باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار

باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار

اگر به دنبال امنیت بالا، در دسترس بودن آسان و زیبایی برای انواع درب های ساختمان منزل یا محل کارتان هستید، پیشنهاد ما به شما قفل های دیجیتال یا الکترونیک است.

این قفل ها با سیستم های امنیتی بسیار بالا و متنوع، اطمینان و امنیت خاطر را برای تمامی افرادی که از آن ها استفاده می کنند به همراه دارد. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن زندگی بشر، کم کم قفل های مکانیکی جای خود را به قفل های الکترونیکی و دیجیتال داده اند.

در حقیقت قفل های دیجیتال دارای مکانیزم شناسایی رمزی، اثرانگشت، مگنت، تگ و کارت های مغناطیسی برای باز و بسته کردن درب می باشد و این قابلیت یکی از مزیت های برجسته قفل های هوشمند و دیجیتال است.

باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار

سیستم های قفل دیجیتال

سیستم های امنیتی به کار رفته در قفل های هوشمند و الکترونیک بسیار پیشرفته هستند و در واقع به خاطر داشتن همین خصوصیت مهم باعث افزایش امنیت محل سکونت و کار شما می شوند. در ادامه به برخی از ویژگی های قفل های دیجیتال اشاره می کنیم.

سیستم ضد شوک

در صورت وارد شدن ولتاژی غیرمجاز به قفل دیجیتال، سیستم ضد شوک به صورت کاملا خودکار برای چند ثانیه خاموش می شود.

سیستم ضد سرقت

در زمانی که رمز عبور برای چند بار نادرست وارد شود یا در صورتی که به قفل یا درب هوشمند ضربه ای وار گردد، سیستم ضد سرقت با به صدا در آوردن زنگ خطر این اتفاق را اطلاع می دهد.

سیستم اعلام حریق

هنگامی که در محل آتش سوزی شود، سیستم به شما هشدار خواهد داد.

مجهز بودن به قفل امنیتی

وقتی که سیستم امنیتی قفل الکترونیک فعال باشد هیچ فردی حتی با در دست داشتن کارت و رمز بدون اجازه شما امکان دسترسی به قفل هوشمند را نخواهد داشت.

مجهز بودن به قفل کودک

زمانی که شما از قفل های دیجیتال استفاده می کنید دیگر از بیرون رفتن کودکان خود نگران نخواهید بود.

قابلیت های قفل های دیجیتال

از ویژگی های مهم قفل های دیجیتال می توان به قفل شدن اتوماتیک هنگام بسته شدن درب اشاره کرد. تا هنگامی که درب قفل باشد کسی نمی تواند از بیرون ساختمان بدون مجوز وارد شود ولی امکان خروج از داخل ساختمان وجود دارد و برای خروج تنها باید دستگیره درب را با سمت پایین کشید تا درب باز گردد و بعد از بسته شدن، درب دوباره به صورت اتواماتیک قفل می شود. اگر قفل به ریموت کنترل مجهز باشد می توان از آن به عنوان مجوز برای وارد شدن و خروج از ساختمان استفاده کرد. این ویژگی قفل های دیجیتال و الکترونیک شرایط کنترل رفت و آمد را به ویژه در مکان های عمومی مثل مکان های اداری و هتل ها به نحو بسیار مناسبی فراهم می کند. از انواع مختلف قفل های دیجیتال می توان به دستگیره دیجیتال و قفل های اثر انگشتی اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های قفل های الکترونیک و دیجیتال عدم نیاز به کلید می باشد و شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی و معطلی وخیلی راحت درب محل کار یا منزل خود را باز کنید. باز کردن قفل های هوشمند و دیجیتال با اثر انگشت، تگ و کارت از دیگر قابلیت هایی است که می توان ذکر کرد.

عوامل موثر در قیمت و هزینه های قفل دیجیتال

بی شک یکی از مولفه های خیلی مهم در انتخاب و خرید هر کالایی قیمت آن می باشد.

قفل های الکترونیکی و دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و یکی از معیارهای اصلی در خرید این نوع قفل ها هزینه ای است که برای استفاده کنندگان آن خواهد داشت.

مانند هر کالای دیگری عوامل بسیار گوناگونی در تعیین قیمت قفل های دیجیتال تاثیر گذار هستند که می توان به برند و کشور سازنده قفل و اعتبار و شهرتی که دارد، جنسی که بدنه از آن ساخته شده است ، راه های دسترسی به قفل هوشمند، ظاهر و طراحی قفل های دیجیتال و میزان پیشرفته بودن سیستم امنیتی به کار رفته در این قفل ها اشاره کرد.

 چگونه رمز قفل دیجیتال را تغییر دهیم؟

باز کردن قفل دیجیتال و رمز دار

قفل های هوشمند و دیجیتال کلیتک در سه مدل رمز دار، سیم کارتی و ریموت دار در بازار وجود دارند که هر سه مدل این قفل ها این قابلیت را دارند که 100 رمز عبور بر روی آن ها تعریف شود.

طریقه تغییر رمز هر سه مدل این قفل ها به یک روش می باشد.

در صورتی که قفل الکترونیکی کلیتک بر روی درب ضد سرقت آپارتمان نصب شود، هر 100 رمز عبور متعلق به مالک همان آپارتمان خواهد بود ولی اگر قفل کلیتک بر روی درب حیاط یک آپارتمان یا یک ساختمان چند واحده نصب گردد، هر یک از واحدهای آپارتمان یک رمز عبور مجزا برای خود خواهد داشت و اعضای هر واحد برای ورود به آپارتمان باید از رمزعبور مخصوص خود استفاده کنند و در صورت نیاز یا صلاح دید می توانند رمز عبور خود را تغییر دهند. پس با نصب تنها یک قفل دیجیتال در کنار درب حیاط، تمامی ساکنین آن ساختمان این امکان را دارند که به وسیله رمز، ریموت یا تلفن همراه خود وارد آپارتمان شوند. در این حالت هزینه برای ساکنین بسیار مقرون به صرفه خواهد بود زیرا هزینه خرید و نصب یک قفل بر تعداد واحدهای ساختمان تقسیم شده و در کنار پرداخت هزینه مناسب از امکانات و تجهیزات پیشرفته و ایمن نیز استفاده می کنند. توجه داشته باشید که اگر در ابتدا شما مدل رمزی قفل های دیجیتال را خریداری کرده باشید و بعدا تمایل داشته باشید که آن را به مدل سیم کارتی یا ریموتی ارتقا دهید خیلی راحت می توانید این کار را انجام دهید و ریموت یا سیم کارت را به دستگاه خود اضافه کنید.

 نحوه استفاده از قفل های دیجیتال و هوشمند

فراگیری چگونگی استفاده از قفل های دیجیتال و تغییر رمز آن ها در کنار ضرورتی که دارد باعث می شود که از خرابی احتمالی آن ها در اثر استفاده نادرست جلوگیری شده و شما بتوانید از امکاناتی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای این کار ابتدا باید پنل کدینگ و کنترلر دستگاه را به وسیله دکمه مخصوص آن روشن کنید.

در مدل ها و برندهای مختلف، این دکمه دارای اشکال مختلفی است و با کمک گرفتن از دفترچه راهنما بسیار راحت می توانید آن را پیدا کنید.

سپس با فشار دادن دکمه power دستگاه را در حالت آماده به کار بگذارید و رمز عبوری که برای آن تعریف کرده اید را وارد کنید. در صورتی که رمز عبور صحیح باشد دستگاه، خروجی را فعال کرده و درب باز می شود. اگر برای سه بار پشت سرهم رمزعبور نادرست باشد سیستم امنیتی دستگاه برای مدت زمان پنج دقیقه قفل شده و مجددا اجازه ورود رمز را نمی دهد وشما مجبور هستید این مدت را منتظر بمانید و پس ازگذشت این زمان با فشار دادن دکمه منظور شده، دستگاه را مجددا برای ورود رمز فعال نمایید.

همان گونه که می دانید مراقبت از رمزعبور و این که آن را در اختیار دیگران قرار ندهید از شروط اصلی و بسیار مهم حفظ و ارتقای امنیت قفل های دیجیتال است. یکی از روش های نگهداری از رمزعبور ورودی در هنگامی که فردی در کنار شما ایستاده و این احتمال وجود دارد با نگاه کردن به دست شما متوجه رمز شود این است که برای گمراه کردن فرد حاضر در محل، قبل و بعد از رمز عبور اصلی از ارقام کاذبی استفاده کنید. برای مثال اگر رمز شما 46232788 است شما عدد 15975346232788852456 را وارد کنید. به دلیل بالا بودن ارقام به خاطر سپردن آن برای فردی که در کنار شماست غیر ممکن شده و شما از این طریق می توانید از محرمانه بودن رمز عبور خود محافظت کنید. روشی که از آن یاد شد ماتریس اطمینان نام دارد. این الگوریتم دارای گواهینامه ثبت اختراع بوده و در مالکیت شرکت کلیتک می باشد. هم چنین شما می توانید در صورت نیاز رمزعبور قفل خود را تغییر دهید. تغییر رمز قفل های هوشمند به دو صورت جداگانه و یا باهم امکان پذیر است که شما می توانید با توجه به نیاز خود از یکی از این روش ها استفاده کنید.

کلام پایانی

از گذشته های بسیار دور تا به امروز از قفل و کلید برای ایجاد و حفظ امنیت استفاده می شده است. در دنیای امروز همگام با پیشرفت روز افزون بشر در تمامی زمینه ها، تولید و استفاده از قفل و کلیدها نیز مدرن تر شده و در کنار این پیشرفت و تکنولوژی شاهد این هستیم که مشکلات و دردسرهای استفاده از آن نیز بیشتر است و پیچیدگی های خاص خودش را دارد. در حقیقت هر چه امکانات حفظ امنیت متنوع تر و وسیع تر باشد افراد به تنهایی قادر به حل مشکلات مربوط به آن ها نخواهند بود و برای رفع این مشکلات به کمک نیروهای متخصص نیاز دارند. امداد کلید تهران با کمک متخصصان  و افراد مجرب  و حرفه ای در زمینه انواع قفل ها و کلیدها همیشه در کنار شماست و این اطمینان را به شما می دهیم که در امداد کلید تهران مشکل شما در اسرع وقت و با بهترین نحو حل خواهد شد.

شما می توانید با امداد کلید تهران بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت تجربه کنید و امنیت و آسایش را همیشه همراه خود داشته باشید.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری