت می کنند به طور کامل ازاهمیت و کاربرد این نوع از کلیدهای چند محور مطلع می باشند.

کلید چند محور نوعی کلید است که در زمان نبودن کلید اصلی برای باز کردن انواع قفل ها کاربرد دارد.

وقتی که کلید چند محور وارد قفل می شود به صورت اتوماتیک وضعیت خود را تغییر می دهد و ساختار قفل را شناسایی می کند.

سپس با کمک خارهایی که روی آن تعبیه شده تغییر شکل داده و قفل را باز می کند.

قفل های دیجیتال گاو صندوق

باز کردن گاو صندوق

در بیشتر گاوصندوق های الکترونیکی پیشرفته، زمانی که باتری ها خالی می شود معمولا یک بوق ممتد برای هشدار به صدا در می آید که اولین نشانه برای خالی شدن باتری است و زمانی که کد وارد می شود علامت هشداری در پنل صفحه نمایش دیده می شود.

پس به خاطر داشته باشید در زمانی که گاوصندوق شما باز نمی شود و هشدار باتری فعال شد، به احتمال زیاد مشکل از خالی شدن باتری می باشد.

گاو صندوق های الکترونیکی که ارزان تر هستند هشدار باتری را ندارند و اولین زمان که احتمال دارد با این اتفاق مواجهه شوید وقتی است که گاوصندوق باز نمی شود.

مدت دوام باتری ها وابسته به میزان استفاده، متغییر است و در استفاده های نرمال معمولا تا 2 سال طول می کشد.

اگر مدت زمان مصرف شما از حد معمول بیشتر است پس در زمان باز نشدن گاوصندوق حتما به تمام شدن باتری توجه داشته باشید.

از طرف دیگر باتری هایی که زمان خیلی طولانی استفاده نشده اند ممکن است سولفاته و فرسوده شوند که در این صورت  مشکلات متعددی را برای گاوصندوق دیجیتالی به وجود خواهد آورد.

انواع گاوصندوق دیجیتالی

مدل های گاو صندوق دارای تنوع زیادی هستند اما اگر فقط فاکتور قفل الکترونیکی مد نظر باشد می توان گاوصندوق ها را در سه دسته کلی در نظر گرفت.

قفل دیجیتال همراه با کلید یدکی

این نوع از گاوصندوق ها معمولا به صورت آنلاین و یا در فروشگاه های خرده فروشی عرضه می شود و هزینه خرید آن ها بالا نیست.

در این گاوصندوق ها یک کلید جداگانه وجود دارد که در زمان خراب شدن قفل الکترونیک با باتری می توان از این کلید برای باز کردن گاو صندوق استفاده کرد. پس به یاد داشته باشید که هیچ گاه کلید یدکی را درون گاوصندوق نگذارید تا در مواقع نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

قفل های دیجیتال همراه باتری‌ پشت صفحه کلید

این نوع از قفل ها معمولا کیفیت خوبی دارند و باتری آن ها در پشت صفحه کلید مخفی شده است.

در صورتی که گاوصندوق قفل باشد، اغلب از قسمت پایین و یا با چرخش صفحه کلید به طرف جلو، باتری در دسترس خواهد بود.

اگر باتری این نوع از گاوصندوق ها نزدیک به تمام شدن باشد، علامت اخطار این موضوع را به شما یاد آور خواهد کرد. علامت اخطار معمولا در زمان وارد کردن کد و یا در پنل صفحه نمایش شبیه علامت کم شدن باتری تلفن همراه نشان داده می شود.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

قفل های دیجیتال دارای منبع تغذیه اضطراری

در برخی از گاوصندوق ها این قابلیت وجود دارد که باتری اضطراری خارجی به صفحه کلید متصل شود.

محل محفظه باتری واقعی درست در درون گاوصندوق و در پشت درب آن است و در صورتی که گاوصندوق قفل باشد قابل دسترسی نیست اما با کمک منبع تغذیه خارجی می توان آن را باز نمود.

روش های دسترسی به باتری گاو صندوق دیجیتال

جایگزین کردن باتری خالی شده گاوصندوق های مختلف با روش های متفاوتی انجام می شود که در ادامه به چند روش اشاره می کنیم.

کلید یدکی

درگاوصندوق هایی که دارای کلید یدکی هستند این کار بسیار آسان است.

با توجه به این که باتری ها را فقط در زمانی که گاوصندوق باز باشد می توان عوض کرد، پس از باز کردن درب گاوصندوق با کلید یدکی می توان به محفظه باتری که داخل درب تعبیه شده است دسترسی پیدا کرد.

معمولا قفل یدکی در یک پنل متحرک در کنار صفحه کلید قرار دارد.

در صورتی که کلید یدکی را گم کرده باشید قادر به باز کردن گاو صندوق نخواهید بود ولی با توجه به این که ایمنی این نوع از قفل ها زیاد بالا نیست اگر  که قفل یدکی را نداشته باشید یک قفل ساز می تواند به شما در باز کردن گاوصندوق کمک کند.

باتری های پشت صفحه کلید

در این مدل از گاوصندوق های دیجیتالی که باتری در پشت صفحه کلید است معمولا صفحه کلید در قسمت پایین دارای یک گیره می باشد. با کمک این گیره می توان درپوش باتری را آزاد کرده و باتری را تعویض کرد.

قفل با منبع تغذیه اضطراری

در گاوصندوق هایی که امکان اتصال یک منبع تغذیه اضطراری در آن ها وجود دارد، باتری ها در درون گاوصندوق جای داده شده اند.

در صورت خالی شدن باتری، با نگاه داشتن یک باتری 9 ولتی در قسمت جلوی گاوصندوق دیجیتالی می توانید قدرتی را که برای وارد نمودن کد درصفحه کلید نیاز است فراهم کنید.

توجه داشته باشید که در زمان تایپ کد برای باز شدن درب، باید باتری در نقطه اتصال نگاه داشته شود و بعد درب را باز کرد. به دنبال باز شدن درب گاو صندوق، با دسترسی به باتری های خالی می توانید آن ها را تعویض کنید.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

بهترین روش باز کردن گاو صندوق

در توضیحاتی که ارائه شد تا حدودی با روش های قابل استفاده برای باز کردن گاوصندوق آشنا شدید. شاید این سوال برای شما هم پیش آید که با تنوع راهکارهای موجود بهترین راه حل کدام است. پیشنهاد ما برای این مشکل این است که ابتدا با شرکت یا فروشگاهی که گاوصندوق خود را از آن جا خریداری کرده اید تماس بگیرید و راهنمایی لازم را از این طریق کسب کنید و اگر تماس برای شما امکان پذیر نبود حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. همکاران ما در امداد کلید تهران با داشتن تجربه چندین ساله در حوزه نصب و باز کردن انواع قفل های گاو صندوق در اسرع وقت مشکل شما را به صورت کاملا تخصصی رفع خواهند کرد. خدمات امداد کلید تهران به صورت کاملا حرفه ای و با بهترین کیفیت و مناسب ترین هزینه ارائه می شود.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری