باز کردن درب دنا

بازکردن درب دنا

برای اولین بار در سال 1393 یکی از پر طرفدارترین مدل های شرکت ایران خودرو وارد بازار شد.

این خودرو که تقریباً دو سال با تأخیر نسبت به زمانی که وعده داده شده بود عرضه شد دنا نام داشت.

باز کردن درب دنا

ایران خودرو با هدف راهی کردن یک خودروی جدید ملی و با آپشن های زیاد دنا را ساخته و وارد بازار پر تقاضای کشور ایران کرد و از این طریق با سدان های تازه نفس چین وارد رقابت شد و تمام سعی خود را کرد تا دنا به محصولی متفاوت در سبد محصولات این شرکت تبدیل شود.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دنا بر اساس پلتفرم سمند ساخته شده است.

در حقیقت بر روی پلتفرمی که به پژو 405 تعلق داشت و از آن در ساخت اکثر سدان های ایرانیزه شرکت ایران خودرو استفاده شده است.

در حال حاضر دنا در کنار هم خانواده های خود مانند دنا پلاس، دنا پلاس توربو و دنا پلاس توربو اتوماتیک که جدیدترین عضو این خانواده است در اختیار خریدارن و علاقمندان این خودرو قرار گرفته است.

چگونگی عملکرد قفل دنا

شاید شما هم کنجکاو هستید که بدانید خودرو ها چگونه این راه های گوناگون سیستم ایمنی را تشخیص می دهند و چه مکانیزمی باعث باز شدن درب خودرو می شود؟

سیستم قفل و ایمنی خودرو به دلیل این که در طول استفاده از ماشین هزاران بار استفاده می شود باید بسیار مطمئن و با کیفیت باشد.

در حال حاضر بعضی از خودروها از چهار یا پنج راه گوناگون برای باز کردن قفل درب بهره می گیرند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

باز شدن درب توسط کلید، باز شدن درب خودرو با فشار دادن دکمه باز کردن قفل، باز کردن درب ماشین با بالا کشیدن کلید ترکیبی در سمت بیرونی درب، باز شدن درب خودرو با بالا کشیدن دکمه در قسمت داخلی درب، باز شدن درب توسط سیستم دسترسی بدون کلید از راه دور و باز شدن به وسیله یک سیگنال از مرکز کنترل.

در ماشین هایی که دارای قفل برقی هستند کلید فعال و غیرفعال شدن قفل، نیرو را به دستگاه فعال کننده که باعث باز شدن قفل می شود ارسال می کند ولی در بیشتر سیستم هایی که پیچیده تر هستند راه های گوناگونی برای قفل و باز شدن آن وجود دارد و تصمیم گیرنده برای این که چه زمانی قفل غیر فعال شود سیستم کنترل کننده بدنه است که به مشابه یک کامپیوتر در خودرو عمل می کند.

در قفل های برقی، همه منابع ممکن، برای ارسال سیگنال قفل و باز کردن آن، توسط کنترل کننده بدنه انجام می شود.

اگر کد ورودی درست باشد با کنترل صفحه کلید که به درب خودرو وصل است، قفل باز می شود. کنترل کننده بدنه با کنترل دقیق فرکانس های رادیویی درست در زمانی که کد دیجیتالی دریافت شده از فرستنده صحیح باشد قفل را باز می کند و به علاوه تمام سوئیچ های درون خودرو را نیز کنترل می نماید.

وقتی که کنترل کننده بدنه هر کدام از سیگنال های موجود را از منبع خودشان دریافت می کند نیروی لازم را برای باز و بسته شدن قفل در اختیار فعال کننده قرار می دهد.

در قسمت پایین در داخل درب خودرو ضامن درب تعبیه شده است.

یک میله فعال کننده، دستگیره را به سیستم فعال کننده وصل می کند و یک میله دیگر باعث اتصال ضامن به دکمه ای می شود که از روی درب ماشین به سمت بالا می پرد.

هنگامی که فعال کننده باعث حرکت ضامن رو به بالا می شود در حقیقت دستگیره خارجی درب را به مکانیزم بازکننده متصل می نماید.

در زمان پایین بودن ضامن، دستگیره خارجی درب ارتباطی با مکانیزم نداشته و قادر به باز کردن درب نیست.

پس می توان این گونه بیان کرد که برای باز کردن قفل درب خودرو، کنترل کننده بدنه نیروی مورد نیاز را در یک بازه زمانی در اختیار فعال کننده می گذارد.

فعال کننده قفل برقی درب، یک دستگاه بسیار ساده است.

دارای یک موتور کوچک الکتریکی است که باعث چرخش یک سری از چرخ دنده های خار دار شده و به عنوان کاهنده عمل می نماید.

آخرین دنده یک سری از میله های دندانه دار و چرخ دنده را که به میله فعال کننده متصل است به حرکت وا می دارد.

میله دندانه دار حرکت چرخشی موتور را به یک حرکت خطی و مستقیم که برای حرکت قفل مورد نیاز است تبدیل می کند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این مکانیزم به گونه ای عمل می کند که وقتی موتور قادر به حرکت دنده ها و ضامن است اگر شما ضامن را حرکت دهید موتور به گردش در نمی آید.

این کار به وسیله یک کلاچ گریز از مرکز که کوچک و متصل به دنده می باشد و با موتور در ارتباط است کامل می شود.

وقتی که موتور دنده را به حرکت در می آورد کلاج شروع به چرخش کرده و یک دنده فلزی کوچک را به یک دنده پلاستیکی که بزرگتر است قفل می کند.

این فرایند به موتور این امکان را می دهد که ضامن درب را به حرکت وادار کند.

اگر بخواهید خودتان ضامن درب را حرکت دهید همه دنده ها به غیر از دنده پلاستیکی که کلاچ با آن درگیر می باشد به چرخش در می آیند.

باز کردن درب دنا

باز کردن درب دنا

ممکن است برای شما یا یکی از اطرافیانتان این اتفاق افتاده باشد که ماشین تان قفل شده و شما کلید آن را در داخل خودرو جا گذاشته یا این که به هر دلیلی سوئیچ در دسترس نباشد.

تصور کنید در زمانی که این اتفاق می افتد بسیار عجله داشته باشید و چون مهارت کافی در این زمینه ندارید باید وقت و هزینه زیادی برای حل آن صرف کنید و یا حتی ممکن است خودروی شما به وسیله جرثقیل از آن محل خارج شود.

معمولاً ابزاری که برای باز کردن قفل درب خودرو نیاز می شود بسیار ساده و در دسترس است اما آن چه که مهم است صبوری و مهارت شما در انجام این کار می باشد.

در ادامه چند روش برای باز کردن درب قفل شده دنا را آموزش می دهیم و پیشنهاد می کنیم قبل از تماس برای کمک گرفتن با یک فرد حرفه ای، حتماً این روش ها را امتحان کنید.

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روش ها که در ظاهر غیر ممکن به نظر می رسد استفاده از یک بند مانند بند کفش است که با کمک آن می توانید ظرف مدت چند دقیقه به راحتی درب خودروی دنا خود را باز کنید.

یکی از بند های کفش خود را در آورده و یک گره درست در وسط آن بزنید به گونه ای که وقتی یک طرف آن را می کشید گره محکم شود.

دو طرف بند را در دو دست خود بگیرید و از گوشه درب خودرو آن را به سمت داخل وارد کنید و با حرکاتی در جهت جلو و عقب تلاش نمایید که بند به دستگیره قفل برسد.

در ادامه دو طرف بند را دور دستگیره محکم کنید به طوری که وقتی بند را به سمت بالا می کشید قفل درب باز شود.

در روش بعدی شما می توانید با کمک یک میله بلند درب ماشین را باز کنید.

در این روش به یک اهرم نیاز دارید تا به کمک آن بتوانید گوشه درب را خیلی کم فاصله دهید.

این اهرم می تواند تکه ای چوب، یک میله فلزی یا کیسه هوا باشد.

قبل از اقدام به انجام هر کاری اهرم را از سمت بالا وارد درب کنید و خیلی مراقب باشید که آسیبی به رنگ و بدنه خودرو وارد نشود.

سپس با احتیاط فشار اهرم را افزایش دهید تا یک فاصله مناسب ایجاد گردد. میله را از طریق شکاف وارد کنید و با حوصله درب را باز نمایید.

هم چنین نوار پلاستیکی نیز در مواقعی که قفل درب در قسمت بالای آن قرار گرفته شده باشد کاربرد بیشتری دارد.

از روش های معمول و پر استفاده دیگر برای باز کردن درب خودرو استفاده از آویز لباس است به گونه ای که به وسیله ابزاری مانند انبر دست آن را کاملاً صاف کرده و در یک انتهای آن یک قلاب ایجاد کنید.

پس از ایجاد فاصله برای عبور آویز لباس، با دقت قلاب را به محل مناسب هدایت کرده و توسط آن دستگیره قفل مرکزی خودرو را به طرف بالا بکشید.

پیدا کردن محل دقیق قفل مرکزی یک چالش برای شما خواهد بود که با چند بار تلاش حتماً با موفقیت آن را به انجام خواهید رساند.

توجه داشته باشید که روش هایی مانند استفاده از قلاب و آویز در خودروهایی با مدل قدیمی تر کاربرد بیشتری دارد ولی این بدان معنا نیست که برای خودرو های جدیدتر نمی توان از آن استفاده کرد بلکه در خودروهایی با قفل های اتوماتیک نیاز به دقت و ریزه کاری های بیشتر می باشد.

در روش دیگر می توانید با استفاده ازآنتن خودرو درب آن را باز کنید.

پس از باز کردن آنتن آن را با احتیاط از دستگیره درب به طرف بالا وارد کرده و هنگامی که قفل شروع به لرزش و تولید صدا کرد متوجه برقراری ارتباط با قفل می شوید و با فشار دادن آنتن به طرف جلودرب باز می شود.

شاید تعجب کنید اگر به شما بگوییم که شما با کمک برف پاک کن هم می توانید درب خودرو خود را باز کنید.

برف پاک کن یکی از ابزاری است که در تمام خودروها وجود دارد و شما می توانید پس از باز کردن آن به شرطی که کمی از پنجره پایین باشد آن را وارد ماشین کرده و یا اگر شیشه پایین نبود با همان روش های قبلی کمی بین درب فاصله ایجاد کنید و در صورتی که کلید را درون ماشین جا گذاشته اید آن را بردارید و یا این که دکمه باز و بسته کردن درب را به کمک برف پاک کن فشار دهید تا درب باز شود.

البته هر ابزار بلند و محکمی می تواند در این مواقع به کمک شما بیاید ولی اگر هیچ وسیله دیگری در دسترس شما نبود حتماً به استفاده از برف پاک کن فکر کنید.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

بهترین روش کدام است؟

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که یکی از روش های گفته شده را امتحان کرده باشید؟

به نظر شما کدام یک از روش های باز کردن قفل درب دنا کاربردی تر است؟

گاهاً پیش می آید که علی رغم تلاش هایی که انجام می شود هیچ کدام از راه هایی که امتحان می کنیم مؤثر نیست.

در چنین مواقعی پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از وارد شدن خسارت احتمالی و بغرنج تر شدن مشکل با پلیس محلی و یا یک کلید ساز تماس بگیرید.

اگر نسبت به امنیت و سلامت خودروی دنا خود خیلی حساس هستید و کیفیت انجام کار برای شما مهم است می توانید با همکاران با تجربه ما در امداد کلید تهران تماس بگیرید.

امداد کلید تهران با تجربه چندین ساله در زمینه باز کردن انواع قفل و باز کردن درب دنا این اطمینان را به شما می دهد که در اسرع وقت و با مناسبت ترین قیمت مشکل شما را رفع کند.

بدون استرس و با خیال راحت و در تمامی نقاط، امداد کلید تهران را در کنار خود داشته باشید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری