ریموت درب پارکینگ

ریموت درب پارکینگ چیست؟

ریموت وسیله ای است که می توان با استفاده از آن از فاصله ای دور هریک از درب های اتوماتیک را باز و بسته نمود. این کنترل از طریق بلوتوث، سیگنال و کد امکان پذیر شده و در نتیجه می توان از فواصل دور نیز این کار را انجام داد. پس برای تردد از درب پارکینگ نیازی نیست از خودرو پیاده شده و درب را به صورت دستی باز و بسته کنید کافی است ریموت را در دست گرفته و دکمه ی مورد نظر را فشار دهید.

ریموت درب پارکینگ

این وسیله به خصوص برای افراد سالخورده و کم توان اهمیت فراوانی دارد و به جرأت می توان گفت یکی از وسایل امنیتی محسوب می شود زیرا وقتی برای باز کردن درب از خودرو پیاده می شوید آن را خاموش نخواهید کرد و ممکن است سارقین در کمین باشند همچنین روشن ماندن خودرو حتی برای مدتی کوتاه نیز باعث اتلاف انرژی خواهد شد.

با استفاده از ریموت تمامی این مشکلات برطرف خواهند شد. مکانیزم باز و بسته شدن درب پارکینگ با استفاده از ریموت به این صورت است که درب مجهز به گیرنده یا رسیور بوده و ریموت در واقع فرستنده است. وقتی دکمه ی ریموت را فشار می دهید فرکانسی توسط آن ارسال شده و گیرنده ی درب آن را دریافت می کند. دستور به صورت امواج، سیگنال و کد به گیرنده منتقل می شود.

رسیور پس از دریافت دستور آن را به کنترل پنل منتقل نموده و دستور باز و بسته شدن درب توسط مرکز کنترل به موتورها ارسال خواهد شد. در نتیجه درب باز و بسته می شود.

انواع ریموت درب پارکینگ

ریموت درب پارکینگ

ریموت کنترل ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. ریموت کنترل مادون قرمز

این ریموت ها سیگنالی که از دیود مادون قرمز ایجاد می شود را به دستگاه ارسال می کنند. ریموت مادون قرمز برد کوتاهی داشته( حدوداً چند متر) و برای ارسال فرکانس به یک مسیر مستقیم نیاز دارد.

  1. ریموت کنترل رادیویی

این ریموت ها امواج رادیویی را ارسال کرده و نیاز به مسیر مستقیم ندارند. ریموت رادیویی برد بسیار بالایی داشته و موانع تأثیری بر برد آن ندارند. ریموت های رادیویی به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • لرنینگ کد

در این ریموت ها از آی سی های FP1527 و یا EV1527 به عنوان اینکودر در مدار استفاده می شود. آدرسی منحصر به فرد در تراشه ی 1527 این ریموت ها وجود دارد در نتیجه نیازی به تنظیم سخت افزاری آدرس نیست. به عبارت دیگر برای فیکس کردن این ریموت لازم به لحیم کردن جامپرها نیست.

به منظور ست کردن این ریموت فقط باید رسیور را بر روی حالت شناسایی قرار داده و دکمه ی ریموت را بزنید، کد مربوطه را در حافظه گیرنده ذخیره نموده و در نهایت فرمان هایی که از ریموت صادر می شوند برای گیرنده قابل دریافت خواهند بود.

  • بلوتوثی

ریموت بلوتوثی را می توان در کنار ریموت دیگری قرار داده و کددهی آن را انجام داد. مثلاً می توان فرآیند کددهی را با قرار دادن ریموت لرنینگ و بلوتوثی در کنار هم انجام داد. ریموت هاپینگ به ریموت بلوتوثی اجازه ی کپی شدن نمی دهد. به دلیل نوع کپی شدن ریموت های بلوتوثی امنیت پایینی دارند و به راحتی می توان آن ها را کپی نمود پس در هنگام خرید این موارد را در نظر داشته باشید.

  • کدفیکس

ریموت کدفیکس نیازمند چند دیپ سوئیچ برای شناسایی رسیور است. این دیپ سوئیچ ها معمولاً به صورت خاموش یا روشن بر روی گیرنده قرار داده می شوند. از طرف دیگر در داخل ریموت تعدادی جامپر قرار دارد. وضعیت دیپ سوئیچ بر روی رسیور تعیین کننده ی قطع و وصل بودن جامپر است بنابراین باید ابتدا وضعیت دیپ سوئیچ تنظیم شود. با انجام این کار گیرنده می تواند فرمان صادر شده را شناسایی نماید.

به دلیل محدود بودن وضعیت هایی که جامپر در آن قرار می گیرد از ابتدا بین ریموت و گیرنده امنیت بالایی وجود ندارد در نتیجه می توان به راحتی آن را کپی نمود. در صورت گم شدن یکی از ریموت ها باید وضعیت جامپرها را بر روی تمامی ریموت ها تغییر داده و همزمان وضعیت دیپ سوئیچ ها نیز بر روی رسیور تغییر داده شود. با انجام این کار ریموت گم شده غیر فعال خواهد شد. اما در کل ریموت های کدفیکس امنیت پایینی دارند.

  • هاپینگ کد

ریموت های هاپینگ امنیت بسیاری بالایی داشته و قابلیت کپی کردن آن ها وجود ندارد. به دلیل متغیر بودن فرکانس این نوع ریموت فقط رسیور مخصوص می تواند آن ها را شناسایی کند به عبارت دیگر فرکانس ها به طور دائم تغییر کرده و فقط گیرنده ی مخصوص به خود آن ها قادر به تشخیص فرکانس مربوطه خواهد بود.

برای ست کردن این ریموت ها ابتدا باید کلید شناسایی موجود در رسیور به مدت 2 ثانیه نگه داشته شده و سپس رها شود. سپس ال ای دی که در داخل دریافت کننده قرار دارد روشن خواهد شد. حال کلید ریموت را به مدت 2 ثانیه نگه دارید تا ال ای دی شروع به چشمک زدن کند. همانطور که گفته شد ریموت های هاپینگ قابلیت کپی کردن با ریموت های بلوتوثی را ندارند در نتیجه امکان کپی کردن این نوع ریموت وجود ندارد. این ویژگی را می توان یکی از مزایای ریموت هاپینگ دانست.

در صورت به سرقت رفتن یا گم شدن ریموت درب پارکینگ چه باید کرد؟

اگر ریموت پارکینگ را گم کنید یا فردی ریموت را از شما بدزدد امنیت پارکینگ و منزل شما با خطر جدی مواجه خواهد شد اما این مشکل راه حل دارد.

به سرعت به جعبه فرمان جک درب مراجعه نموده و درب آن را باز کنید. در این هنگام سه کلید با رنگ های متفاوت خواهید دید. لرن یکی از این کلیدها است که زیر یا روی آن نوشته شده است. این کلید را به مدت 5 ثانیه بفشارید. پس از اتمام کار تمامی ریموت ها از کار خواهند افتاد. حال باید کدهای ریموت را تغییر دهید.

برای انجام این کار به دفترچه راهنمای درب و یا وبسایت رسمی کمپانی تولید کننده ی آن سر بزنید. طبق دستورالعمل های گفته شده اقدام به تغییر کد کنید. اگر درب پارکینگ ایرانی است بهترین راه تماس با پشتیبانی و کمک گرفتن از افرا ماهر در این زمینه است. اما در صورتی که برند خارجی است می توانید با مطالعه ی دفترچه راهنما خودتان دست به کار شوید.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

آیا می توان با ریموتی دیگر درب پارکینگ را باز نمود؟

این موضوع مربوط به لرن کردن ریموت است. لرن کردن فرآیندی است که در طی آن برای ریموت و دریافت کننده کد و سیگنال منحصر به فردی تعریف می شود. در نتیجه فقط پیام های ارسالی از ریموت برای گیرنده قابل تشخیص خواهد بود. به زبان ساده تر سیگنال و کد ارسالی ریموت هر دربی مانند اثر انگشت انسان منحصر به فرد می باشد که فقط رسیور درب قابلیت شناسایی آن را دارد. ایمنی و امنیت درب پارکینگ با این قابلیت حفظ خواهد شد. در نتیجه نمی توان با هیچ ریموت دیگری درب پارکینگ را باز نمود.

فاصله ی استاندارد عملکرد ریموت ها چقدر است؟

فاصله ی استاندارد یا برد ریموت بستگی به نوع آنتن به کار برده شده در مرکز فرمان دارد. فاصله ی استاندارد ریموت ها به طور معمول بین 50 تا 60 متر می باشد. این فاصله در مورد ریموت های فابریک صدق می کند اما برخی ریموت های غیر فابریک دارای برد بیش از 100 متر هستند.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری