تعویض قفل خانه

تعویض قفل خانه

از چالش‌های زندگی هر فردی که ممکن است یک بار برای او اتفاق افتاده باشد، شکسته شدن کلید در قفل یا گم کردن آن است. در این مواقع افراد همیشه سعی می کنند با مراجعه به یک قفل ساز معتبر و مطمئن قفل خانه خود را تعویض کنند زیرا در صورت ناآگاهی در شناخت کلید ساز ممکن است خدایی ناکرده خانه شما با سرقت روبرو شود.

تعویض قفل خانه

کلید سازی چیست؟

مجموعه کارهایی را که توسط افراد متخصص و با تجربه برای قفل گشایی، تعمیر کردن، کپی کردن کلید انواع درب های اداری و مسکونی و تجاری انجام می دهند کلید سازی گویند. بدون شک برای بیشتر ما این اتفاق افتاده که در یک زمان بسیار حساس قفل درب ورودی خانه خراب شده باشد و نیاز به یک تعمیر کار یا کلید ساز پیدا کنیم.

این اتفاق ممکن است در هر ساعتی از روز مانند صبح، ظهر یا شب باشد. پس ما برای رفع مشکل به یک کلید ساز شبانه روزی مطمئن در شهر خود نیاز داریم.

شما به راحتی با یک تماس می توانید با آن ها در ارتباط باشید و پس از ارسال درخواست خود برای تعمیر و قفل گشایی و یا ساخت کلید و قفل جدید کمک بگیرید.

انواع کلید های پرکاربرد

1- کلید های خانگی: رایج ترین کلیدها که زیاد از آن استفاده می شود.

2- کلید های کامپیوتری: کلید های ساده و در عین حال بسیار پرکاربردی هستند. امنیت بالای این کلید ها بستگی به تعداد شیار های آن دارد.

3- کلید دیمپل: درست است که جزء کلید های ساده دسته بندی می شوند ولی بسیار کم کاربرد بوده و کپی کردن از روی آن ها کار هر کسی نیست.

4- کلید لوله‌ای یا بشکه‌ای: از دسته کلید هایی هستند که برای قفل کردن دوچرخه و پدال بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

5- کلید ایموبلایزر: نام دیگر این نوع کلید ها، کلید ضد سرقت است. به خاطر ساختار فیزیکی که دارند به صورت کاملاً الکترونیکی با ساختار قفل خودرو هماهنگ می شوند.

6- والت کلیدها (کلید زاپاس): بیشترین استفاده این کلید ها در خودروهای خارجی بوده و فقط برای روشن کردن ماشین کاربرد دارند.

7- کلید کارتی: این نوع کلید ها بیشتر برای خانه هایی که مجهز به قفل هوشمند استفاده می شود.

8- کلیدهای هوشمند: این کلید ها در خانه هایی که قفل هوشمند دارند به شکل آنلاین یا سازمان یافته قابل کنترل هستند.

مشکلات متداول مربوط به قفل و کلید

۱- خراب شدن قفل و دستگیره درب ضد سرقت

بر اثر فشار بیش از اندازه به دستگیره در موقع باز و بسته کردن درب و یا بدون دستگیره تلاش کنیم که درب را ببندیم، دستگیره و قفل ممکن است خراب شود.

وقتی دستگیره در ظاهر مشکلی نداشته باشد می توان آن را با محکم کردن پیچ ها و یا تعویض آن در سر جای خودش درست کرد. ولی در زمان شکستگی دستگیره بهتر است هر چه زودتر یک دستگیره جدید جایگزین آن کنیم.

قفل و مغزی درب های ضد سرقت به خطر داشتن پیچیدگی های زیادی که دارند، ممکن است در زمان قفل کردن فشار زیادی به قفل وارد شده و نیاز به تعویض پیدا کنند.

۲- مشکلات مربوط به قفل درب حیاط

مشکلات زیادی ممکن است برای قفل در خانه به وجود آید مانند: گیر کردن درب و عمل نکردن درست آیفون، نچرخیدن درست کلید داخل قفل، شکستن کلید داخل قفل، کثیف شدن یا زنگ زدگی قفل، یخ زدن قفل در فصول سرد سال، زبانه در موقع باز و بسته کردن شدن درب به درستی خارج نمی شود و باید حتماً چند بار درب را باز و بسته کرد تا زبانه از جای خود خارج شده و بتوانیم درب را محکم ببندیم.

حال برای موارد فوق راهکارهایی هم پیش رو داریم که باید هر کدام را طبق مشکل خود در پیش بگیریم:

خریدن قفل جدید

باز کردن قفل و مراجعه به یک کلید ساز مطمئن و حرفه ای

روغن کاری و تمیز کردن قفل

بررسی دقیق تراز وسط قفل و صفحه

۳- خرابی مغزی قفل برقی

در زمان خرابی مغزی قفل های برقی باید آن را تعویض کرده و هر چقدر کلید از قبل داریم با کلیدهای جدید جایگزین کنیم. بدون شک این کار هزینه زیادی در بر خواهد داشت. پس به شما توصیه می کنیم تا حد امکان سعی کنید مغزی قفل برقی شما خراب نشود تا دچار دردسرهای تعویض و ساخت مجدد کلیدهای نشوید.

راهکارهای مطمئن و اصولی برای پیشگیری از خراب شدن مغزی قفل برقی:

استفاده از پنل های کارتخوان

استفاده از سیستم RFID

باز کردن قفل با کلید های برنجی اصل

باز کردن قفل با کارت یا تگ یا کارت

تعویض قفل خانه

نکات مهم در زمان گم شدن کلید

هرگز برای باز کردن درب ها از کلیدی غیر از کلید اصلی آن استفاده نکنید، زیرا احتمال گیر کردن یا شکستن کلید در قفل زیاد است و با این کار آسیب جدی به قفل زده می شود.

به هیچ عنوان اجسام تیز را برای باز کردن درب جایگزین نکنید. زیرا با خراب شدن قفل هم هزینه بیشتری باید به کلید سازی بابت تعویض دهید وهم اصلاً با این کار قفل باز نمی شود.

بهترین کاری که در این زمان ها می توانید انجام دهید این است که با یک کلید ساز متخصص و حرفه ای مشورت کنید.

مزایای استفاده از خدمات کلید سازی شبانه روزی و سیار

کلید سازان سیار و شبانه روزی از افراد آموزش دیده و با سابقه در زمینه و حیطه کلید سازی، قفل های ریموت دار، بازکردن انواع قفل های ضد سرقت و … هستند.

این مراکز دارای چند مرکز در سطح شهر هستند تا در اسرع وقت به محل اعزام شده و در صدد رفع مشکل شما بر بیایند.

این تیم ها هیچ گونه هزینه اضافه ای از مشتری دریافت نمی کنند و همیشه هزینه ها طبق نرخ اتحادیه دریافت می شود.

اولویت و شعار همیشگی آن ها جلب رضایت مشتری و بالا بودن کیفیت کار است.

خدمات کلید سازی شبانه روزی

نکات مهم در زمان تعویض قفل خانه

– وقتی تصمیم به تعویض قفل خانه خود کردید، سعی کنید همیشه از قفل های با کیفیت که دارای مقاومت بالایی هستند استفاده کنید.

– در زمان خرید قفل جدید حتماً به ضخامت قفل خانه، طول شفت و دست راست یا چپ بودن درب دقت کنید.

– در حین تعویض قفل دقت کنید که فشار بیش از حد و زیادی را به دیگر بخش های قفل خانه وارد نکنید که باعث آسیب دیدگی آن شود.

– پس از تعویض قفل خانه حتماً آن را با روغن های مخصوص یا حتی روغن چرخ، روغن کاری کنید تا کارایی قفل بالاتر رفته و بهتر شود.

– در صورتی که واقعاً اطلاعات کافی و لازم برای تعویض صحیح قفل خانه خود ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم حتماً این کار را به متخصصین این امر بسپارید.

در پایان لازم می دانیم این نکته خیلی مهم را یادآوری کنیم که در زمانی که خانه خود را به تازگی عوض کردید و به ساختمان جدید نقل مکان نمودید، اولین و مهمترین کار در بدو ورود که باید حتماً انجام دهید، تعویض همه قفل های درب آن منزل است. اگر به فکر افزایش امنیت ساختمان و ارتقای مدل های قفل آن طبق استاندارهای لازم هستید، یا شاید قفل منزل شما آسیب دیده و فکر می کنید بهتر است آن را تعویض کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم بدون در نظر گرفتن هزینه های فعلی برای بالا بردن امنیت و ایمنی خانه خود حتماً این کار را به یک تیم با تجربه و مطمئن بسپارید تا خدایی ناکرده بعداً با مشکلات جدی روبرو نشوید که قابل جبران نباشد.

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری