چگونه قفل هرز شده را باز کنیم؟

اگر کلید خانه، مغازه و یا محل کار را چند سال عوض نکنید یا حتی باغ یا ویلایی داشته باشید که قفل قدیمی دارد، احتمالاً با مشکل هرز شدن قفل مواجه می‌شوید. گیرکردن کلید مشکلی است که برای هر قفلی با هر ابعادی از کوچک یا بزرگ ممکن است رخ بدهد.

در این شرایط بهترین کار این است که برای تعویض توپی در دست‌به‌کار شوید یا با کلیدسازی تماس بگیرد. یادتان باشد که اگر به‌جای تعمیر و یا تماس با کسی که کاربلد است، برای باز کردن قفل یا چرخاندن کلید تلاش کنید، ممکن است شرایط بدتر شده و کلید در قفل اصلاً نچرخد یا در نهایت بشکند.

اصطلاحی که برای همه این موارد به کار می‌رود، هرز شدن قفل است. به همین خاطر همیشه یک سؤال مهم را از همکاران ما پرسیده می‌شود، چگونه قفل هرز را باز کنیم؟

بیایید تا به این سؤال مهم پاسخ دهیم و البته پیش از آن ببینیم که اصلاً هرز شدن قفل به چه معنا است!

هرز شدن قفل به چه معنا است؟

هرز شدن قفل زمانی اتفاق می‌افتد که برای مدت طولانی از یک قفل و کلید استفاده شود. البته اگر هم برای مدتی از قفل استفاده نشود، ممکن است به‌قدری پوسیده و قدیمی باشد که تقریباً کارکردش را از دست بدهد.

در این شرایط معمولاً حتی اگر کلید سالم هم باشد، در قفل به‌خوبی نمی‌چرخد زیرا قفل به دلیل پوسیدگی یا استفاده زیاد دیگر به‌د‌رستی کار نمی‌کند، شیارهایش پوسیده شده و یا مشکلات مشابهی دارد. به این شرایط هرز شدن قفل می‌گویند و بهتر است که حتماً برای برطرف‌شدن این مشکل فروشگاه کلیدسازی پیدا کرده یا با کلیدسازی شبانه‌روزی امداد کلید تماس بگیرید؛ زیرا هرگونه دست‌کاری کردن قفل هرز و تلاش برای باز کردن در ممکن است منجر به شکستن کلید شود.

 

شکسته شدن کلید

 

با این مقدمه احتمالاً می‌خواهید دربارۀ باز کردن قفل هرز بیشتر بدانید. در قسمت بعد دربارۀ بهترین روش باز کردن قفل هرز و خدمات امداد کلید صحبت کردیم.

چگونه قفل هرز شده را باز کنیم؟

اول‌ازهمه یادتان باشد که با مراقبت‌هایی مانند نگه‌داشتن کلید در جایی که آفتاب نیست، تمیز نگه‌داشتن و روغن‌کاری قفل می‌توانید برای مدت طولانی‌تری از کلید و قفل استفاده کنید ولی در نهایت هم اگر با مشکل هرز شدن مواجه شدید، تنها راه تعویض قفل و توپی در است.

برای باز کردن قفل هرز شده، اگر کلیدتان گیر کرد یا در قفل نچرخید، اصلاً سراغ دست‌کاری کردن قفل نروید، به کلید فشار وارد نکنید، در را هل ندهید و سعی نکنید هر جور شده کلید را دربیاورید، زیرا فقط انرژی‌تان هدر می‌رود و وقتتان تلف می‌شود. در این شرایط شما به نیروی متخصص و ابزاری نیاز دارید تا مغزی قفل را درآورده، توپی را عوض کرده، در را برایتان بازکرده و قفل را هم تعویض کند.

یادتان باشد که قفل هرز شده اصلاً قابل تعمیر نیست، در نتیجه برای استفاده مجدد هم پیشنهاد نمی‌شود. از طرف دیگر، قفل هرز شده امنیت پایینی دارد، به‌راحتی توسط سارقان باز شده و برای دفعات بعد باز هم شما را معطل خواهد کرد یا در نهایت کلیدتان یک روز بالاخره درون قفل می‌شکند و مجبور به تعویض آن خواهید شد. پس ساده‌ترین کار تماس با کلیدسازی شبانه‌روزی است تا همین امروز از یک قفل و کلید سالم و باکیفیت استفاده کنید.

برای تعویض قفل هم بهترین کار تماس با امداد کلید است تا بر اساس منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، نزدیک‌ترین تیم برای برطرف‌کردن مشکل اعزام شده و خدمات تعویض مغزی و قفل در را برایتان انجام دهد.

 

تعویض قفل توسط متخصص

 

امداد کلید با چندین شعبه از جمله کلیدسازی شبانه‌روزی غرب تهران، شرق، شمال و جنوب پایتخت به تمام نقاط تهران اعزام نیرو دارد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل شما حل شود.

خب حالا یک سؤال مهم‌تر، تا اینجا گفتیم که اگر قفل خیلی قدیمی باشد و سال‌ها از آن استفاده شود، احتمالاً خیلی زود خراب خواهد شد ولی علاوه بر این دیگر چه مواردی باعث هرز شدن قفل در می‌شود؟

چرا قفل هرز می‌شود؟

همان‌طوری که اشاره کردیم، استفاده چندساله از کلید باعث هرز شدن قفل می‌شود. علاوه بر قدیمی بودن قفل موارد دیگری مانند:

  • استفاده مداوم و مکرر از قفل
  • استفاده مداوم از کلید غیراصولی با شیار نامناسب
  • احتمال سرقت قبلی و دست‌کاری شدن قفل
  • تاب برداشتن کلید به دلیل گرما و قرارگرفتن طولانی‌مدت در برابر آفتاب

در هرز شدن قفل مؤثر است.

خدمات امداد کلید تهران چیست؟

ممکن است هرز شدن قفل و گیرکردن شما پشت در، هر ساعت از روز اتفاق بیفتد. نیمه‌شب وقتی از مهمانی یا مسافرت برگشتید، صبح زود وقتی می‌خواهید سرکار بروید ولی چیزی در منزل جا گذاشتید و باید دوباره در را باز کنید یا هر مورد دیگری شما را با گیرکردن پشت در مواجه می‌کند. در این شرایط اصلاً سراغ پیداکردن کلیدسازی نروید، زیرا معطلی بسیاری دارد. پیشنهاد ما این است که فقط یک تماس با کلیدسازی شبانه‌روزی امداد کلید بگیرید تا در هر نقطه‌ای از تهران که باشید، ما نزدیک‌ترین تیم را برای تعویض قفل اعزام کنیم.

خدمات امداد کلید هر چیزی را که مربوط به قفل و کلید باشد را شامل می‌شود. از باز کردن درب ضد سرقت، باز کردن قفل دیجیتالی و رمزدار تا باز کردن درب خودرو توسط این مجموعه انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای ساخت انواع ریموت‌ها، ساخت انواع سوئیچ‌ها از جمله سوئیچ کددار خودروی ایرانی و خارجی، ساخت سوئیچ انواع موتورسیکلت با مجموعه امداد کلید تماس بگیرید.

چگونه با امداد کلید تماس بگیرم؟

همان‌طوری که گفتیم، تیم امداد کلید در تمام شهر شعبه دارد. شعبات شمال تهران و کلیدسازی شبانه‌روزی نیاوران تمام منطقه 1 و شمیرانات را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، شعبه شبانه‌روزی شرق، غرب، جنوب و حومه تهران هم در تمام ساعات روز و در طول هفته به‌صورت مداوم فعال است.

شما در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانید با پشتیبانی نزدیک‌ترین شعبه به محل زندگی خودتان تماس بگیرید تا تیم مربوطه با یک تماس شما در محل حاضر شود. تمامی دستمزدها و هزینه‌ها بر اساس مصوبه اتحادیه محاسبه خواهد شد، فقط فراموش نکنید که مدت‌زمان انجام کار هم به نوع قفل بستگی دارد ولی معمولاً برای قفل‌های ساده بین پانزده تا سی دقیقه مشکل شما فوراً برطرف خواهد شد و برای قفل‌های پیچیده مانند قفل ضد سرقت زمان بیشتری نیاز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری