قفل سازی ماشین

قفل سازی ماشین

قفل سازی ماشین یکی از قدیمی ترین و البته مهمترین مشاغل است. خودروهای قدیمی فاقد سیستم ضد سرقت بودند به عنوان مثال با سوئیچ پیکان خود می توانستیم درب تمامی پیکان های هم مدل آن را باز کرده و به راحتی آن ها را روشن کنیم.

افزایش سرقت خودروسازان را به فکر انداخت تا اینکه سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت اختراع و در خودروهای مدرن تعبیه شد. در ابتدا این سیستم فقط برای خودروهای مدل بالا مورد استفاده قرار می گرفت اما پس از چند سال استفاده از سیستم ضد سرقت در تمامی خودروها اجباری شد.

با این سیستم سرقت خودرو کار سختی است اما غیر ممکن نیست. گم کردن سوئیچ یا جا گذاشتن آن می تواند دردسر ساز باشد زیرا خودرو مجهز به ایموبلایزر بوده و به هیچ وجه نمی توانید برای روشن کردن یا باز کردن درب آن خودتان دست به کار شوید. در چنین شرایطی باید از کلیدسازان و قفل سازان حرفه ای ماشین کمک بگیرید. در ابتدا لازم است اطلاعاتی راجع به انواع سوئیچ و سیستم های به کار رفته در خودرو و کلید آن کسب کنید. پس با ما همراه باشید.

قفل سازی ماشین

کلید کددار

همانطور که گفته شد خودروهای جدید مجهز به سیستم ضد سرقت هستند. در این سیستم از کلیدهای کددار استفاده می شود. در این سیستم امنیتی قفلی نرم افزاری داخل خودرو تعبیه شده و مانع روشن شدن موتور آن می شود. تا زمانی که این قفل باز نشده باشد استارت زدن با سوئیچ هیچ فایده ای نداشته و موتور روشن نخواهد شد.

طبق قانون تمامی خودروهای داخلی و خارجی برای تردد در داخل و خارج شهرها ملزم به استفاده از این سیستم هستند. اجرای این قانون از سال 1387 الزامی شده و خودروهای متخطی شماره گذاری نخواهند شد.

کلید کددار متشکل از دو بخش است:

  1. برد: باز و بسته کردن قفل مرکزی بر عهده ی برد است.
  2. چیپ ترانسپوندر: وقتی کلید داخل استارت خودرو قرار گیرد چیپ حافظه داخلی کلید تحت تأثیر حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار می گیرد و فعال خواهد شد. در آخر به موتور اجازه ی روشن شدن داده می شود.

کلید کیلس

در این سیستم استفاده از سوئیچ معنایی ندارد. در واقع خودرو با استفاده از یک ریموت کنترل کوچک روشن و خاموش خواهد شد. این ریموت کنترل با استفاده از امواج وایرلس کار می کند. وقتی ریموت در داخل جیب، کیف یا در دست راننده باشد و او به خودرو نزدیک شود خودرو از طریق امواج موجود کلید را تشخیص داده و درب ها باز خواهند شد. وقتی راننده اقدام به کشیدن دستگیره می کند درب ها باز می شوند.

وقتی کلید کیلس همراه راننده باشد دیگر نیازی به چرخاندن سوئیچ در داخل استارت نیست و خودرو فقط با فشردن کلید استارت روشن خواهد شد.

قفل سازی ماشین

همانطور که گفته شد سوئیچ های کددار نقش بسیار مهمی در امنیت خودروها دارند اما در صورت خراب شدن یا گم شدن این سوئیچ ها چه باشد کرد؟ در صورتی که کلید یدک در دسترس نباشد راننده با مشکل جدی مواجه خواهد شد. در صورت نبود سوئیچ حتی اگر بتوانید درب خودرو را باز کنید به هیچ وجه قادر به روشن کردن آن نخواهید بود.

به طور حتم اولین فکری که به ذهنتان می رسد مراجعه به نمایندگی است. این فکر اشتباه نیست زیرا نمایندگی های مجاز خودرو خدمات پس از فروش معتبری داشته و در این زمینه به شما کمک خواهند کرد اما چگونه می خواهید خودرو را تا نمایندگی ببرید؟ فرمان خودرو در این شرایط قفل است مگر اینکه از یدک کش کمک بخواهید که هزینه ی زیادی داشته و ممکن است خودروتان در زمان حمل دچار آسیب شود.

نمایندگی در این شرایط هیچ سوئیچی برای شما نخواهد ساخت بلکه تمام سیستم ایموبلایزر استارت و قفل درب ها را عوض خواهد کرد. تعویض این قطعات هزینه ی بسیار بالایی داشته و سوئیچ یدکی که به شما تحویل می دهند نیز ممکن است دنده نزند و برای دنده سازی نیز به دردسر بیفتید.

تماس با قفل سازی ماشین و کلیدسازی های سیار در چنین شرایطی بهترین انتخاب است. کلیدسازی های معتبر می توانند در محل برای خودروی شما سوئیچ ساخته و تمامی مشکلات مربوط به دنده زدن و روشن نشدن خودرو را برایتان حل کنند. ساخت سوئیچ یدک مراحلی دارد که  عبارتند از:

  1. ابتدا لازم است درب خودرو باز شود تا کلیدساز بتواند به استارتر دسترسی داشته باشد. کلیدسازان از روش های مختلفی برای انجام این کار استفاده می کنند. روش های دستی برای باز کردن درب ماشین وجود دارد اما در صورتی که حرفه ای نباشید به بدنه خودرو آسیب خواهید زد پس این کار را به فرد ماهر بسپارید.
  2. حال باید قفل یکی از درب ها یا استارت باز شود. باز کردن قفل برای ساخت کلید از روی آن است. در صورتی که خودروی شما مجهز به سیستم ایموبلایزر نباشد همین کلید می تواند ماشین را روشن کند در نتیجه کار همین جا به پایان خواهد رسید.
  3. در صورت مجهز بودن خودرو به ایموبلایزر باید به سوئیچ کد بدهید. برای انجام این کار دستگاه کدزنی به خودرو و سیستم ایموبلایزر آن متصل می شود. مراحل کد زدن متناسب با نوع سیستم خودرو انجام خواهد شد.
  4. لازم به ذکر است که در این مرحله به پین کد نیاز است. پین کد بر روی کارت کد خودرو درج شده که در زمان خرید به شما تحویل داده می شود. در صورتی که پین کد را نداشته باشید کلیدساز با دستگاه کدیاب این کار را برای شما انجام خواهد داد.

ساخت سوئیچ کددار در محل چه مزایایی دارد؟

در صورتی که فرآیند ساخت سوئیچ به صورت اصولی انجام نشود مشکلاتی نظیر سوختن ECU خودرو برای شما به وجود آمده و هزینه های زیادی در بر خواهد داشت. علاوه بر این برای انتقال خودرو به نمایندگی و ساخت سوئیچ یدک نیز باید هزینه های گزافی بپردازید در صورتی که می توانید با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر سوئیچ خود را در محل تحویل بگیرید.

به هیچ وجه سوئیچ خودروی خود را در اختیار افراد متفرقه قرار ندهید زیرا امکان بروز سرقت خودروی شما در آینده توسط این افراد وجود خواهد داشت. فقط از کلیدسازی های معتبر و کلیدسازان ماهر کمک بگیرید.

آیا می توان سوئیچ خودرو را به صورت دستی و بدون دستگاه تعریف کرد؟

برخی افراد در هنگام گم کردن سوئیچ نمی خواهند از مراکز معتبر کمک بگیرند بنابراین در اینترنت و سایت هایی ماندن دیوار به دنبال خرید سوئیچ خام یا دست دوم می افتند. این افراد بر این باورند که می توانند ریموت خام یا کارکرده را خریداری نموده و به صورت دستی به آن کد بدهند بدون اینکه هزینه ی اضافی بابت کددادن پرداخت کنند.

اما آیا این روش جوابگو است و می توان به آن اعتماد کرد؟ طبق آمار بیش از نود درصد موارد این چنینی نتیجه ای نداشته و باعث ایجاد دردسر برای خریدار شده اند. در اکثر موارد یا ریموت خراب بوده و یا خام کردن آن با دستگاه هایی انجام شده که پس از آن موجب اختلال در سیستم الکترونیک و ضد سرقت خودرو شده است.

در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه ای چند برابر حالت طبیعی خواهند بود. متخصصین برای تعریف به صورت دستی و با دستگاه چندین مورد را بررسی نموده و سپس اقدام به تعریف خواهند کرد. ممکن است در ظاهر به نظر برسد که هزینه ی کمتری پرداخت می کنید اما در واقع باید برای ساخت ریموت یدک نیز هزینه کنید و این یعنی هزینه ی دوبرابر!

ما در امداد کلید تهران با ارائه خدمات کلید سازی و قفل سازی در تمام مناطق تهران در چهار جهت اصلی بصورت کلید سازی شبانه روزی شمال تهران، کلید سازی شبانه روزی غرب تهران، کلید سازی شبانه روزی شرق تهران و کلید سازی شبانه روزی جنوب تهران و حتی ما با کلمه کلید سازی شبانه روزی آماده ارائه خدمات توسط متخصصین خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری