چگونه دری که کلید پشتش مانده را باز کنیم

چگونه دری که کلید پشتش مانده را باز کنیم؟

با وجود مشغله‌ی ذهنی، جا گذاشتن کلید پشت درب یک امر طبیعی است اما می‌‏تواند شما را برای چندین ساعت در دردسر بیندازد. به همین خاطر بهتر است که افراد برای باز کردن درب بدون دردسر و در کوتاه‎ترین زمان با کلید سازی شبانه روزی تماس بگیرند. در کل دو نوع درب وجود دارد، درب‎های ضدسرقت و درب‎های معمولی که روش باز کردن آن‎ها با یک دیگر متفاوت است. در این مقاله از امداد کلید تلاش کرده‌‏ایم چند روش کاربردی و  مناسب برای باز کردن درب با کمترین زمان را به شما پیشنهاد بدهیم پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روش باز کردن کلید جا مانده درب‌‎های معمولی

باز کردن درب‎‎های معمولی راحت‏تر از باز کردن درب‎های ضدسرقت است. درب‌های معمولی را می‌‎توانید حتی بدون کمک کلید سازی سیار به راحتی باز کنید. در ادامه به چند روش ساده برای رفع مشکل جا ماندن کلید پشت درهای معمولی می‌پردازیم.

1.    باز کردن در با استفاده از کارت اعتباری

یکی از وسایلی که هر روزه همراه افراد است، کارت‎های بانکی است. باز کردن درب با کارت هم یکی از رایج‎ترین روش‌هایی است که معمولا به‎کار برده می‌شود. کارت بانکی را از قسمت بالای قفل، از شکاف درب رد کنید و به سمت پایین بکشید. با این روش زبانه قفل به عقب می‎رود و درب باز می‌‎شود.

باز کردن قفل با کارت

2.    باز کردن درب با استفاده از سنجاق مو

یکی از روش‎‌های فانتزی که در همه‌‎ی کارتون‏‌ها و فیلم‏های نوستالژی به کمک آن قفل‌‏های درب را باز می‎کنند، استفاده از سنجاق است. برای این کار نیاز به 2 سنجاق داریم. در مرحله اول سنجاق اول را به‎صورت L خم کنید و دومی را 120 درجه باز کنید. سنجاق اول را در شیار پایین مغزی و سنجاق دوم را وارد مغزی کنید. سعی کنید با جابه‌‎جا کردن سنجاق‌‎ها پین‌‎ها را باز کنید. البته این روش به مهارت خاصی نیاز دارد و اصولا در تجربه اول همه را با شکست مواجه می‌کند.

از چه وسیله ای برای باز کردن قفل استفاده کنیم؟

3.    شکاندن قفل درب سریع‎ترین روش برای باز کردن درب

شاید شکاندن قفل درب اولین گزینه‌‎ای باشد که به ذهن شما خطور می‌‎کند ولی در عین حال آخرین روش انتخابی. در این روش می‎‌توانید قفل درب را بشکنید و بعد از باز کردن درب باید یک قفل جدید تهیه کنید ولی بهتر است به‌جای شکاندن قفل و آسیب زدن به درب با یک قفل ساز سیار تماس بگیرید و از یک فرد کار بلد کمک بگیرید.

1.    کمک گرفتن از همسایگان مجاور

اگر ساختمان شما طوری ساخته شده باشد که از طریق بالکن و یا پنجره همسایگان به واحد خودتان دسترسی داشته باشید، می‌‏توانید از این طریق هم اقدام کنید. البته این روش برای واحدهایی که در طبقه پایین قرار دارند کارآمد است. همسایه‌ها اگر ابزار لازم و همجنین تجربه کافی داشته باشند به راحتی می‌توانند به کمک شما بیایند.

2.    کلید ضربه‌‎ای، روش مورد استفاده کلیدسازان

اگر کلید ضربه‌ای دارید، می‌توانید به راحتی درب را باز کنید. کلیدهای ضربه‌ای ابزاری هستند که برای استفاده از مکانیزم‌های سنتی قفل سوزنی غلتان به‎کار برده می‌‎شوند. سایز مناسب کلید ضربه‌‎ای باید با جای کلید و مقدار فشار وارده به کلید متناسب باشند.

3.    سوراخ کردن قفل با دریل، آخرین تلاش برای باز کردن قفل

اگر عجله دارید و نمی‌توانید منتظر یک قفل ساز بمانید، شما نیاز به یک دریل، مته، پیچ‌گوشتی و روان‌کننده دارید. در قدم اول سوزن محرک و سوزن کلید را سوراخ کنید اما مراقب باشید که به دست خودتان و سایر تجهیزات قفل آسیب نرسانید، بعد از عبور موفقیت آمیز از این مرحله زبانه قفل آزادانه حرکت می‌‎کند و درب به ‎راحتی باز می‌شود.

روش باز کردن کلید جا مانده پشت درب

4.    باز کردن درب از قسمت لولا یک روش کم هزینه

با استفاده از یک پیچ گوشتی لولای درب را باز کنید. این روش از شکاندن درب، کم هزینه‌‎تر و سریع‌‎تر است و فقط نیاز به  ابزار و قدرت بدنی دارید اگر جعبه ابزار در صندوق عقب ماشین خود ندارید بهترین روش این است که کار را به کاردان بسپارید و از کلید سازی حومه تهران درخواست کمک کنید.

5.    باز کردن قفل درب با چاقو، یک روش معمول

برای باز کردن قفل‌های ضعیف‌تر، می‌توانید از یک چاقو باریک استفاده کنید. برای باز کردن قفل درب با چاقو به 2 روش می‌توانید عمل کنید.

  • چاقو را جایگزین کارت کنید و از شیار درب، بالاتر از قفل رد کنید و سعی کنید زبانه را به داخل هل بدهید
  • در روش دوم که شبیه به باز کردن قفل با سنجاق است، چاقوی ظریفی را وارد جای کلید کنید و بچرخانید

6.    کلید بامپ، روش قدیمی برای باز کردن قفل درب

یکی از کاربردی‎ی‌ترین و قدیمی‌‎ترین روش‌‎های باز کردن قف‎ل‌ها بدون کلید، استفاده از یک کلید مخصوص به اسم بامپ است. این کلید طوری طراحی شده‌‎است که با چرخاندن در جای کلید باعث از بین رفتن پین قفل می‌شود.

7.    استفاده از ابزار کاربردی قفل باز کن

یک وسیله کاربردی برای افرادی که در جا گذاشتن کلید در خانه سابقه دارند. این وسیله‌ی کوچک و کاربردی از آچارهای ظریفی تشکیل شده‎ است و با توجه به نوع قفل، یکی از آچارها را انتخاب کنید و در سوراخ کلید بچرخانید.

باز کردن قفل در با ابزار مخصوص

جا گذاشتن کلید پشت درب‎های ضدسرقت

اگر قفل درب شما از نوع قفل‌های کارتی، دیجیتالی و یا با قابلیت شناسایی اثر انگشت باشد، شما از این همه نگرانی در امان هستید ولی اگر در یک ظهر گرم تابستانی  متوجه شدید که کلید خود را بر روی درب جا گذاشته‌اید و درب منزل شما از نوع ضدسرقت است، حتما در شرایط عصبی قرار خواهید گرفت. اما چاره‎ چیست؟ اگر قرار بود درب را به راحتی، بدون تخصص و ابزاری بتوانید باز کنید که دیگر به آن درب ضد سرقت نمی‏‌گفتند. برای حل مشکل، اصلا به قفل دست نزنید و با یک قفل‌‎ساز تماس بگیرید تا درب را برای شما باز کند. در این‌‎صورت قفل‌ساز ممکن است به چند روش عمل کند: ساختن کلید جدید، باز کردن قفل، تعویض قفل

در این مقاله تلاش کردیم راحت‌ترین روش‌های باز کردن درب وقتی کلید پشت آن جا مانده‌‎است را مرور کنیم. اما امداد کلید به شما پیشنهاد می‏کند همیشه یک کلید زاپاس در یک جای امن خارج از خانه داشته‌‏باشید تا در این مواقع بتوانید به‌‎راحتی درب را باز کنید. اگر کلید زاپاس نداشتید، بهترین روش تماس با تیم حرفه‌ای امداد کلید است تا در کمتر از نیم ساعت قفل در شما را بدون هیچ استرس و آسیبی به در باز کند. راستی شما از چه روشی برای باز کردن قفل در خود به صورت خانگی کمک می‌گیرید؟ حتما تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

تماس فوری