باز کردن درب پراید

باز کردن درب پراید

یکی از دغدغه های اصلی خریداران و صاحبان پراید، سطح ایمنی این خودرو می باشد. علاوه بر این که مشکلاتی مانند گم کردن سوئیچ یا جاگذاشتن آن باعث می شود که با درب بسته روبه رو شوید، خراب شدن قفل خودرو نیز یکی از دلایل باز نشدن درب می باشد. به هر حال، دلیل آن هر چه باشد داشتن مهارت در زمینه حل این مشکل می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد. در ادامه روش هایی را که به کمک آن ها می توان درب پراید را باز کرد خواهیم آورد.

ترفندهای باز کردن درب پراید

باز کردن درب پراید

باز کردن درب پراید با استفاده از کاغذ تا شده

برای این کار یک برگ کاغذ را برداشته و به صورت چند لا تا بزنید به گونه ای که به یک صفحه محکم ولی نازک از کاغذ  تبدیل شود. سپس صفحه نازک کاغذی را از بین درب جلو و عقب پراید به طرف داخل ببرید و قفل را به سمت بالا بکشید. با کمی دقت و حوصله می توانید درب ماشین را بدون استفاده از کلید باز کنید. همین روش را می توان با به کار بردن یک نوار نازک از جنس لاستیک نیز استفاده کنید.

باز کردن درب پراید با استفاده از بند

یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید به کمک آن درب پراید را باز کنید استفاده از بند است. ابتدا بند را به شکل یک حلقه دایره ای در بیاورید و به آرامی دو سمت بند را بکشید تا یک حلقه سفت و محکم تشکیل شود. نوار لاستیکی شیشه خودرو را جدا کنید تا بین شیشه پنجره و لبه درب فاصله ایجاد شود و از طریق همین فاصله حلقه را با احتیاط کامل به داخل ماشین وارد کنید. حلقه را به آرامی به دکمه قفل نزدیک کرده و با کشیدن دو طرف بند آن را بر روی دکمه عمودی محکم کنید. پس از انجام این مراحل با کشیدن بند به سمت بالا، قفل درب پراید باز می شود.

باز کردن درب پراید با استفاده از اسلیم جم

نیروی انتظامی در بیشتر مواقع برای این که درب خودروها را بدون کلید باز کند از اسلیم جم استفاده می نماید. در این روش باید محل دقیق قفل بررسی شود و مسیر آن مشخص گردد تا به سیم هایی که در درون درب ماشین قرار گرفته است آسیب وارد نشود. برای این کار ابتدا از فاصله بین نوار شیشه و لبه پنجره اسلیم جم را به داخل ماشین ببرید و بدون کلید قفل درب پراید را باز کنید.

باز کردن درب پراید با استفاده از سیخ

قبل از هر کاری باید با کمک یک ابزار مانند چاقو یا هر وسیله دیگری، بین بدنه خودرو و درب آن فاصله کمی ایجاد کنید. زمانی که فاصله برای عبور سیخ مناسب شد، سیخ را به داخل خودرو ببرید و قفل آن را به طرف بالا بکشید.

باز کردن درب پراید از طریق صندوق عقب

از این روش فقط در زمانی می توانید استفاده کنید که در زمان بسته شدن درب های ماشین، صندوق عقب آن باز باشد و سوئیچ را در داخل خودرو جا گذاشته باشید. ابتدا  سیم اضطراری در درب صندوق عقب پراید را پیدا کنید. به طور معمول این سیم در سقف صندوق عقب یا در درب آن جا داده شده است. پس از پیدا کردن سیم، آن را به سمت بالا بکشید. بعد از انجام این کار صندلی های عقب ماشین اندکی به طرف جلو می رود. با رها شدن صندلی های عقب خودرو فضایی باز می شود که از طریق آن می توانید وارد ماشین شوید و سوئیچ را برداشته و درب پراید را باز کنید. در آخر و با اتمام کار، جا دادن صندلی های عقب را فراموش نکنید.

تماس با نیروی انتظامی و آتش نشانی

اگر با هیچ کدام از روش های گفته شده نتوانستید مشکل خود را حل کنید بهتر است از آتش نشانی یا پلیس نیروی انتظامی کمک بگیرید. آن ها ابزارهایی در اختیار دارند که به وسیله آن ها می توانند درب خودروی شما را به راحتی باز کنند.

استفاده از روش های خلاقانه در باز کردن درب پراید

گاهی اوقات پیش می آید که با کمی خلاقیت، می توانید مشکل خود را حل کنید پس هیچ گاه خود را به روش های گفته شده محدود نکنید و راه ها و ابزارهای جدید و نو را نیز امتحان کنید. برای مثال می توانید از پیچ گوشتی به عنوان اهرم برای این که بین بدنه و درب ماشین فاصله ایجاد کنید، استفاده نمایید. پس به حس کنجکاوی و خلاقیت خود اعتماد داشته باشید البته به شرطی که به بدنه و رنگ ماشین آسیبی وارد نکنید.

چند نکته پیرامون باز کردن درب پراید

روش هایی که به آن ها اشاره شد نیاز به تمرین زیادی دارند تا به صورت مهارت در آمده و در مواقع نیاز بتوانید خیلی راحت و سریع از آن ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قبل از تمرین کردن در صورتی که خودروی شما دارای دزدگیر است آن را غیرفعال کنید تا برای دیگران مزاحمت ایجاد نشود و سر و صدای به وجود آمده تمرکز شما را بر هم نزند.

نکته مهم دیگر این است که برای باز کردن درب پراید، فقط به درب سمت راننده اکتفا نکنید و حتما درب های دیگر را نیز امتحان نمایید زیرا درب کمک راننده و درب های عقب به خاطر این که سیم های کمتری دارند بین بدنه و درب ماشین راحت تر فاصله ایجاد شده و عبور وسیله ای جهت بالا کشیدن دکمه قفل با سهولت بیشتری انجام می شود. علاوه بر این احتمال این که به سیم هایی که در درب راننده وجود دارد آسیب وارد شود، بسیار کم می شود.

توجه داشته باشید که قبل از این که هر ابزار یا وسیله ای را برای بالا آوردن قفل به داخل ماشین وارد کنید، اول محل قفل درب خودرو را به طور کامل شناسایی کنید تا کار با سرعت بیشتر و به بهترین نحو انجام شود.

امداد کلید تهران

در کل دلایل متعددی وجود دارد که  باعث می شود به مهارت باز کردن درب ماشین بدون در دسترس بودن کلید نیاز داشته باشید. علی رغم توضیحات داده شده پیرامون روش های باز کردن درب پراید، اکیدا توصیه می کنیم در صورت نداشتن علم وتمرین کافی دست به انجام این عمل نزنید و حتما از یک کلید ساز یا تعمیرکار قفل خودرو کمک بخواهید زیرا که قفل ها امنیت ماشین شما را تضمین می کنند.

امداد کلید تهران با سابقه چندین ساله در زمینه باز کردن درب انواع خودرو از جمله پراید، با بهترین نیروهای متخصص و با تجربه، آماده ارائه خدمت به شما می باشد. کلید تهران تمامی خدمات خود را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ارائه می دهد. ما در امداد کلید تهران این اطمینان را به شما می دهیم که در اسرع وقت و تا حل کامل مشکل شما در کنارتان باشیم.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری